וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגל וחצי בקבר: ניסה להתעלות על הודיני וכמעט מת

8.9.2015 / 16:45

אמן ההיחלצות אנתוני בריטון נקבר בעומק של כמעט 2 מטרים כשידיו אזוקות וניסה להשתחרר. עוזריו נאלצו לחלצו כשהוא מחוסר הכרה וקרוב למוות. "זה היה כמעט הסוף, הייתי רחוק רגעים ספורים", סיפר בריאיון, "נתתי את כל מה שיש לי, אבל זה לא היה היום שלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה כמעט נגמר באסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד התעלולים הזכורים ביותר של אמן ההיחלצות הארי הודיני התרחש ב-1915, כשנקבר בעודו בחיים בעומק 1.8 מטרים וניסה להיחלץ בכוחות עצמו מהמעמקים. הפעלול המסוכן הביא את הודיני באפיסת כוחות אל פני השטח כשרק ידו הצליח לפרוץ אל אוויר העולם. עוזריו משכו אותו חסר הכרה מתוך הקבר. את החוויה תיאר לאחר מכן כאחת המסוכנות שהרגיש בחייו והעיד כי "כובד משקל כדור הארץ הוא קטלני".

אנתוני בריטון, אמן היחלצות מיורקשייר, קיווה להתעלות על הודיני כשנקבר ביום ראשון האחרון בעומק 1.8 מטר וכשידיו אזוקות. אלא שהניסיון היומרני הזה כמעט עלה לו בחייו. אנשי צוותו של בריטון נאצלו להתערב אחרי דקות ארוכות שבהן לא הצליח להיחלץ, הוא נמשך אל פני האדמה כשהוא סובל מצלע שבורה וחבלות קלות, הונשם על ידי מסכת חמצן והובהל לבית החולים. כעת מצבו מוגדר טוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהתחלה זה נראה כמו רעיון טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה כמעט היה הסוף, הייתי רחוק רגעים ספורים ממוות, זה היה מפחיד מאוד", סיפר בריטון בריאיון ל-"Daily Mail". "הכובד של האדמה כמעט ריסק אותי. אפילו כשהצלחתי למצוא כיס אוויר, הניחוח של האדמה הכניס אותי להלם אפילו יותר. הרגשתי איך אני מאבד את ההכרה ולא יכולתי לעשות עם זה כלום". אבל מה שבאמת אכזב את בריטון בסופו של דבר היה הגילוי שהפסיק חצי מטר לפני היעד. "נתתי את כל מה שהיה לי, אבל זה לא היה היום שלי. אבל אני בחבורה הכי טובה שאפשר".

בריטון הוא האדם השלישי בלבד במאה האחרונה שמנסה את הפעלול המסוכן. מלבד הודיני ובריטון ניסה גם האמן אלן אלן (שם אמיתי לחלוטין) את מזלו ב-1949, אך נכשל אף הוא וחולץ על ידי עוזריו. אולי ההיסטוריה הזאת תרמוז משהו למי שירצה לנסות את מזלו בקבורה בחיים בפעם הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully