וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המחאה: הסרט "רעד בעזה" יוקרן במתנ"ס בירוחם

4.9.2015 / 10:30

למרות קמפיין סמסים וקריאה לפעולה נגד הסרט מצד פעילי ימין, הסרט "רעד בעזה" יוקרן ברביעי הקרוב. מראש המועצה המקומית ירוחם מיכאל ביטון נמסר בתגובה: "זאת יוזמה פרטית וזה לא תלוי במועצה"

לאחר ביטול ההקרנה בבאר שבע ובסינמטק שדרות בשל לחץ שהופעל מימין, יוקרן הסרט "רעד בעזה" ביום רביעי הקרוב במתנ"ס במועצה המקומית ירוחם. הסרט שמופץ בארץ על ידי ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", משך לא מעט אש ועורר את חמתם של פעילי ימין שפרסמו גם השבוע את מספרו של ראש המועצה המקומית ירוחם, מיכאל ביטון, ועודדו גולשים ברשתות החברתיות לסמס לו את התנגדותם לסרט.

"תושבי ירוחם היקרים ושאר אזרחי ישראל" כותב פעיל הימין שמאי גליק "קריאה לפעולה. ביום רביעי הבא יוקרן רעד מעזה כחלק מקמפיין של ארגון 'אמנסטי' להעמדת חיילי צה"ל לדין על פשעי מלחמה בצוק איתן. בערב ינאם דובר אמנסטי ויספר על הקמפיין ההזוי הזה".

"כל זה מכסף שלכם", מוסיף גליק ומבקש מהגולשים לפנות בנימוס למיכאל ביטון.

מראש המועצה המקומית ירוחם מיכאל ביטון נמסר בתגובה: "זאת יוזמה פרטית וזה לא תלוי במועצה. לפי מה שמסתמן היא תתקיים. תהיה שם מחאה שקטה בחוץ", אומר ביטון ומסביר: "אנחנו יישוב שמכבד כל עמדה. כל אדם יכול לשכור את אולמות המתנ"ס לפעילות. גם בבחירות שכרו פה מפלגות את האולם. הוקרן באולם סרט ימני שעסק בהתנתקות ובסרבנות לשרת בצבא ואף אחד לא סתם את הפיות. יש לנו אוכלוסיות ימין ושמאל ואין סיבה שיהיו מלחמות סביב סרט כזה".

"רעד בעזה" ("Shivering in Gaza") הוא סרט תיעודי המלווה את המומחה לטראומות ההולנדי יאן אנדראה בכניסתו לרצועת עזה עם סיום קרבות צוק איתן, שם נפגש עם אנשי סיוע עזתים ושוחח עמם על אבל, פחד וטראומה. על הסרט חתום הבמאי ההולנדי חירט ואן קסטרן, צלם וקולנוען שעבד עבור מגזינים כמו "ניוזוויק", "שטרן" ו"האינדיפנדנט", וזהו סרטו הדוקומנטרי הראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט רעד בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדראה עבד לאורך השנים עם קורבנות טראומה דרום אפריקאיים, יגוסלבים, ישראלים ופלסטינים. בשנים האחרונות הוא עובד בעיקר עם אנשי עזה, ובודק עמם כיצד בונים חיים
בעלי משמעות למרות ההרס והפחד.

מנהלת מרכז המתנ"ס בהתנדבות וחברה אזרחית, חני בריגע אומרת לוואלה תרבות : "הסרט 'רעד בעזה' חושף את הצד האנושי ולא הפוליטי של הסכסוך שלצערנו משפיע על אלפי אזרחים ישראלים ופלסטינאים. זהו נושא ציבורי שקדם לו דיון ציבורי בקהילה הירוחמית, ולכן קיום ההקרנה במתנ"ס הקהילתי אינו מופרך. אני מזמינה את כל המתנגדים להקרנה לצפות בסרט ואז להחליט האם כצעקתה".

  • עוד באותו נושא:
  • רעד בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully