וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדה אבל כעת נמצאה: פתיחת העונה השביעית של "האישה הטובה" מחזירה אותה לתלם

6.10.2015 / 0:00

אחרי עונה שהתאפיינה בעלילות מקושקשות ובביצוע שתכופות היה מרושל, חוזרת הדרמה המשפטית עם פרק פתיחת עונה שמשיב לנו את האמון בה. וגם משהו על הדם הרע בין כוכבות הסדרה. ספוילר לפרק הפותח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאה גרועה מאי פעם. ג'וליאנה מרגוליס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כש"האישה הטובה" עשתה את מה שעשתה בפרק העזיבה של ג'וש צ'ארלס בעונה החמישית, היא הכניסה את עצמה לתסבוכת. זה היה בעל כורחה, כמובן - יוצרי הסדרה לא בחרו להעזיב את הכוכב הראשי שלהם - אולם גם מלכתחילה וגם בדיעבד, הפרק ההוא היווה הן את השיא היצירתי של "האישה הטובה" והן את קו פרשת המים שלה.

למרבה הצער, ההמשך היה רע. אחרי רצף מרשים במיוחד של יותר מחמש וחצי עונות (בנות 22 פרקים כל אחת!) ברמה מאוד גבוהה, שארית העונה החמישית והעונה השישית כולה התאפיינו בקדחתנות מוזרה שבה דברים כל כך רבים נראו לא במקום. מדרמה משפטית עם קורטוב הגון של פוליטיקה, היחס בה התהפך. הכי גרוע: נוספה גם מנה נוראית במיוחד של סדרת כלא. אלישיה רצה למשרה פוליטית, קארי מושם מאחורי סורג ובריח, קלינדה היא כלבלבה צייתנית, פיטר שוב מזיין מישהי שהוא לא אמור לזיין כי לא יודעים מה לעשות עם הדמות שלו. פרקים מביכים כמו זה שבו אלישיה הוזה וחולמת על צלליתו של וויל מאחר שהשחקן אינו בהישג יד. ומישהו יודע לאן נעלמה רובין, המקבילה הבלונדינית של קלינדה? לא שהיא חסרה לי, אבל אמתלה כלשהי היתה עוזרת. כך שלא זאת בלבד שהעלילה התקשקשה, תכופות גם הביצוע היה מרושל. היוצרים איבדו את דרכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית חרושת לתיקים פליליים/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה השתנה מעט עם תום העונה. אלישיה הודחה למרות שזכתה בתפקיד, שמו של קארי טוהר, דמותה של קלינדה רודדה עד עפר כך שלא היה איכפת לנו שהיא עוזבת. עתה, עם תחילתה של העונה השביעית, נדמה שהיוצרים עושים תיקון נרחב אפילו יותר.

המצחיק הוא שהעונה הזו נפתחת בערך כמו שנפתחה קודמתה. בשני המקרים אלישיה נשאלה שאלת קריירה הרת גורל - בעבר איליי (אלן קאמינג) הציע לה להתמודד על משרת התובעת הכללית, הפעם לואיס קנינג (מייקל ג'יי פוקס) הציע לה שוב לחבור אליו כשותפה.

בשני המקרים התשובה של אלישיה היא קודם כל שלילית, אולם בניגוד לעבר, בפרק החדש אנחנו מוצאים אותה במעמד מעניין בהרבה (ועם פאה גרועה בהרבה). היא נאלצת להיאבק כדי לעבוד, ללמוד ולצמוח, הולכת אל בית החרושת לתיקים פליליים, מקום התרחשות שאין לה ניסיון בו. במובן מסוים זה מה שנחסך ממנה ומאיתנו לפני זמן רב, כאשר חזרה לעסוק בתחום אחרי 13 שנים שבהן שימשה כעקרת בית, אבל נשכרה בקלות על ידי "לוקהרט-גרדנר" בזכות יחסי עבר. מדובר בחזרה לשורשים שלא היו לאלישיה ובזריקת מרץ ל"האישה הטובה". בכל זאת, מוכרחים לציין שזהו כבר המהפך המטלטל הרביעי שמציגה הסדרה מאז שפלוריק את אגוס עזבו את "לוקהרט-גרדנר" בעונה החמישית, וכל אחד כזה מפחית את המשמעות של קודמו. אם אלישיה תיעתר כמו בעונה הקודמת ותחליט שהיא חוברת לקנינג, זה כבר יהיה מגוחך ועל פניו פחות מעניין.

עוד באותו נושא

כריסטין ברנסקי: "חורה לי שלא קיבלנו הכרה בפרסי האמי"

לכתבה המלאה
האישה הטובה, עונה 7 פרק 1. CBS,
איליי גולד יוצא למלחמה. אלן קאמינג ומרגו מרטינדייל/CBS

על כן טוב שגם בחזיתות האחרות מסתמנת הבטחה. קארי אגוס מסונף בלי שירצה למילייה של הקשישים, מה שנראה כמו מכשיר את הדרך לאיחוד נוסף בינו ובין אלישיה (מצד אחד כיף, מצד שני די כבר). וחשוב יותר: איליי גולד. אלן קאמינג אף פעם לא מאכזב בתפקיד, אפילו לא כשצבעו לו את השיער לשחור בעונה הקודמת, אבל הפעם ניתן לו חומר מעולה לעבוד איתו, והוא סיפק את הסחורה. גם כאן יש הסתייגות קטנה: הפרק הילך על קו עדין במיוחד של דיאלוגים בומבסטיים מעדות הסבון. "בזה הרגע הפסדת את הנכס הגדול ביותר שלך", איליי אמר לפיטר, "ויצרת את האויב הגדול ביותר שלך". מאוחר יותר אמר לרות איסטמן (מרגו מרטינדייל הגדולה), "בכוונתי להשתמש בקמפיין השיקום של אלישיה כדי להרוס אותך". ללא ספק יהיה כיף גדול לראות את כל הקרבות האלה בין אנשים שאסטרטגיה היא המקצוע שלהם, אבל בואו נוריד את הרגל מדוושת הפומפוזיות.

חרף הקרדיט הגדול שהרוויחה "האישה הטובה" לאורך שנותיה, כרגע היא מוצאת את עצמה במקום שבו עליה שוב להוכיח את עצמה. בשלב הזה כמעט כל מהלך עלול להיות מלווה בספקנות, ויהיה מאוד משמח לראות אותה מחדשת את ימיה כקדם, כשהייתה סדרת הנטוורק הטובה ביותר ללא עוררין.

ארצ'י פנג'בי, האישה הטובה. CBS,
קלינדה העוזבת/CBS

קטנה

את מקומה של קלינדה תופסת כבר עכשיו עורכת דין אחרת, לוקה קווין הנחמדה והיעילה. יש לקוות שהיחסים בין השחקניות יהיו טובים יותר מאלה של ג'וליאנה מרגוליס וארצ'י פנג'בי - באחד מהריאיונות של מרגוליס לקראת העונה החדשה היא דיברה על סצנת הפרידה של השתיים מסוף העונה הקודמת, שבה זיהו הצופים את העובדה שהשתיים כלל לא נוכחות באותו מקום אלא הודבקו לכדי סצנה אחת. הדיבור היה על דם רע בין השתיים, אבל מרגוליס הכחישה ביום ראשון. "זו לגמרי רכילות", היא אמרה. "אני מרגישה שאנשים מוכרחים לרכל כדי להפוך משהו לדבר אחר שלא קיים. אין טינה מצדי". השחקנית גם הוסיפה שעמיתתה שהתה באותו זמן בצילומי סדרת המתח הבריטית "The Fall" ולכן הסצנה צולמה בנפרד. אלא שפנג'בי מיהרה להכחיש בציוץ בטוויטר: "'The Fall' אפילו לא הייתה בצילומים באותו זמן, ואני הייתי באותו זמן בניו יורק מוכנה לצילומים". הממ.

העונה החדשה של "האישה הטובה" זמינה בימי שני ב-yesVOD משודרת בימי שלישי בשעה 22:00 בערוץ yes דרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully