וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו לריאיון האחרון של מוטי קירשנבאום: "החיים כל כך קצרים, תגוון אותם כמה שיותר"

26.9.2015 / 15:03

חודשיים וחצי לפני מותו, התראיין מוטי קירשנבאום לוואלה! תרבות, עם צאת סרטו "סיפורים מהסוואנה". זהו הריאיון האחרון שנערך עמו. "החיים הם כל כך קצרים, תגוון אותם כמה שיותר", אמר. האזינו לקטעים מהריאיון

מראיין: שגיא בן נון, עריכה: שניר דבוש

חודשיים וחצי לפני מותו של מוטי קרישנבאום שיובא למנוחות מחר (ראשון), התראיין העיתונאי, איש הטלוויזיה וחתן פרס ישראל לוואלה! תרבות, לקראת שידור סרט המסע שלו "סיפורים מהסוואנה" בערוץ 10. זהו הריאיון האחרון שנערך עם קירשנבאום. השיחה , שפורסמה ב-12 ביולי וקטעים מוקלטים מתוכה מתפרסמים כאן לראשונה, היתה מרגשת במיוחד, בין השאר בשל מילותיו אלה: "החיים הם כל כך קצרים, תגוון אותם כמה שיותר".

קירשנבאום סיפר לנו בין השאר מאין נובעת משיכתו הקמאית לאפריקה ("אני נמשך לאפריקה כמו שנמשכים לרחם לידה"), מה יתרונותיו לעומת סרטי טבע בנוסח הנשיונל ג'יאוגרפיק (הסיפורים, ההומור והישראליות, או כלשונו: "בבי.בי.סי לא אומרים 'חרא של עיט, חבל שצילמנו אותו'"), ומה תחושתו בעקבות ריבוי השימוש במלה "בהמה" כמלת גנאי בעת האחרונה - גברי בנאי אמר לוואלה תרבות ששרת התרבות מירי רגב היא "בהמה" וחולל סערה. עודד קוטלר קרא לבוחרי הליכוד "בהמות". "אני לא חושב ש'בהמה' זו בכלל מילת גנאי. סוס הוא מלת גנאי? סוס אצילי כל כך שהקולנוע קידש אותו", אמר קירשנבאום.

לקראת סיום הריאיון הוא נשאל על ידי וואלה תרבות: מה מרגש אותך יותר, להתקלח עם היפופוטמים בגשם, או "לשטוף" מרואיין שהרגיז אותך באולפן? קירשנבאום צחק, וענה: "תשמע, יש הנאה גם בזה וגם בזה. תאמין לי. אני לא כל כך שוטף הרבה אנשים באולפן, זה קורה לעתים רחוקות, אולי בגלל שהגיל כבר משחק. אתה יודע, ירון ואני מדברים על זה שאנחנו מראיינים כבר את הנכדים של אלה שריאיינו. לא את הבנים והבנות, אלא את הנכדים . האמת היא שאני אוהב מאוד את העבודה שלי באולפן עם ירון, אבל אני אוהב לגוון. אני אוהב גם לעשות פינת ספורט ואני אוהב לעשות תיאטרון סאטירי בצוותא. כל הדברים האלה. החיים הם כל כך קצרים, כמה שאתה יכול, אם אתה יכול ומאפשרים לך לגוון אותם, תגוון אותם כמה שיותר".

האזינו לקטעים מוקלטים מתוך הריאיון (מעל).

"הסיפור של האדם באפריקה הוא די טרגי" - הריאיון האחרון של מוטי קירשנבאום במלואו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully