וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מרסין ורונה, במאי הסרט הישראלי-פולני "הדיבוק"

19.9.2015 / 22:25

ורונה מת בגיל 42, זמן קצר לאחר הבכורה העולמית של הסרט בפסטיבל טורונטו וזמן קצר לפני הבכורה הישראלית בפסטיבל חיפה, שאליו היה אמור להגיע. איתי טיראן המשחק בסרט: "מרסין יוצר מעמיק, מוכשר וחסר פשרות"

הבמאי מרסין ורונה. Creative Commons
"עולם הקולנוע איבד היום יוצר מקורי ויחודי מאין כמותו". הבמאי מרסין ורונה/Creative Commons

הבמאי הפולני מרסין ורונה, שביים את הסרט הפולני-ישראלי "הדיבוק", הלך לעולמו, כך פורסם בתקשורת העולמית. ורונה נמצא אתמול (שישי) מת בחדר מלון בפולין בנסיבות שלא פורסמו. המשטרה הפולנית חוקרת את סיבת המוות. בן 42 היה במותו.

"הדיבוק" ("Demon") הופק כקופרודוקציה פולנית-ישראלית, ומככב בו איתי טיראן לצד אגנשקה גולבסקה. הקרנת הבכורה העולמית התקיימה בשבוע שעבר בפסטיבל טורונטו, קנדה, וסרטו יוצג בהקרנת בכורה ישראלית בפסטיבל חיפה שיחל בעוד שבוע. ורונה ואשתו, אולגה ז'ימנסקה, היו אמורים להתארח בפסטיבל בחיפה. סרטו נבחר גם להיות מוצג בפסטיבל פנטסטיק-פסט באוסטין, ארצות הברית.

על הסרט "הדיבוק", עיבוד לסיפור הידוע בעל אותו השם, ורונה חתום כבמאי, מפיק לצד מרק רוזנבאום ותסריטאי לצד פבל מסלונה. הוא דובר פולנית, אידיש ואנגלית, והופק בין השאר בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי. זהו סרטו השלישי של ורונה. "ההטבלה", סרטו השני של ורונה, הוקרן בפסטיבל חיפה 2011.

איתי טיראן אמר לוואלה תרבות: "העבודה עם מרסין הייתה בעלת ערך אמנותי וסנטימנטלי עבורי. זכיתי להכיר ולשתף פעולה עם יוצר מעמיק, מוכשר, אמיץ וחסר פשרות. עולם הקולנוע איבד היום יוצר מקורי ויחודי מאין כמותו. אני כואב את הסתלקותו הפתאומית של חבר ושולח תנחומים לאשתו אולגה".

פנינה בלייר, המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים חיפה, מסרה: "שמענו בתדהמה ובצער על מותו של הבמאי הפולני מרסין ורונה. ורונה היה אמור להגיע לחיפה להקרנת הבכורה של סרטו הדיבוק (Demons), קופרודוקציה ישראלית פולנית. כרטיס עבורו הועבר לרעייתו אולגה שהיתה מפיקה שותפה. מארק רוזנבאום המפיק הישראלי של הסרט נמצא כרגע בטורונטו שם מוקרן הסרט בבכורה. ורונה היה יוצר צעיר ומבטיח, כמה חבל".

הטריילר הפולני לסרט "הדיבוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully