וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובקי עולם: "המילים הטובות" לקוריאה, "חתונה מנייר" לפסטיבל לונדון

1.9.2015 / 18:46

הלהיט של שמי זרחין התקבל לפסטיבל בוסאן האסייתי, ו"חתונה מנייר" האהוב של ניצן גלעדי לפסטיבל לונדון

יח"צ - חד פעמי

השנה הבינלאומית המוצלחת של הקולנוע הישראלי ממשיכה: בימים הקרובים יוקרנו שלל סרטים מקומיים בפסטיבלים החשובים של ונציה וטורונטו, והיום נודע על עוד נציגות ישראלית באירועים גלובליים עתידיים:

ראשית, "חתונה מנייר" של ניצן גלעדי, בו מככבת מורן רוזנבלט כצעירה לקויה בשכלה, התקבל לפסטיבל לונדון. הוא יוצג שם במסגרת סרטי הביכורים, בה יוקרנו גם "המכשפה", שלאחר בכורתו בארצות הברית הוגדר כאחד מן הזוועתונים הטובים של השנים האחרונות, "כבשה" האתיופי, שכבר עשה סיבוב מוצלח בקאן, "פאולה" הארגנטינאי, שהוקרן אף הוא בהצלחה בריביירה וגם קטף בה פרס ועוד ועוד.

שנית, "המילים הטובות", הלהיט של שמי זרחין, התקבל לפסטיבל בוסאן בדרום קוריאה, בה יוצג במסגרת הקולנוע העולמי, בצד טרילוגיית "אלף לילה ולילה" של מיגל גומש הפורטוגלי, הנחשבת לאירוע השנה בעולם סרטי האיכות; "פריהלד" עם אלן פייג' וג'וליאן מור, מן הפייבוריטים המוקדמים לאוסקר; "הבן של שאול", סרט השואה ההונגרי שזכה בפרס השני בחשיבותו בפסטיבל קאן האחרון ונחשב מועמד מוביל לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ועוד ועוד.

שני האירועים יתקיימו באוקטובר. קודם לכן, בשלהי ספטמבר, ינסו הסרטים את מזלם גם בגזרה הביתית ויתחרו על פרס אופיר, שהמנצח בו גם יישלח לייצג את ישראל באוסקר.

בגזרה התיעודית המקומית, נודע על שני סרטי תעודה תוצרת הארץ שיוצגו אף הם בלונדון - "שיח לוחמים" של מור לושי ו"מיסטר גאגא" של תומר היימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully