וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גרבוז בטקס פרסי אופיר: "לסיים את הכיבוש לרבות ירושלים"

21.9.2015 / 22:36

הזוכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי אופיר נאם בעת קבלת הפרס והכריז כי ביום השלום הבינלאומי, על מדינת ישראל לפעול למען שלום עם המדינות השכנות

צילום מסך

סקנדל פוליטי בחגיגת הקולנוע הישראלי. אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב שיפרוש מתפקידו בסוף החודש, זכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי אופיר שנערך הערב (שני) באשדוד ונשא נאום מעורר מחלוקת.

לפני שגרבוז עלה לבמה לקבל את הפרס, הוקרן סרטון קצר המתעד יום בחייו של מנהל סינמטק. "חכו לסוף, אולי תצטערו", התלוצץ גרבוז בתחילת נאומו. אני רוצה לומר שהכל עניין של עיתוי. הפעם אקדמיה פגעה פעמיים. קודם כל שזה ממש שבוע לפני הפרישה וזה כבוד גדול לקבל את הפרס הזה ולא היו צריכים להגיש את זה אחר כך לאלמנה. הדבר השני, היום ה-21 בספטמבר. אנחנו 48 שנה שולטים על עם אחר הגיע הזמן לעשות שלום ולסיים את הכיבוש. לרבות ירושלים העיר שלא חוברה לה ולא תחובר לה יחדיו".

זה לא היה הנאום הפוליטי היחיד בטקס. מור לושי, שסרטה "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, אמרה: "אני מאמינה שסרטים ביקורתיים חייבים להיעשות. הקול האחר חייב להישמע. בטח ובטח כל עוד נמשך הכיבוש והמציאות הכ"כ מורכבת שאנחנו חיים בה. מתפקידנו כיוצרים לעשות סרטים שיפרקו את המציאות, יבקרו אותה, יאירו אור חדש על ההיסטוריה שלנו, סרטים שיכירו בכאב של האחר ושלנו, יעלו את הדיון הזה על המפה ויתמודדו עם המציאות שלנו. אם אנחנו ללכת לעבר עתיד אחר שקורא לשלום ורוצה שלום ולא לעבר עתיד שמחרחר מלחמה, אנחנו חייבים ומחוייבים להתבונן אל תוך המציאות של עצמנו ולערוך חשבון נפש אמיתי".

בנוסף, התייחסה לושי למדיניות שרת התרבות והספורט מירי רגב והכריזה: "נמשיך ליצור סרטים ביקורתיים ונמשיך להציג במוסדות תרבותיים ברחבי הארץ. כי אין זה אומרים שאנו חותרים נגד, ומה זו בכלל חתירה נגד ומי קובע את הקריטריונים. אנחנו נמשיך כי אנחנו רוצים מציאות אחרת, מציאות שתאפשר לנו ולילדים שלנו לחיות כאן חיים טובים יותר. אנחנו נמשיך ולא נעצור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאומה של מור לושי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully