וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 43: ההכנסות של סופרים בארצות הברית ירדו אל מתחת לקו העוני

25.9.2015 / 0:00

"ציפינו לירידה מסוימת", אמרה מארי רסנברג, יו"ר גילדת הסופרים, "אבל אי אפשר היה לדמיין עד כמה הן ירדו". בנוסף מעריצי הארי פוטר משאירים פתקים בספרים על מנת לעודד את הקוראים החדשים, מהדורה מיוחדת של "דמדומים" צפויה לצאת לכבוד חגיגות העשור ועוד חדשות ספרות

מישל וולבק: "האם אני איסלמופוב? ככל הנראה כן"

וולבק התראיין לגרדיאן לרגל צאת ספרו "כניעה" בתרגום לאנגלית. כנשאל ע"י המראיינת אנג'ליק כריספיס האם הספר שלו איסלמופובי הוא השיב בשלילה, אך טען גם שלכל אחד יש זכות לכתוב רומן איסלומופובי אם הוא חושק בכך. כששאלה האם הוא עצמו איסלמופוב, השיב וולבק: "ככל הנראה כן, אבל המילה 'פוביה' משמעותה פחד ולא שנאה". כמו כן, וולבק לא קיבל את הטענות שהשמיעה כריספיס בדבר האחוז הקטן של מוסלמים שבסופו של דבר משתתפים בפעולות טרור. "אולי זה נכון, אבל למעט אנשים יכולה להיות השפעה עצומה. לרוב אנשים בודדים הם אלה שמשנים את ההיסטוריה".

וולבק גם דחה את ההאשמות שהשמיעו אינטלקטואלים צרפתיים בדבר חוסר האחריות שלו ביציאה נגד האיסלאם, והסביר כי אין זה מתפקידו להיות אחראי. "תפקידו של הסופר הוא לבדר את הקוראים, ופחד הוא אחד מהדברים המבדרים ביותר שקיימים", אמר.

החלק הראשון של הראיון עם וולבק התקיים במאי בפריז, וחלקו השני היה אמור להתקיים באוגוסט, לקראת יציאת הספר, אולם כריספיס מדווחת כי בעקבות סדרת הכתבות שפורסמה בעיתון הצרפתי לה-מונד והרגיזה מאוד את וולבק, הוא החליט לנתק קשר עם המדיה כולה וסירב להמשיך את הראיון עמה.

תופעה: מעריצי הארי פוטר משאירים פתקים בספרים על מנת לעודד את הקוראים החדשים

התופעה החלה באתר המעריצים של הארי פוטר, Mugglenet.com, כשרבים ממעריצי סדרת הספרים החלו להגניב פתקים אישיים לתוך כל עותק שנקרה בדרכם – בין אם אלה ספרים שנמצאים בספריה, ספרים שמועברים כתרומה או ספרים שנמכרים בחנויות יד שניה. כל פתק שהוכנס לספר, צולם והועלה לרשתות החברתיות תחת ההאשטג #PotterItForward.

הפתקים מכילים קשת של תכנים, החל ממילות עידוד קצרות ועד לווידויים על חוויית הקריאה של כותב הפתק; אחדים מהמעריצים מגניבים את הפתק שלהם אל בין הפרקים הראשונים, בעוד שאחרים בוחרים בדף האחרון של הספר האחרון בסדרה. "הארי, רון, הרמיוני והוגוורטס היו החברים הכי טובים שלי בילדות", נכתב בפתק שכתבה סיירה דוונפורט והעלתה לטוויטר, "אם אי פעם תצטרכו מישהו להקשיב לו, תדעו שהם תמיד יהיו שם לקבל אתכם ולקחת אתכם להרפתקה. תהנו מהקסם!".

"חשבתי שאהיה רייבנקלו [אחד מארבעת הבתים בבית הספר הוגוורטס, י.כ], אבל אני גריפנדור", נכתב בפתק אחר שצולם הפעם על ידי מי שנתקל בו במהלך הקריאה. "הארי פוטר גורם לי להרגיש שייך".

כאמור, את כל הפתקים שצולמו ועלו לרשת ניתן למצוא בטוויטר תחת ההאשטאג #PotterItForward.

הספר "לעולם-לא-עולם" של ניל גיימן יעובד לסדרת טלוויזיה

אחרי שספרו "אלים אמריקאים" הפך לסדרת טלוויזיה והספר "סנדמן" יהפוך בקרוב לסרט קולנוע, כעת נודע כי ספר נוסף של ניל גיימן, "לעולם-לא-עולם" ("Neverwhere"), יעובד גם הוא לטלוויזיה.

להבדיל מהעיבודים האחרים לספריו, "לעולם-לא-עולם" דווקא התחיל בתור תסריט לסדרת טלוויזיה שכתב גיימן בשנת 1996 עבור ה-BBC, אולם הפרוייקט לא קרם עור וגידים. גיימן החליט להפוך אותו לספר, וזה זכה לאהדה רבה ופרסים ספרותיים זמן קצר אחרי פרסומו. כעת הוא מגיע לטלוויזיה בדלת הראשית, כשאת הסדרה יביים פרנסיס לורנס – במאי סדרת סרטי "משחקי הרעב".

בנוסף, הלוס אנג'לס טיימס מדווח כי ספר נשכח שכתב גיימן בשנת 1984 על להקת הפופ דוראן דוראן, עולה בימים אלה לרשת וימכר כספר דיגיטלי שהכנסותיו ילכו לצדקה. הספר הוא למעשה ספר הביכורים של גיימן, שהיה אז עיתונאי, ועותקים שלו הפכו לנדירים במיוחד. ע"פ הלוס אנג'לס טיימס, אספני ספרים משלמים כ-4,500 דולר עבור עותק של הספר.

ההכנסות של סופרים בארצות הברית ירדו אל מתחת לקו העוני הפדרלי

גילדת הסופרים האמריקאים ערכה לאחרונה סקר בין 1,674 סופרים בניסיון לברר מהי רמת ההכנסות של הסופרים במדינה. מהתוצאות עולה כי ההכנסה החציונית ירדה ב-24% בחמש השנים האחרונות (מ-10,500 דולר בשנת 2009 ל-8,000 דולר בשנת 2014) והידרדרה אל מתחת לקו העוני הפדרלי. ההכנסות החציוניות של סופרים במשרה מלאה ירדו ב-30 אחוזים בשנים הללו מ-25 אלף דולר ל-17,500, בעוד ההכנסות של סופרים במשרה חלקית ירדו ב-38 אחוזים מ-7,250 דולר ל-4,500. בין הגורמים לירידה נמנים פיראטיות והדומיננטיות של "אמזון", המואשמת בכוחניות הפוגעת בשוק הספרים.

"ציפינו לירידה מסוימת בהכנסות כי שמענו שוב ושוב מסופרים שהם נאבקים על מנת לגמור את החודש", אמרה מארי רסנברג, יו"ר גילדת הסופרים, "אבל אי אפשר היה לדמיין עד כמה הן ירדו". גם בבריטניה נרשמו נתונים דומים, כשבסקר שנערך בשנת 2013 בקרב 2,500 סופרים עלה שההכנסות החציוניות ירדו ב-29 אחוזים משנת 2005.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לכבוד חגיגות העשור: מהדורה מיוחדת של "דמדומים" שתכלול גם קטעי בונוס

החלק הראשון בסדרת ספרי "דמדומים" שכתבה סטפני מאייר יצא לאור לראשונה ביוני 2005, ובחודש הבא עתידה לצאת מהדורה מיוחדת של הספר לציון עשור לפרסומו. במסגרת חגיגות העשור, השתתפה מאייר בכנס מעריצי דמדומים שהתקיים בסוף השבוע האחרון ושם הודיעה על המהדורה המיוחדת. "זה מדהים אותי שעברו כבר עשר שנים מאז פורסם הספר הראשון של דמדומים", אמרה מאייר בהודעה לעיתונות. "בשבילי חגיגות העשור לספר נותנות אפשרות להחזיר למעריצים על התשוקה והמסירות שלהם. אני נרגשת מהזמן שאני עומדת לבלות איתם".

בהודעה לעיתונות נאמר גם כי יכללו במהדורה החדשה קטעי בונוס, אך לא נמסרו פרטים על תוכנם. הספר יצא לאור ב-6 באוקטובר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתרגשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קומיקס ביוגרפי חדש על ג'ורג' הריסון

הוצאת StormFront Comics פרסמה קומיקס ביוגרפי על חייו של גיטריסט הביטלס, ג'ורג' הריסון, שהלך לעולמו בשנת 2001. "הגליון עוסק בחייו של הריסון, מנעוריו, דרך משיכתו להינדואיזים ועד מותו בטרם עת", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם ההוצאה. את הקומיקס כתב קרלוס פגולה מורלס ואייר אנחל ברוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נער בן 14 מבקש שיהיו יותר גיבורים נכים ומוגבלים בספרי ילדים ונוער

פרנקי, נער בעל מוגבלויות בן 14 מבריטניה, נפגש השבוע עם ראשי הוצאת "בלומסברי" (הוצאת הספרים של ג'יי קיי רולינג) ובמסגרת הפגישה שאל מדוע אין יותר גיבורים נכים ובעלי מוגבלויות בספרות ילדים ונוער. "אני חושב שאם נכלול גיבורים בעלי מוגבלויות בספרים, נוכל להעלות את המודעות לקיומם ולמנוע מאנשים לבהות בהם ולהעיר סוגים שונים של הערות", אמר פרנקי, "כך החיים יהפכו לטובים יותר והחברה תהפוך לטובה יותר".

בפגישה עם ראש מחלקת ספרות הילדים בהוצאה, אמה הופקין, שאל פרנקי "מדוע ברוב הספרים, הרעים הם תמיד בעלי נכות כלשהי?". הופקין השיבה כי אכן רבים מהנבלים סובלים מעיוות או נכות כלשהי, אך הוסיפה כי בולומסברי והוצאות אחרות מודעים לבעיה הזו וכי הם מדגישים בפני הסופרים והמאיירים שלהם את הצורך לכלול בסיפורים קשת רחבה ככל הניתן של דמויות.

בסוף הפגישה סיפר פרנקי כי הוא מרוצה ממה ששמע, אך הוסיף כי הוא ימשיך לבדוק את ההוצאות ולבחון "אם ישנם גיבורים חדשים שסובלים למשל מאסטמה ומשתמשים במשאף או אולי נעזרים במכשיר שמיעה".

ביקורת על גזענות משטרתית בגיליון הקומיקס החדש של באטמן

סדרת הקומיקס של באטמן מתכתבת פעמים רבות עם בעיות שקיימות ב"עולם האמיתי"; בגיליון החדש שיצא לאחרונה בחרו יוצריה להתייחס לגזענות המשטרתית ולכוח הברוטלי שהופעל כנגד שחורים במקרי הרצח האחרונים של מייקל בראון, אריק גרנר וטרייבון מרטין. הגיליון (מספר 44) התמקד בקצין משטרה שפעל בעבר בעיר גות'אם והחליט לירות בנער לבוש בקפוצ'ון תוך הפרה של נוהל מעצר חשוד. באטמן מנסה לחקור את הפרשה שמובילה אותו לשאול את עצמו שאלות על פועלו כאדם לבן ועשיר שמנסה להילחם בפשע.

"כמובן שהיינו רוצים שבאטמן ירביץ לשוטר ויעניש אותו", אמר יוצר הקומיקס סקוט סניידר לגרדיאן הבריטי, "אבל הגיליון החדש מבהיר שמעשה כזה לא יפתור את הבעיה. אם באטמן ישליך את השוטר מהגג או יכניס אותו לכלא – זה כלל לא יחדור ללב העניין. [...] באטמן לומד שהוא לא תמיד יכול לפתור בעיות בדרכים הרגילות שלו. הוא מנסה להבין מול מה אנשים מתמודדים בחיי היומיום שלהם - להכיר את הפחדים ואת הכעסים שלהם – ולנסות להבין איך אפשר לפתור את הבעיות הללו ביחד איתם".

קומיקס באטמן. DC Comics,
שאלות על גזע. מתוך גיליון 44 של באטמן/DC Comics

חדשות בשורה

* טינטין, גיבור הקומיקס האהוב של היוצר הבלגי ז'ורז' רמי, יככב החל מהשבוע באופרה מיוחדת שתעלה בבית האופרה של בריסל.

* סדרת ספרים חדשה של משוררים ישראליים תצא לאור באוקטובר בספרד. מדובר בסדרה שתצא לאור במשך חמש השנים הקרובות, במסגרתה מדי שנה יפורסמו שמונה ספרי שירה של משוררים ישראליים בתרגום לספרדית. המשוררים שיפתחו את סדרת הספרים הראשונה יהיו מירון ח. איזקסון, חיים נגיד, אשר רייך, גד קינר, ורדה גינוסר, עדינה מור חיים, ליליאן דבי גורי ומרגלית מתתיהו.

* דויד גרוסמן מסר את ארכיונו לספרייה הלאומית. ארכיונו האישי כולל טיוטות של כל ספריו עד כה ותחקירים שערך במהלך כתיבתם. לאחר קליטת הארכיון בספריה הוא יעמוד לרשות הציבור.

* ביום שבת הקרוב, 26 בספטמבר, יתקיימו חגיגות "יום באטמן הבינלאומי" במוזיאון הקומיקס בחולון, שיכללו הרצאות וסדנאות עיצוב באטמן. שבת, 11:00 בבוקר, חיים ויצמן 61, חולון. כרטיסים בעלות כניסה למוזיאון.

* ב-12 באוקטובר יתקיים "כנס הפנקס הרביעי לספרות ילדים ונוער" במדיטק חולון שיכלול הרצאות ודיונים בהשתתפות סופרים, מאיירים, מתרגמים ואנשי אקדמיה. יום שני, 12.10, 9:00-14:00, גולדה מאיר 6, חולון. מחיר כרטיס: 65-80 ש"ח (כרטיס הכניסה כולל עותק של אסופת יצירות מקוריות לילדים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully