וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד כהנא על מירי רגב: "כשאתה אוסר על משהו, אתה בעצם מעורר אותו"

7.9.2015 / 19:55

נפגשנו עם שחקנים בהשקת יום הקולנוע הישראלי, המצדיע לשחקן יוסף שילוח. גילה אלמגור סיפרה לנו כי "ברמה האישית, השנה האחרונה לא היתה מי יודע מה", וגלעד כהנא אמר כי בצעדי השרה רגב "יש משהו ילדותי". צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק

"יום הקולנוע הישראלי", שיתקיים בבתי הקולנוע בארץ מחרתיים, יום רביעי ה-9 בספטמבר, עומד השנה בסימן הצדעה לשחקן יוסף שילוח. משקפיים של דמותו המוכרת פארוק מהסרט "אלכס חולה אהבה" הורכבו על ידי שחקנים, במאים, אנשי קולנוע ואפילו על ידי שרת התרבות מירי רגב, לצורך צילום קבוצתי. יום הקולנוע נערך במסגרת "ימי תרבות" של מפעל הפיס ומשרד התרבות והספורט, ובמהלכו יוקרנו רק סרטים ישראלים חדשים, 30 במספר, במחיר של 10 ש"ח לכרטיס. היום (שני) התקיים אירוע השקת "יום הקולנוע הישראלי" בסינמה סיטי גלילות, ושוחחנו בו עם שחקנים ושחקניות.

את גילה אלמגור שאלנו, לקראת ראש השנה, כיצד היא מסכמת את השנה שלה ברמה האישית. "היו לי שנים יותר טובות", אמרה בגילוי לב, "זו לא היתה שנה מי יודע מה. לאורך השנה היה לא פשוט. אבל אני מקווה שיבואו ימים יותר טובים". אסי לוי נזכרה בדמותו של יוסף שילוח, המורכבת יותר ממה שנדמה לרבים. "הרבה מאוד אנשים לא יודעים שיוסף שילוח היה שחקן תיאטרון ענק", אמרה. "הדמות הנלעגת של הפרסי עם המבטא זה משהו שהוא לא כל כך אהב. הוא יצא כנגדו. ובכל זאת הוא נתן לזה יד". את השחקנית מלי לוי, המשחקת בסרט החדש "פלאפל אטומי", שאלנו מה לדעתה חירפן יותר את האיראנים: החיקוי של שילוח ב"אלכס חולה אהבה" או השלט ליד כיכר רבין שהכריז "כאן תיפתח בקרוב שגרירות איראן בישראל", שנועד לקדם את סרטה?

בנוסף, בדקנו עם שחקנים ושחקניות גם מה דעתם על כך שבשבוע שעבר הפיץ משרד התרבות למוסדות התרבות תזכורות לאיסורים התוכניים בחוק יסודות התקציב, שהפרתם עלולה לשלול את תמיכת המדינה, ובהם איסור לציין את הנכבה ואיסור לפגוע בדגל המדינה. "תראה, בסופו של דבר אני חושב שכשאתה אוסר על משהו, תמיד אתה בעצם מעורר אותו. יש בזה משהו ילדותי בסופו של יום. ואני משער שאנחנו לקראת פריחה מטורפת", אמר לנו גלעד כהנא, המשחק בימים אלה בסרטה של נטלי פורטמן, "סיפור על אהבה וחושך". יובל שרף אמרה: "אני בעד חופש ביטוי וחופש יצירתי, ומקווה שלא יסתמו לנו פיות". ורק זאב רווח, שחגג בחודש שעבר יום הולדת 75, נשמע אופטימי לגבי השרה רגב: "אנחנו נדבר בסוף השנה, ותראה עד כמה שמירי רגב תקדם את הקולנוע הישראלי. אני מבטיח לך".

שרת התרבות מירי רגב נשאה דברים באירוע, זמן קצר לפני שהתקיימה ההצבעה על מתווה הגז בכנסת, מה שהוביל את עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס, לחמוד לצון להציע לה להעניק "10 אחוז מהתמלוגים של הגז לתרבות הישראלית". השרה רגב הגיבה: "אין סיכוי, זה עובר לפריפריה". לאחר שמשקפי דמותו של יוסף שילוח הורכבו על ידי רגב, ביקשנו משרת התרבות לעשות חיקוי של פארוק. האם היא הסכימה? צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully