וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנר ישראלי שמנגן עם בארנבוים: "תגובתה של השרה רגב לא במקום"

26.8.2015 / 19:45

אורי ויסנר לוי, שניגן תחת שרביטו של דניאל בארנבוים, לא מבין מדוע הופעתו באיראן מאיימת על ביטחון המדינה. "גם לקהל באיראן יש זכות לשמוע אותו בקונצרט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במוקד הוויכוח התרבותי החדש. דניאל בארנבוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורי ויסנר לוי, כנר ישראלי שניגן תחת שרביטו של המנצח דניאל בארנבוים במסגרת התזמורת ה"דיוואן מזרח מערב", מותח ביקורת על דבריה של שרת התרבות מירי רגב. השרה פרסמה מוקדם יותר היום (רביעי) כי פנתה אל שרת התרבות הגרמנית בבקשה לבטל את הופעת התזמורת הממלכתית של ברלין, בניצוחו של בארנבוים, המתוכננת באיראן.

"כל הופעה שלו (של בארנבוים. ט"ק) רק מביאה לגאווה על זה שישראלי הגיע למקום כל כך נשגב", מסביר ויסנר-לוי, "אני פשוט חושב שלא צריכים לעשות מכל זה עניין כל כך גדול. כל מה שקורה פה מבחינתו, זה שהוא הולך לחלוק את המוזיקה המפלאה שלו עם עוד אנשים, בין היתר גם באיראן. גם לקהל באיראן יש זכות לשמוע אותו בקונצרט". "שלא תביני לא נכון, אני ממש לא בעד המשטר הנוכחי באיראן", מוסיף ויסנר-לוי, "אבל אין לי שום דבר נגד האזרחים. וכנראה שגם הוא".

ויסנר-לוי שמצוי כעת בפראג בחופשה. מודה שהוא עצמו כנראה לא היה נוסע להופעה בשל אזרחותו הישראלית ומקפיד להסתייג: "אני רק ניגנתי בתזמורת, יצא לנו (לויסנר-לוי ולבארנבוים ט"ק) להחליף אולי שתי מילים, אני לא יודע מה הוא חושב על ההסכם".

מוקדם יותר, כאמור, פרסמה השרה רגב את תגובתה להופעה בהודעה לתקשורת: "בשעה הקרובה ייצא מכתב אל נציגי משרד החוץ ואל המקבילה של השרה רגב בגרמניה, שרת התרבות פרופ מוניקה גרוטרס, לפיה הופעתו של דניאל בארנבוים באיראן פוגעת במאמצי ישראל למנוע את הסכם הגרעין ונותנת רוח גבית לדה לגיטימציה נגד ישראל".

"בארנבוים מוביל קו אנטי ישראלי נגד מדינתו ודואג להכפישה תוך שהוא משתמש בתרבות כמנוף לדעותיו הפוליטיות נגד מדינת ישראל", נכתב בהמשך התגובה. "זו החלטה שגויה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. איראן היא מדינה תומכת בטרור, עומדת מאחורי חיזבאללה, ג'יהאד איסלאמי וחמאס ולמנהיגיה דם על הידיים. אני סבורה כי נכון תנהג גרמניה אם תבטל את הופעתה של התזמורת ושל מנצחה. אין שום סיבה לחגיגה ובטח לא לתזמורת. הצלילים מטהרן צורמים ומסוכנים"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אחותו של ויסנר-לוי, יעל, פרסמה היום בעמוד הפייסבוק שלה תמונה מקונצרט שבו ניגן אורי בשבוע שעבר. "הו, השרה מירי רגב, כמה חבל שלא הצטרפת אליי בשבוע שעבר כשנוכחתי בקונצרט של התזמורת של בארנבוים בברלין, כאשר הופיעו מול עשרות אלפי אנשים. מוזיקאים מכל המזרח התיכון - אעז ואפרט - מישראל ומאיראן, מביירות ומרמאללה - הדהימו את הקהל עם מה שהם יודעים לעשות כל כך טוב: השפה האוניברסלית, חסרת הגבולות של המוזיקה", כתבה ויסנר לוי.

"באמפיתאטרון שנבנה ע"י הנאצים, הסימפוניה הרביעית של צ'ייקובסקי והקונצ'רטו המשולש של בטהובן נוגנו בקול יותר רועם מכל הטענות ה"אנטי ישראליות" שאת משייכת למנצח. תדאגי פחות מהפופולריות ותתחילי כשרת תרבות להכיר באותם האנשים שבוחרים לשים אידיאולוגיות פוליטיות בצד ובוחרים לעבוד יחד. תקשיבי למוזיקה, ותפסיקי לפורר את החברה השיראלית עם רטוריקה פופוליסטית
.
בתמונה: אורי ויסנר-לוי, כנר, אח, ישראלי, מנגן בתזמורת של ברנבוים. צולם בהפסקה, ובאופן מפתיע, לא היתה שם רטוריקה אנטי ישראלית ואם זכור לי, גם לא היו דיבורים על ההסכם הגרעיני עם איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully