וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוששים: "שוברי קופות" יבאס לכם את האינטליגנציה

10.9.2015 / 7:01

"שוברי קופות" מתיימר להיות שעשועון האסוציאציות הראשון אבל על הדרך לועג לאוריינות של עם ישראל. מצד שני, למה כבר אפשר לצפות ממשהו שמשודר בערוץ 2?

צילום מסך
רשת שבתה את צופיה שהיו לכודים בבתיהם בשל האובך והלחות לאחר ששידרה לאורך ערב שלם, לא פחות, שעשועון חדש

אמנת ז'נבה, פעם מילות גנאי וכעת כלי שימושי נגד זכיינית ערוץ 2 רשת ששבתה את צופיה שהיו לכודים בבתיהם בשל האובך והלחות לאחר ששידרה לאורך ערב שלם, לא פחות, את השעשועון החדש "שוברי קופות" משל היה מגה ריאליטי או, רחמנא ליצלן, סרט. כמעט 100 דקות כיכב אברי גלעד על מסכי הטלוויזיה וזה קרה ימים ספורים לאחר שבהנהלת רשת סיפרו למפרסמים שהגיעו להשקת לוח השידורים החדש של הזכיינית כי המובילות בשוק הטלוויזיה עברה אליהם. בטח מובילות, אם רק תוכנית אחת משודרת בערב שידורים, זה הכי מובילות.

"שוברי קופות" מאפשר למתמודדים להרוויח כסף באמצעות מענה על שאלות שאינן שאלות טריוויה המבוססות על ידע כללי, אלא על שאלות אסוציאטיביות (השאלה "מארון הספרים היהודי" זוכה לתמונה של הזוהר הצפוני ולצלילי "הפרח שבגני", מתמודדת נרגשת זועקת: "הזוהר"). ברקע יש קהל שמכתיב את משך הזמן בו המתמודדים יוכלו לאסוף את הכסף (המזויף) שנפלט מחמישים כספומטים ובין לבין, גלעד משבץ כמה דברים שאמורים להיות בדיחות שנונות ומשוחח עם כל מיני אנשים מהקהל שלא ברור למה צריך לשוחח איתם. כלומר, סביר להניח שהאיש שהמציא מכשיר טלפון לטובת חולי ALS הוא אדם נחמד מאוד ואפילו חכם אבל כל קשר בינו ובין "שוברי קופות" לא באמת קיים. לכו תדעו, אולי מדובר בשאריות מ"המיזם", התוכנית הכושלת שגלעד הנחה בקיץ שעבר. האם כל הטררם הזה שווה 100 דקות מהזמן המאובק שלנו? אין שאלה בכלל. בדיוק כמו ששווה להחדיר מסרגה לאוזן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבע העונותתתתתת/מערכת וואלה!, צילום מסך
להתייחס ל"שוברי קופות" כאל יצירה זה די מעליב. בעיקר כי תפקידו בשרשרת המזון ברור. הוא הגיע למלא את המשבצות הריקות בלוח השידורים לתקופת החגים

יש משהו מבאס בקונספט של "שוברי קופות". לפחות עבור הצופה הלא ממוצע המעט ציני. ככלות הכל, מדובר בשעשועון אסוציאציות, הוא פחות מאתגר משעשועונים אחרים ומסמן, שלא במפתיע, את התנוונות האדם שסומך, כבר כמה שנים טובות, על מנועי החיפוש ועל חוכמת ההמונים. פתאום שאלת טריוויה טקסטואלית נראית כמו מבחן פסיכומטרי קשה. "שוברי קופות" מציעה תמונות ושירים. נכון, המתמודדים עדיין צריכים להגיש תשובה שתתאים למספר האותיות שמופיע על המסך אבל הוא מופיע כל כך בקטן ואף אחד לא באמת שם אליו לב. ויזואליה היא שם המשחק.

האמת היא שלהתייחס ל"שוברי קופות" כאל יצירה זה די מעליב. בעיקר כי תפקידו בשרשרת המזון ברור. הוא הגיע למלא את המשבצות הריקות בלוח השידורים של רשת לתקופת החגים. אם חודש אוגוסט היה חודש מחריד על המסך, חכו שתראו מה מחכה לכם בספטמבר. אחרי החגים, הו, אז תגיע "הישרדות" ואולי איתה יגיעו גם דברים נוספים מעניינים יותר ומעליבים את האינטליגנציה פחות. עד אז, נצטרך להסתפק במשהו אחר. במה? דמיינו לעצמכם תמונה של פח אשפה ושל חבילת קלפי משחק משנות השמונים. שלוש אותיות. בהצלחה.

ומה אתם חשבתם על "שוברי קופות"? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully