וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: סדרת האקשן ששוברת שיאים שליליים

6.9.2015 / 12:05

"טרנספורטר" מעולם לא היתה סדרה שוברת קופות, אבל התוצאות של הסרט החדש שוברות אפילו את הציפיות הנמוכות ממילא. בצמרת נאבקים ביוגרפיה מוזיקלית וסרט משפחה נוצרי על המקום הראשון

יח"צ - חד פעמי

זה תמיד ככה בתחילת ספטמבר: הסיכוי לפגוש קופה שבורה הוא קלוש ביותר. הקיץ נגמר, אנשים עסוקים בתחילת שנת הלימודים ועונת הפוטבול, והקולנוע נדחק לשוליים. השבועות האלה הם תמיד העלובים ביותר בשנה מבחינת הכנסות בבתי הקולנוע – ולראייה: על פי ההערכות הנוכחיות, אף סרט שמוצג בבתי הקולנוע האמריקאים לא השיג בסוף השבוע האחרון מספר דו-ספרתי של מיליוני דולרים.

למעשה, הסכומים וההפרשים ביניהם כל כך קטנים עד שקשה לקבוע בשלב זה איזה מבין הסרטים זכה מן ההפקר ומחזיק במקום הראשון השבוע. ברור שזה לא יהיה סרט חדש. שני סרטים מתחרים על הכבוד הבינוני הזה עם הכנסות של כ-9 מיליון דולר: האחד הוא ביוגרפית ההיפ-הופ "Straight Outta Compton", המנצח הגדול של אוגוסט, עם הכנסות כוללות של מעל 150 מיליון דולר – שאם הוא אמנם מחזיק במקום הראשון השבוע, זה יהיה לו השבוע הרביעי ברציפות. השני הוא "War Room", סרט שהוא זר לחלוטין לקהל צופי הקולנוע המצוי. "חדר מלחמה", בניגוד למשתמע משמו, הוא דרמה משפחתית, ו"סרט נוצרי", מהז'אנר הפונה לקהל הנוצרים האדוקים האמריקאי (הלא מבוטל). הסרט יצא בשבוע שעבר, וזכה להצלחה מרשימה ביחס להפצה המוגבלת יחסית שלו, וגם השבוע הוא שומר על יציבות מרשימה, וכאמור, מאבק על המקום הראשון.

seperator

הסרטים החדשים השבוע שוב לא הצליחו להרשים – וכרגיל, יש בכך משהו מהביצה והתרנגולת: האולפנים מודעים לכך שתחילת ספטמבר היא תקופה חלשה בקופות, לכן הם משחררים רק סרטים חלשים, ולכן זו תקופה חלשה בקופות. "דרך ארוכה", קומדיית מסע עם ניק נולטה ורוברט רדפורד, זכה לביקורות פושרות והגיע למקום השלישי, עם כ-8 מיליון דולר. נמוך עוד יותר נמצא "טרנספורטר: סכנה מיידית", הסרט הרביעי בסדרה (שנקראה אצלנו בעבר "המשלח") והראשון שבו לא משתתף ג'ייסון סטיית'ם. "טרנספורטר" מאז ומתמיד היתה סדרת אקשן שולית יחסית (עם פתיחות של בין 9 ו-16 מיליון דולר), אבל הסרט החדש קובע שיא שלילי עבורה, עם פתיחה של כ-7 מיליון דולר בלבד, מה שככל הנראה ימקם אותו בטבלה השבועית במקום החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully