וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות: הקולות הקוראים לפרסים בתחום האמנות הפלסטית יופצו ככל הנראה בשבוע הבא

13.10.2015 / 17:02

הפרסים שיחולקו בשנת 2015 בתחום האמנות הפלסטית הם פרס העיצוב, פרס האמן הצעיר, פרס מפעל חיים ופרס שרת התרבות. פרס עידוד היצירה נשאר בחוץ. פרסום ראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרט מתוך הווידאו "שבת" של האמנית נירה פרג, זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות פניית וואלה! תרבות צפויה הערב (שלישי) לאשר שרת התרבות מירי רגב את המתווה לפיו תוארך כהונתם של חבר הנאמנים המופקד על הענקת פרס שרת התרבות, וניתן אישור למדור לאמנות פלסטית להמשיך לשמש למשך השנה הקרובה כחבר נאמנים האחראי על חלוקת פרס העיצוב, פרס אמן צעיר ופרס מפעל חיים.

כפי שפורסם בוואלה! תרבות לראשונה, בחודש האחרון התעוררו תהיות בקרב קהילת האמנים הפלסטיים בנוגע לפרסים המוענקים בתחומם מדי שנה מטעם משרד התרבות: פרס שרת התרבות והספורט לאמנות פלסטית, פרס עידוד היצירה, פרס העיצוב, פרס מפעל חיים ופרס האמן הצעיר.

עד עתה היה נהוג שמשרד התרבות מפיץ קול קורא מטעמו ובו הוא מזמין אמנים ואמניות להגיש את מועמדותם. משנסתיים חודש ספטמבר ועדיין לא הופצה הקריאה, פנה איגוד האמנים ליו"ר המדור לאמנות פלסטית במנהל התרבות, ג'ודי אברמוביץ', במכתב כדי לברר את העניין.

אברמוביץ' מצדה מסרה בתגובה כי גם במדור מודאגים מחוסר ההתקדמות בחלוקת הפרסים וכי הפצת הקולות הקוראים מתעכבת בשל כשלים בירוקרטיים פנים משרדיים: "כתוצאה משינוי בתקנון הפרסים למיניהם של משרד התרבות בתחום האמנות הפלסטית, המדור לאמנות פלסטית אינו משמש יותר כוועד נאמנים ואינו אחראי יותר להליך הקשור בחלוקתם (של הפרסים)".

במשרד התרבות בחרו כאמור להאריך את כהונת חבר הנאמנים הקיים כדי לאפשר את חלוקת הפרסים כסדרה. וקולות קוראים עבור הפרסים הנקובים יופצו לדברי המשרד ככל הנראה בשבוע הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצב וידיאו של יהודית סספורטס שזכתה בפרס שרת התרבות בשנת 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבחינה יותר מדוקדקת מתברר שישנם שני פרסים שבכל זאת לא יחולקו על ידי המשרד בשנה הנוכחית: פרס עידוד היצירה ופרס האוצר.

לדברי משרד התרבות, פרס עידוד היצירה תועדף בעדיפות נמוכה למול ועדת החריגים שבידיה הופקד תקציב הפרסים, על מנת שלא ייפגע משיקולי התקציב החדשים של הממשלה הנכנסת. פרס האוצר, שהוענק עד השנה שעברה במשך תשע שנים ברציפות, נפל בין הכיסאות כיוון שמועצת המוזיאונים לא הגיעה להבנות עם המדור לאמנות פלסטית בנוגע לחבר הנאמנים, וגם השנה לא הומצא חבר שכזה.

יו"ר מדור האמנות הפלסטית היוצאת עידית עמיחי מסרה לוואלה! תרבות בתגובה לפתרון היצירתי של משרד התרבות: "ההליך הנכון הוא לגוון את חברי הנאמנים אבל אם הדרך השנה היא או לא לתת את הפרסים כלל או להישאר עם הוועדה הנוכחית, אז עדיף להישאר איתה. זו ועדה טובה אז אני רגועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully