וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה סביב פרסי הוגו ליצירות מד"ב ופנטזיה: בקטגוריות רבות לא חולקו פרסים

23.8.2015 / 11:36

עקב התערבות פוליטית של קבוצה ששמה לה למטרה להטות הצבעות לטובת יצירות פחות ליברליות, רבות מהקטגוריות זכו להצבעת "ללא פרס" ואין להן זוכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שומרי הגלקסיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלוקת סביב פרס הוגו, הנחשב ביותר לספרות המדע הבדיוני והפנטזיה, גברה בשנים האחרונות והגיעה לשיא מוקדם יותר השנה כאשר פורסמו שמות המועמדים לפרס.

לפני כשלוש שנים החלו לקום קבוצות המשתייכות לימין השמרני שטענו כי תחום המד"ב והפנטזיה הפך לפוליטי מדי, כיוון שהקהילה הספרותית של הז'אנר מרוממת ומהללת אך ורק סופרים המשתייכים למיעוטים שונים (שחורים, היספאנים, נשים, הומוסקסואלים וכד') או סופרים שכותבים משלים פוליטיים העוסקים במיעוטים כאלה.

שתי קבוצות מהסוג הזה, Sad Puppies ו-Rabid Puppies, החליטו לנקוט ביוזמה אקטיבית כדי לשנות את המגמה הזו, ולשם כך ארגנו קבוצות מצביעים שיצביעו לרשימת מועמדים מוכנה שמורכבת מספרים שקלעו לטעמן. כשהרשימה הקצרה של הפרס פורסמה, נדהמו חברים רבים בקהילת המד"ב והפנטזיה מהיעדרם של ספרים מדוברים וחשובים ברשימה, ובהימצאותם של ספרים שוליים באופן יחסי. כמחאה על כך הצביעו רבים "ללא פרס" בקטגוריות המלאות במועמדים שנבעו מהקמפיין - הן מתוך מחאה כלפי הפעילות של קבוצות ה-Puppies והן מתוך רצון לא להיקלע למחלוקת.

השפעת ההצבעות הללו באה לידי ביטוי אתמול (שבת) בחמש מתוך 17 הקטגוריות של הפרס: הנובלה הטובה ביותר, הסיפור הקצר הטוב ביותר, היצירה הקשורה הטובה ביותר (יצירות לא בדיוניות בנושא מד"ב ופנטזיה), העריכה הטובה ביותר ליצירה ארוכה והעריכה הטובה ביותר ליצירה קצרה.

האתר "Comicbook.com" מדווח כי שני גם המצדדים וגם המתנגדים ל-Puppies רותמים את הצבעות "ללא פרס" לצדקת דרכם. המתנגדים טוענים שהניסיון ליצור מניפולציה על ההצבעות לא צלח, ואילו המצדדים גורסים כי העובדה שיצירות כישרוניות לא זכו בקטגוריות האלו, חושפת את הבעייתיות בתהליך ההצבעה הקיים.

בין אלה שבכל זאת זכו נמנים גם "שומרי הגלקסיה", שגרפה את פרס הפרזנטציה הדרמטית ליצירה ארוכה, וסדרת המד"ב "אורפן בלאק", שזכתה בפרס המקביל ליצירה קצרה על הפרק האחרון בעונתה השנייה. ברומן הטוב ביותר זכה "The Three Body Problem" של הסופר הסיני לו קיקסין.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסי הוגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully