וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רד מעל מסך הטלוויזיה שלי: "אקס פקטור" סוגרת עונה מקרטעת בפרק גמר יאה

6.9.2015 / 1:32

הפינאלה של "אקס פקטור" ענדה על דש מחלפותיה המנצנצות את התגלמות כל בעיותיה. תוכנית מהוקצעת אבל גם נבובה. כל הדיבורים על ה"תהליך" וה"דרך שעברנו", בחירות השירים המפהיקות, ובעיקר הפידבקים הריקניים הבלתי נדלים של השופטים שאינם מצליחים להוציא מפיהם דבר ביקורת

צילום מסך

חלק גדול מהעניין בריאליטי של תחרויות שירה הוא היכולת שלהן להוות בועה שאין לה קשר לעולם האמיתי. אנחנו מריעים למועמדים כשרוניים שלא בהכרח הולכים לעניין אותנו כהוא זה ברגע שתסתיים העונה, לפחות לא בכל הנוגע לקריירת השירה שלהם. מי אם לא רוז פוסטאנס, זוכת העונה הראשונה של "אקס פקטור" שהגיחה לרגע בגמר העונה השנייה אמש (מוצ"ש), ממחישה את זה. אפילו אם את עובדת זרה שהגשימה חלום ואז הוא התנפץ ועכשיו את מועמדת לגירוש - ובכן, תודה על כל הזיכרונות.

לצערה של "אקס פקטור" בעונתה השנייה הבועה הזו לא נישאה באוויר, ואת התגלמות כל בעיותיה ענדה הפינאלה על דש מחלפותיה המנצנצות. מפתיע היה להיווכח שוב במהלך פרק הגמר שבר רפאלי עוד לא למדה להגות את האות ה"א, אבל כמו תמיד החן שלה מפצה על כך. חנוטה בשמלה הדוקה שמדגישה עד כמה רזתה ("אמרו לי שאני צריכה להשמין קצת עד החתונה", היא אמרה באחד הסגמנטים. "צרות של עשירים", ענה בטאקט המתמודד עידו ונה), ואז באאוטפיט משונה ולא מחמיא עם רצועה שחורה בתחתית שנראית כאילו תחתוניה מופשלים - היא הובילה את הערב כמו קברניט מיומן ואסתטי להפליא על ספינת תענוגות. כמה מהרגעים הבולטים ביותר של תוכנית הגמר היו בכיכובה, בראשם מסיבת ההפתעה הקטנה והחמודה שסידרו לה עמיתיה בעזרתם של מתמודדי התוכנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו תחתונים מופשלים. בר רפאלי בגמר "אקס פקטור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל רוב רובה של התוכנית היה משמים. כל הדיבורים על ה"תהליך" וה"דרך שעברנו", בחירות השירים המפהיקות (מלבד דניאל יפה ופורטיס, עם המאש-אפ החמוד בין "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי" ל-"Bang Bang", צדיקים בסדום), והפידבקים הריקניים הבלתי נדלים של השופטים שאינם מצליחים להוציא מפיהם דבר ביקורת אחד. כלומר, אפשר היה להחמיא לבחירת השיר המפתיעה של עידו ועטרה ובה בעת לציין שמדובר בהימור שעלול בהחלט להעיף אותם ראשונים מהתחרות - מה שבוודאי חזו כל הצופים מראש אבל לא זכה לביטוי במושבים הסמוכים ביותר לבמה.

למעשה, לפעמים נדמה שהשופטים אפילו מזיקים. הבחירה ב-"Bleeding Love" של לאונה לואיס כשיר המשותף לאנה טימופיי ולמנטורית שלה, הפכה את הביצוע ל"המופע של שירי מימון" - שעשתה זאת מצוין אגב - והותירה בצל את אנה טימופיי שהפגינה שם את נחיתותה לעומת זו שאמורה לקדם אותה. כזמרת אופרה השיר לא מתאים לה כלל, ומי יודע אם זה לא פגם בנתוני ההצבעה שלה.

עוד באותו נושא

דניאל יפה זכתה בעונה השנייה של "אקס פקטור"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המופע של שירי מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם אי אילו גליצ'ים קטנים הנובעים מהשידור החי, עם אי אילו פלייבקים שגיבו את השופטים כאשר שרו ולא אמורים להיות בתוכנית מהסוג הזה, פה ושם רגעים שנראים מבוימים מדי במהלך הקטעים המוקלטים; "אקס פקטור" בכללותה ניסתה לספק בידור מהוקצע, שמרה על סטנדרטים חו"ליים כשם שתמיד עשתה והתהדרה בהעמדות ועיצובי במה מרשימים. ולמרות הכל, רוב הזמן התוכנית רק הדגישה את הריק הגדול מתחת לכל זה. לא בכדי התקשתה העונה הזו לייצר עניין וספגה מכה משמעותית ברייטינג לעומת קודמתה. לבד ממספר רגעים שבלי כוונה עוררו עניין לאורך העונה - שלומית ג'רסי המסרבת לעלות על הבמה, שירי מימון לא מכירה את "אלינור ריגבי" - ניכר היה שאין בשורות משמעותיות, גם כשהגימיקים הזיעו בניסיון לעשות זאת. אין ספק שנדרש בדק בית. כלומר, נדרשות פחות תחרויות ריאליטי שירה על המסך בישראל.

קטנה

ח"ח לרשת שהתחילה וסיימה את תוכנית הגמר בדיוק בשעות שהיו מוגדרות בלוח השידורים. חסדים קטנים.

  • עוד באותו נושא:
  • אקס פקטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully