וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר הג'מייקני מרלון ג'יימס הוא זוכה פרס מאן-בוקר לשנת 2015

13.10.2015 / 23:50

ג'יימס הוא הג'מייקני הראשון שזוכה בפרס היוקרתי, אחד החשובים בעולם הספרות. ספרו מתרחש על רקע ניסיון התנקשות בבוב מארלי ובמשפחתו בשנת 1976

פרסי מאן-בוקר 2015, הניה יאנאגיהרה. AP
ששת המועמדים למאן-בוקר 2015/AP

הלילה (שלישי) הוכרז הזוכה בפרס מאן-בוקר לשנת 2015 - מרלון ג'יימס, הג'מייקני הראשון שזוכה בפרס, עם ספרו "A Brief History of Seven Killings". ספרו מתרחש על רקע ניסיון התנקשות בבוב מארלי ובמשפחתו בביתם בשנת 1976, התקפה שהזמר, אשתו ומנהלו נפגעו בה. מרלון ג'יימס מנצל את נקודת המוצא הזו כדי לתאר את ההתרחשויות שהובילו אליה ונבעו מתוכה, כשבתווך דמויות כמו המתנקש, סוחרי סמים, סוכני CIA ואף רוחות רפאים, בסיפור המתפרש על פני שלושה עשורים.

פרס מאן בוקר הבריטי הוא אחד הפרסים החשובים ביותר בעולם הספרות, ובעבר זכו בו סופרים כמו סלמן רושדי, איאן מקיואן, הילרי מנטל (פעמיים), זיידי סמית', מרגרט אטווד וג'וליאן בארנס. מלבד היוקרה שבעצם הזכייה וקידום המכירות הגדול לספרו של הזוכה, הפרס נושא עמו גם סכום כספי בסך של 50 אלף ליש"ט. הזוכה בשנה שעברה הוא ריצ'רד פלנגן האוסטרלי על "The Narrow Road to the Deep North", המבוסס על חוויות אביו במחנה שבויים יפני. שנה קודם לכן זכתה אלינור קטון הניו זילנדית בגיל 28, הצעירה ביותר אי פעם לזכות בפרס הבוקר.

החל מ-2013 הזכייה בפרס אפשרית לכל ספר שנכתב באנגלית ופורסם בבריטניה, כלומר לא רק לסופרים מהממלכה או מחבר העמים הבריטי - ארצות שהיו בעבר חלק מהאימפריה הבריטית. השנה מתוך כלל המועמדים ברשימה הקצרה ישנם שני בריטים בלבד - טום מקארתי על ספרו "Satin Island" וסנג'יב סהוטה לספרו "The Year of the Runaways". מלבדם היו שתי אמריקאיות - הניה יאנאגיהרה על ספרה "A Little Life" ואן טיילר עם ספרה "A Spool of Blue Thread". המועמד השישי הוא הניגרי צ'יגוזי אוביומה עם ספרו "The Fisherman"

בראש חבר השופטים השנה ישב הסופר ואיש האקדמיה הבריטי מייקל ווד, ועל חבריו נמנו העורכת והמבקרת הזימבבואית אלה ווקאטמה אולפרי, המשורר והסופר הסקוטי ג'ון ברנסייד, הסופר והעיתונאי הבריטי סם ליית' והסופרת הבריטית פרנסס אוזבורן. סך כל הספרים שנשקלו השנה לפרס הוא 156.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully