וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחור עם אוזניות 07: סיכומו של קיץ קטלני

7.9.2015 / 0:00

מניו זילנד ועד נס ציונה, מניו אורלינס ועד קניה - תריסר שירים שחיממו את הנשמה באוגוסט עוד יותר מכפי שהשמש עשתה זאת

Baeb Rxxth - Gutter

השאלה מה זה השם הזה, Baeb Rxxth, מתחלפת מיד בתהיה אחרת, כבר עם הצלילים הראשונים מסינגל הבכורה של הדואו הניו יורקי - מה זו המוזיקה המיוחדת הזו? התשובה הקלה והקצרה ביותר תהיה האינפורמטיבית: אצל הצמד הצעיר והמפיקים שלהם אפשר למצוא שורשים בקניה, מיניאפוליס, שוודיה, ברוקלין, ניו אורלינס ועוד ועוד, ואולי כפועל יוצא של כך, התוצאה היא מיש-מש שכזה: מעורבב, משונה, צבעוני, ובעיקר תופס ושמח. מסוג השירים שאם תשימו אותם באוטו במהלך נסיעה ארוכה, או שתעוררו נגדכם התקוממות, או שתובילו לקריאות "הוווו חמוד", אבל לא שום דבר באמצע.

Liss - Try

הרכבי אלקטרו-פופ טריים ונעימים מדנמרק הם בסך הכל דבר שבשגרה ואין מה להתרגש מהם. ובכל זאת, הסינגל הראשון של ליס מעורר התרגשות מהסוג שלא היתה מאז פריצתו של בלאד אורנג': בעיקר בגלל הקול המתוק והמחשמל כאחד של הסולן סרן הולם, עוגיית החמאה הדנית הכי מקפיצה לשלב הקינוח בראש השנה, ומסוג האנשים שכאילו נולדו להתנגן על פטיפון.

Electric Wire Hustle feat. Kimbra - Brother Sun

בניגוד לשני הקטעים הקודמים, שמטבעם הראשוני יש בהם משהו ממזרי ובוסרי, הנה כבר פנינה הרבה יותר בשלה ומבוססת: סינגל חדש מתוך אי.פי נוסף של אלקטריק ווייר האסל, הצמד הניו זילנדי הפסיכדלי שפועל בהצלחה כבר משלהי העשור הקודם.

בתקופה זו הספיק לשחרר לאוויר העולם כבר לא מעט תוצרים ולצבור שלל תשבוחות, אך "Brother Sun" הטרי הוא ללא ספק מפסגות גוף העבודה הפורה שלהם. הכל כמובן בזכות שיתוף הפעולה עם קימברה, הקיווי עם הקול הכי יפה שיש, כפי שזוכר כל מי שכבר לא יכול לשמוע את "Somebody That You Used to Know".

Haux - Caves

גם לזמרת האמריקאית המתכנה Othell יש קול מפעים, והאמן האלקטרוני המתכנה Haux מיטיב להשתמש בו לסינגל השני והיפהפה שלו. קטע שמימי ומלנכולי, הניצב כדוגמה טובה לאיך דווקא מוזיקה עצובה יכולה למלא את המאזין בכל כך הרבה כוח והשראה. מומלץ גם לעיין בחשבון האינסטגרם של המוזיקאי הרב-תחומי, שכיאה לשמו מתברר כי יש לו עיני נץ.

So Below - Drift

ניו זילנד, פעם שנייה: So Below היא מאותם אמנים בראשית דרכם שלא מגלים על עצמם כלום. כל שידוע כרגע - מוצאה מאוקיאניה והקטע הראשון שלה מרתק, מושך וסקסי, עתיר הבטחה וכישרון.

Chinah - We Go Back

דנמרק פעם שנייה: אל הלהקה הזו התוודענו כבר לפני כמה חודשים, הודות ל"Away From Me", סינגל הבכורה שלהם, שהיה יפה אך גם מעט ארוך מדי. עתה הם חוזרים עם קטע נוסף, מקסים גם הוא אך מהודק הרבה יותר, ולכן גם משתלב בנוחות במיקסטייפים. נוסף להפקה המוזיקלית הטובה והלחן הנעים, בולטת בו במיוחד הסולנית פלין גלינדווד, שהקול שלה כאילו יצא מסרטי אייטיז עם מלאני גריפית, ומשרה אווירה תמימה ורומנטית.

Moses Sumney - Seeds

מבין כל השמות שמוזכרים כאן הפעם, הנה מי שהתקשורת בארצות הברית הכי מתלהבת ממנו - מוזס סומני, תושב קליפורניה שמוצאו בגאנה. אפשר להבין אותה: מוזיקאים עם איכויות קלאסיות כאלה מתגלים רק פעם בכמה זמן. לפני שנה זה היה ליאון ברידג'ס, ועכשיו זה הוא, גם כן עם קול שנשמע כאילו הגיע אלינו מעשור אחר, ולא ברור איזה - לאמריקאים אולי יזכיר הסינגל הזה שירים משנות החמישים והשישים, לאוזן ישראלית זה יכול להישמע כמו אותן שכיות חמדה ליודעי חן של ארז הלוי משנות השמונים.

כך או כך, ברור למה בדרך לאלבום הבכורה, כבר זוכה סומני לשלל כתבות על אודותיו ולהיות מופע החימום של סופיאן סטיבנס. מגרה לדעת ש"Seeds" הוא רק הזרעים של יצירתו, וכי גינה מוזיקלית גדולה ועשירה עוד תפרח מהם.

Blue Daisy - Alone

בלו דייזי, השם מאחוריו מתחבא קווזי דרקו, לא נולד אתמול כמו מוזס סומני והשאר, אלא פועל כבר כמה שנים, בלי לזכות בהכרח בתהילת עולם. הקטע הזה, סנונית מתוך אלבומו הטרי "Darker Then Blue" הוא מהטובים עד כה בקריירה שלו ואולי יעזור לו להשיג תהודה רחבה יותר. בעזרת השימוש במחיאות כפיים ובקולה של הזמרת הצעירה והפורצת קוני קוסטנס, עליה כתבנו בפעם הקודמת, הוא יוצר כאן קטע קליט, קצבי, קשוח, גשום ומחוספס. האימפקט, כמובטח בשם האלבום, קודר יותר מכחול.

Yumi Zouma - Catastrophe

כתבנו כבר פעמים רבות על ההרכב הניו זילנדי האהוב יומי זומה, ותבורך כל הזדמנות לעשות זאת שוב. עתה, בדיוק כשהם מסיימים סיבוב הופעות מוצלח באסיה ובמולדתם, הגיעה עוד אחת כזו: צאת אסופה מיוחדת, הכוללת את שני האי.פי הראשונים והמעולים שלהם וכן קטעי בונוס. מתוך כל השירים המשובחים והמרגשים שיש בה, זה אחד הטריים והמענגים שבהם - מהשם, "Catastrophe"', שכבר בו טבועה הצניעות הקלולסית והביישנית שמאפיינת את הלהקה; עבור בשורת המחץ הפותחת אותו, "Love me like you should, you never I could"; וכלה במעבר המוזיקלי בדרך לפזמון, הנשמע כאילו שהלב מרים על הליקופטר. יש נצחונות פירוס ויש קטסטרופות שכולן ניצחון, וזו אחת כזו.

אביה ויונתן - קיץ קטלני

זה לא היה היולי-אוגוסט הכי גרוע בהיסטוריה של האנושות, אבל רק כי התחרות על התואר הזה קשה. גם כך, זה היה קיץ קטלני דיו כדי שמישהו יעשה קאבר לשיר של מנגו בשם הזה מ-1990. הצמד הישראלי הצעיר אביה ויונתן, שכבר נגע ללבנו עם הסינגלים הראשונים שלו "ג'ינג'ר" ו"שורפת", הרים את הכפפה. בזכות המחויבות והרצינות שבה ניגשו למלאכה, הקולות של שניהם והעיבוד המוזיקלי, בעיקר הגיטרות בהתחלה, התוצאה היא מאותם עיבודים מחודשים שלא רק מתעלים על המקור ומאפילים עליו, אלא דוחקים אותו ותופסים את מקומו כגרסה האולטימטיבית (בינתיים) של השיר.

הגרסה של אביה ויונתן ל"קיץ קטלני" ממכרת, חושנית וקריפית, כמו השירים הבריטים בתקופה שמנגו עוד פעלו. הבשורה הרעה היחידה היא שזה לא מנגינת סיכום, כי עונת השנה המדוברת עוד ממשיכה כמובן, ונותר רק לחלום על הרגע בו נשמע קאבר של שניהם ל"עלי שלכת".

Pixx - A Way To Say Goodbye

היתרון בשירים עם שמות כמו "Ready To Start" זה שכשיש אותם אף פעם לא צריך להתלבט עם מה לפתוח הופעה או מיקסטייפ. לקטעים כמו "A Way To Say Goodbye" יש יתרון דומה אך הפוך - כשהם ברשותך, לא צריך לשבור את הראש כדי למצוא במה להתחכם ולסיים.

אבל באמת שגם בלי שום קשר לכך, זה קטע ראוי לכל בחירה ומצעד, ואיכותו היתה הולמת גם אמצע או התחלה שלהם. מדובר בסינגל הבכורה של פיקס, שם הבמה של בריטית בת 19, שיצא בכלל לפני כמעט שנה וכישף כבר אז, אך עתה יש סיבה להתוודע אליו שוב, שכן הוא נכלל באי.פי הראשון והטרי של המוזיקאית הצעירה. מאז משפחת פון טראמפ, אף אחד לא שר את המילה "Goodbye" באופן כל כך חלומי.

מיקסטייפ עם כל השירים מהמדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully