וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: הכוח חזק עם השם הזה

26.8.2015 / 10:22

רשימת השמות הפופולריים לתינוקות בארה"ב כוללת רוצח סדרתי, נסיכת קרח ואמא לדרקונים. ובנוסף: האם ג'יימס בונד ייצא מהארון? לייב בלוגינג תרבותי

11:22 - התפתחות בסאגת פעילי הימין נגד סינמטק תל אביב

פעילי הימין מנסים למנוע את הקרנה סדרת ראיונות בשם "עזה מבט מבפנים" של ארגון בצלם שתוכננה להתארח בסינמטק תל אביב. שמאי גליק פנה גם הפעם ביחד עם פעילי ימין אחרים למשרד התרבות והספורט ובפרט לשרה רגב, לח"כים מיקי זוהר מהליכוד ובצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, כדי שיפעלו לביטול האירוע או העברתו לאולם אחר.

מלשכתה של השרה רגב שנמצאת בימים אלה בחו"ל נמסר בתגובה: "שרת התרבות והספורט מובילה מדיניות ברורה ונחושה לפיה מוסדות תרבות המקרינים סרטים או מיצגים הפוגעים ומסיתים נגד המדינה אינם רואים לתמיכת המדינה. למדינה יש החופש להחליט את מי לממן. השרה עומדת על כך, שמדינה אינה יכולה לקבל מצב בו מוסדות הנתמכים ע"י המדינה משמשים במה לתעמולה פלסטינית המבקשת לפגוע בביטחונה ובביטחון חיילי צה"ל. לצערי היועץ המשפטי לממשלה מבקש לכבול את ידי הממשלה בסוגיה זו תוך שהוא מבקש לאפשר הקרנות מסוג זה.

זאת אינה התערבות בתוכן אלא תפקידה של דמוקרטיה המבקשת להתגונן. גם עניין הקרנת סרטי תעמולה פלסטינים ראוי שיבואו לבחינה משפטית בין היתר של היועץ המשפטי לממשלה. כפי שכבר אמרתי מדיניותי תבוא לידי ביטוי גם בתבחינים לשנת 2016. הסתה ופגיעה בסמלי המדינה ועידוד טרור יקימו עילה לביטול מימון במוסד תרבות".

השרה רגב מתבטאת הבוקר גם נגד הופעתו של המנצח והאזרח הישראלי דניאל בארנבוים שעתיד להופיע באיראן יחד עם התזמורת הממלכתית של ברלין: "בשעה הקרובה ייצא מכתב אל נציגי משרד החוץ ואל המקבילה של השרה רגב בגרמניה, שרת התרבות פרופ מוניקה גרוטרס, לפיה הופעתו של דניאל בארנבוים באיראן פוגעת במאמצי ישראל למנוע את הסכם הגרעין ונותנת רוח גבית לדה לגיטימציה נגד ישראל".

"בארנבוים מוביל קו אנטי ישראלי נגד מדינתו ודואג להכפישה תוך שהוא משתמש בתרבות כמנוף לדעותיו הפוליטיות נגד מדינת ישראל", נכתב בהמשך התגובה. "זו החלטה שגויה של קנצלר גרמניה אנגלה מרקל . איראן היא מדינה תומכת בטרור, עומדת מאחורי חיזבאללה, ג'יהאד איסלאמי וחמאס ולמנהיגיה דם על הידיים. אני סבורה כי נכון תנהג גרמניה אם תבטל את הופעתה של התזמורת ושל מנצחה. אין שום סיבה לחגיגה ובטח לא לתזמורת. הצלילים מטהרן צורמים ומסוכנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוביל קו אנטי-ישראלי". המנצח דניאל בארנבוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:55 - פירס ברוסנן על האפשרות של ג'יימס בונד הומו

פירס ברוסנן, האיש שנכנס לנעליו של 007 במהלך ארבעה סרטים בין השנים 1995-2002, לא פוסל את האפשרות שאחת הדמויות המצ'ואיסטיות ביותר בקולנוע תשנה את נטיותיה המיניות בעתיד.

"כמובן שזה אפשרי, למה לא?", אומר ברוסנן בריאיון למגזין Details לקראת צאת סרטו החדש "No Escape", אחר כך מגיע שלב ההסברים. "אני לא ממש יודע איך זה יעבוד. אני לא חושב שברברה ברוקולי (מפיקת הסרט) תאפשר לבונד הומו לקרות במהלך חייה. אבל זה בהחלט יהפוך את הכל למעניין. נראה לי שכדאי להתחיל עם שחקן שחור נהדר שיגלם את ג'יימס בונד. לאידריס אלבה יש את הנתונים הפיזיים, הכריזמה והנוכחות. למרות שאני חושב שדניאל קרייג לא הולך עדיין לשום מקום.

פירס ברוסנן. רויטרס
מה? בונד בויז לא תופס?/רויטרס

10:53 - כל האנשים שבאטמן הספיק להרוג

איש העטלף הוא אמנם גיבור אפל ששומר על תושבי גותהאם המיוסרים מפושעים צמאי דם, אבל זה לא אומר שהוא לא חוטא מדי פעם בגופה או שתיים. הנה פירוט כל האנשים שבאטמן הספיק להרוג במהלך הסדרות והסרטים עד היום, ויש שם לא מעט.

10:27 - אנאקין הוא אחד מאלף השמות הפופולריים לתינוקות בארה"ב

זה לא שהיינו זקוקים לעוד הוכחה שתרבות הפופ השתלטה לחלוטין על חיינו, אבל הנה מגיעה עוד אחת, מפתיעה ומטרידה כאחד. מחקר שבדק את אלף השמות הפופולריים ביותר שניתנו לתינוקות בשנה שעברה, מצא כי במקום ה-957 הגיע לא אחר מאשר אנאקין.

218 תינוקות רכים יגדלו עם שם נעוריו של דארת' ויידר, ככל הנראה הנבל הגדול ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. שם שלא היה קיים למעשה לפני "מלחמת הכוכבים" ב-1977 והומצא על ידי ג'ורג' לוקאס. האם זה אומר שהדור הבא של ילדי ארה"ב יפתח רוצחים אכזריים שייקח את האומה אל הצד האפל?

אם זה נשמע לכם מטריד, כדאי שתפנו רגע כדי להתרשם מהשמות הפופולריים אפילו יותר ברשימה: לוק (10,413), אלזה (1,313), ליאה (605), אריה (244) וחאליסי (53).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully