וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתה של יפה ירקוני נגד הגרוש שלה, מאיר סוויסה: "עשה עבודה ממש לא טובה בסרט על אמי"

16.9.2015 / 14:31

רותי ירקוני שיתפה בפייסבוק ביקורת שפורסמה בוואלה תרבות על סרט שיצר גרושה מאיר סוויסה אודות אמה, וכתבה: "מסכימה עם כל מילה". "מאיר לא גילה לנו שהוא עושה את הסרט", היא אומרת לנו, "אם זה לא היה אבא של הילדים שלי, הייתי תובעת אותו"

יח"צ - חד פעמי

בתה של יפה ירקוני, רותי, יוצאת נגד הסרט התיעודי "יפה שלי" העוסק באמה, עליו חתום בעלה לשעבר, מאיר סוויסה. ירקוני טוענת כי סוויסה הסתיר ממנה את עשיית הסרט וכי עבודתו לא היתה טובה.

לפני זמן קצר שיתפה רותי ירקוני בעמוד הפייסבוק ביקורת שלילית על הסרט שכתב עידו ישעיהו אשר פורסמה במדור זה היום. לצד הביקורת ששיתפה, כתבה רותי: "חשוב לי לציין שלנו לבנות לא היה חלק בסרט, מאיר הסתיר מאיתנו שהוא מביים סרט עליה. אני מסכימה עם כל מילה שנכתבה כאן". בהמשך, לאחר תגובה של מישהי שביטאה את דעתה כי "מאיר עשה עבודה בשקט בשקט. והפתיע", כתבה רותי: "תקראי את הביקורת ותביני שהוא עשה עבודה ממש לא טובה".

בביקורתו, ישעיהו כתב בין השאר כי הסרט לא באמת יוצר גישה אינטימית אל מושא היצירה כפי שאפשר היה לחשוב שיעשה לנוכח שמו, "יפה שלי", ובנוסף גם לא מספק יותר מדי הקשרים תרבותיים רחבים יותר שהיו יכולים לעבות את היצירה. עוד נכתב בביקורת כי בלטו מאוד בהיעדרם חומרים הכוללים את בני המשפחה שלה.

"לפני שלוש שנים, מאיר (סוויסה – ש.ב.) ודורון ערן אמרו שהם רוצים לעשות סרט דוקומנטרי על אמא" אומרת רותי ירקוני לוואלה תרבות. "אמרנו שאנחנו רוצים שיעשה את זה מישהו שמבין בסרטים דוקומנטריים. רצינו סרט רציני. ביקשנו ממנו לא לעשות את הסרט, הוא אמר שלא יעשה, ולא גילה לנו שהוא עובד על הסרט. מה שהוא עשה לדעתי נראה כמו דוקוסלב מבולגן, יש הרבה מאוד עובדות לא מדויקות. נעשתה עבודה לא טובה. אם הוא היה עושה סרט מהפן האישי זה היה יכול לצאת יפה, אבל אין פה שום פן אישי, זה אוסף של קטעים ארכיוניים שלא קשור אליו. זה מבולגן. יש עובדות לא נכונת. תתייחס ברצינות לסרט שאתה עושה על יפה ירקוני, ואם אתה עושה סרט, תספר לי. אם זה לא היה אבא של הילדים שלי הייתי תובעת אותו".

העיתונאית אורית שוחט, בתה של יפה ירקוני, התרעמה אף היא על הסרט של מאיר סוויסה על אמה. לידי וואלה תרבות הגיעה פנייה כתובה של שוחט לרינת קליין, מנהלת ערוץ 8, ובה טענה: "חצי מהעובדות בסרט לא נכונות, אבל מה אכפת לכם? העיקר שזה מפרגן. אבא של אמי לא ברח לדרום אמריקה, היא כן ראתה אותו אחרי שברח לרודזיה, אנחנו לא ברחנו לאמריקה בעקבות משפטי משרד הביטחון ב-1975, זה הכל קרה ב-1960 ומסיבות אחרות, כל מה ששאול ביבר אומר לא נכון אבל הוא דווקא היה אדם דייקן, רק שמאיר ראיין אותו לקראת מותו. כל רצף ההתרחשויות שגוי ומבולבל כי מאיר עצלן ולא בודק כלום, רק מחבר קטעי וידאו שלקח מהבית של אמא שלי וחושב שזה סרט. אבל מה שעצוב זה ערוץ 8. הרי גמרתם לנו את האפשרות לעשות סרט רציני וידעתם שאנחנו מתנגדים. זה לא היה סרט אישי, אפילו לא זה. חוץ מהקטע שהיא ביקשה ממנו כסף זה היה אוסף של קטעי ארכיון מצויינים שהתבזבזו. אני בטוחה שתקבלו תגובות נהדרות מהציבור שלא יודע את העובדות. וזה כנראה מה שמעניין אתכם. מאכזב מאוד. ואל תעני לי 'אני מצטערת שאת מרגישה כך'. זה יותר רציני מזה".

מערוץ 8 נמסר בתגובה: "יפה ירקוני היא אייקון תרבות ישראלי, ולפיכך שמחנו כשמאיר סוויסה הגיע עם ההצעה לסרט על חייה. מאחר והטענות כלפי הסרט קיבלו מימד אישי, שמקורו כנראה ביחסים בין מאיר סוויסה לבין בנותיה של ירקוני, אין לנו עניין להתערב".

מאיר סוויסה סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully