וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פלס: "אני אתיש את המערכת ובסוף המערכת תיכנע לי"

15.10.2015 / 0:00

מאיה בוסקילה מחתה בשם קרן פלס על התעלמות גלגלצ ממנה, ופלס מצהירה "הזעקה של מאיה מבטאת תחושה של הרבה אמנים". מנגד, אומרת פלס שהיא עצמה מעדיפה לקחת אחריות. ריאיון לקראת העונה החדשה של "בית ספר למוסיקה"

כתבת: טלי קיים, צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

"אני אתיש את המערכת, ובסוף המערכת תצטרך להיכנע לי", אומרת קרן פלס לוואלה! תרבות, וכשהיא אומרת "מערכת" היא מתכוונת לגלגלצ. זה זמן רב שהתחנה מתעלמת משירים רבים של פלס ומדירה אותם מהפלייליסט. מאלבומה השלישי, "בין העיר לכפר", למשל, לא נכנס אף שיר לפלייליסט, וגם הסינגל האחרון שהוציאה, "רק אלוהים ישפוט אותי", לא זכור, בלשון המעטה, כאחד הלהיטים הגדולים של התחנה. דבריה הלוחמניים משהו של פלס נאמרו במהלך שיחה לרגל עליית העונה החדשה של "בית ספר למוסיקה" (ראשון, לאחר החדשות, קשת).

בעת הופעתה של הזמרת מאיה בוסקילה במועדון זאפה בהרצליה באמצע יולי, העבירה בוסקילה ביקורת כנגד התחנה, ובין השאר אמרה ש"השיטה צריכה להשתנות", טענה כי התחנה אינה משמיעה מספיק נשים ("העצמה נשית אין שם. הם כנראה לא אוהבים נשים"), והתייחסה גם לקרן פלס בדברים שהפנתה לאנשי גלגלצ: "קרן פלס, שהכנסתם אותה לארבע השמעות בסך הכל והוצאתם אותה אחרי ארבע השמעות. מה בדיוק האינדיקציה בארבע השמעות כדי לדעת אם השיר טוב או לא?".

"כל אמן שיוצר רוצה שהיצירה שלו תושמע, והזעקה של מאיה בוסקילה מבטאת תחושה של הרבה אמנים שציפו לאיקס וקיבלו וואי", אומרת פלס. "גם לי זה קורה לפעמים שאני עושה משהו שאני חושבת שהוא ראוי והוא מגיע למקום אחר ממה שציפיתי. אבל בגישה שלי אני מעדיפה שלא ידברו בשמי. ולגבי נשים, איפה שאתה לא מסתכל הקול של הנשים לא מספיק נשמע. אני חושבת שנשים לא הגיעו למקום שהן צריכות להגיע אליו".

קרן פלס. רונן אקרמן,
לו רק היית קצת פחות המורה שלי. קרן פלס/רונן אקרמן

בסביבה שלך היה מי שהביע כעס על הפניית העורף כלפייך מצד הפלייליסט, ואמר "גלגלצ לא מפרגנים לקרן".

"אני מעדיפה לקחת אחריות. להגיד, את האחר אני לא יכולה לשנות, אבל אני יכולה ללכת הביתה. לייצר עוד משהו ועוד משהו, עד שאני אתיש את המערכת, ובסוף המערכת תצטרך להיכנע. אני גם לא יכולה להתעלם מאלפי הופעות שלי, שבהן אני שרה להיטים שכן צמחו בגלגלצ. 'רק אלוהים ישפוט אותי', שלא הושמע בגלגלצ, הגיע בינתיים לחצי מליון ביוטיוב. מחפשים זירות חדשות ומקווים לפגוע בול בכל המטרות".

למרות הבאסה מהתעלמות גלגלצ הופעת במסיבת הפרידה של מנהלת גלגלצ לשעבר דלית עופר.

"כי זאת אישה, שעמדה בראש מערכת שיש לה השפעה, וכשאני רואה נשים כמו ציפי פינס מ'בית ליסין', טמירה ירדני מ'טדי' ודלית עופר שהיתה בגלגלצ, אני רוחשת אליהן הרבה כבוד. אני אוהבת לסיים דברים ברוח טובה. ואני תמיד מעדיפה לתת חיבוק, לחייך לכולם".

בתקופה זו אנו מציינים 30 שנה לבית ספר "רימון", וגם את בוא הסתיו, עננים עננים בעיניי, וחילופי עונות כזכור הוא נושא כה חביב לכתיבה בקרב בוגרות "רימון". אין ספק, יום הולדת ל"רימון" ובוא הסתיו יכלו להיות שני תירוצים מצוינים לראיין את קרן פלס, אבל לא לכבודם התכנסנו. כאמור, שוחחנו עם פלס לרגל בואה של העונה השלישית של "בית ספר למוסיקה", התוכנית שגרמה לגברים לשיר בסתר לבם לקרן פלס "לו רק היית קצת פחות המורה שלי". בעונה החדשה של התוכנית מצטרפות לחדר המורים שרית חדד ורוני דלומי, לאחר עזיבתם של מתי כספי ומשה פרץ. אם בעונות הקודמות פלס היתה האשה היחידה מול שלושה גברים, כעת יהורם גאון הוא גבר יחיד מול שלוש נשים.

עוד באותו נושא

מאיה בוסקילה נגד גלגלצ: "תחנה אחת מנסה להעלים אותי"

לכתבה המלאה
מורי התכנית "בית ספר למוזיקה", יהורם גאון, קרן פלס, רוני דלומי ושרית חדד, ומנחה התכנית צביקה הדר. רונן אקרמן,
מורי "בית ספר למוזיקה" יהורם גאון, שרית חדד, קרן פלס ורוני דלומי עם מנחה התכנית צביקה הדר/רונן אקרמן

"כבר עבר הרבה מאוד זמן מאז העונה הקודמת, ובזמן הזה רק הדפתי שאלות של אנשים למה אין עוד עונה", אומרת פלס. "תוכנית כל כך אהובה, והיה לה רייטינג - זו תוכנית הטלוויזיה השנייה הכי נצפית אחרי 'מאסטר שף', חוצה מגדרים, חוצה את כל הגילאים ואת כל המינים. באמת לא הבנתי למה זה לא שודר. בעונה הזאת יש יותר נשים מגברים, כיאה. בכל מקום אליו אני מגיעה יש אישה ושלושה גברים, ואז האישה ממותגת בתור מיעוט נרדף שחייבים לתת לו ייצוג, כי בכל זאת, מסכנות, גם הן קיימות. ניתן להן איזה מושב בכנסת. השנה אנחנו שלוש בנות וגבר אחד, הרבה יותר טוב גם ככה. כי הבנות הרבה יותר מפרגנות אחת לשנייה. אם נשים היו מנהלות את העולם אף מדינה לא היתה נלחמת באף מדינה".

עכשיו את אומרת ש"הבנות הרבה יותר מפרגנות אחת לשנייה", אבל אמרת דברים אחרים בכתבת וידאו של וואלה! תרבות מאוגוסט, שצולמה על סט התוכנית: "בנות יותר מניפולטיביות, תחמניות, אסרטיביות. הרבה יותר קל עם מתי ומשה נגיד מהמורה שרית ורוני".

"אמרתי את זה בגלל שהן כל כך יפות... הסיבה שיותר קל עם בנים זה בגלל שרוני דלומי יש לה את העיניים, ואת הפנים האלה, היא נורא יפה. גם אני, למרות שאני אישה, מתבלבלת מיופי נשי, זה נשק. ממש ממש נשק. ושרית חדד עם הקול הפסיכי שלה, יש לה גם נשק. כשהיא פותחת את הפה אפשר רק להרים ידיים באוויר. בסופו של יום, הנשים מסכימות אחת עם השנייה, אפילו שהן עושות את הקאט פייט שלהן, בסוף יש הסכמה".

המיתוג שלך כמורה ב"בית ספר למוסיקה" עומד בדיסוננס מסויים לדברים שניסית להשמיע בסינגל האחרון, "רק אלוהים ישפוט אותי".

"אני זמרת ויוצרת שמבטאת איזושהי התרסה, ואני גם אמא. אני חושבת שהכל נורא הומוגני בחיים. זה שאת אמא, עם בן זוג, בית, חיי כפר, ואז את עולה בלילה על שמלה צמודה ועל עקבים ומגלה צד אחר באישיות שלך, זה הכל חלק ממני. אני גם אמא, ואני עדיין יכולה להתלבש כך, ולהגשים את עצמי. זה משהו שחשוב ללמד".

באחרונה נקשרה כותרת נוספת בשמה של קרן פלס. "דה מרקר" פרסם ביוני כי המשטרה תשלם לזמרת והיוצרת 37 אלף שקל עבור הופעתה בטקס פרידה מהמפכ"ל היוצא, רב ניצב יוחנן דנינו. המשטרה נימקה בטופס הבקשה לפטור מכרז כי "במצב הדברים שנוצר בפועל, הזמרת קרן פלס הנה היחידה שמסוגלת לספק את השירות למשטרת ישראל, על פי הדרישות המבצעיות-מקצועיות שנקבעו לעניין". אני מזכיר לפלס שנשמעו ביקורות על הוצאה גדולה זו של כספי הציבור. "יוחנן דנינו בנאדם מקסים", אומרת פלס. "אני הכרתי אותו רק שם. אני לא יודעת, אני מופיעה בכל כך הרבה אירועים, החל מאירועים למפקדים בצבא ועד לאירועים של אנשים שעומדים בראש ארגונים ממשלתיים, שכל כך הרבה יותר מנופחים מהאירוע ההוא. זה היה באולם של המשטרה, הקייטרינג היה דל, החלק האמנותי כלל אותי עם פסנתר ואיזשהו הרכב של המשטרה. אני לא הבנתי על מה הצעקה. אני יודעת שעשיתי מחיר יחסית נמוך למשטרה".

לאור העובדה שהמשטרה הגדירה אותך בתור "היחידה שמסוגלת לספק את השירות", עולה השאלה: מה ינטרל את הטרור טוב יותר – השירים שלך או דף צביעת החמסה בעיתון בו את כותבת?

"איכס, ראיתי עכבר!", צועקת פלס באופן מקרי וסימבולי רגע אחרי השאלה. "אני יכולה לנטרל את הטרור? אני הדבר הכי פחדן שיש. יש לי חרדות בלילה כשיש מתיחות. הכל מחלחל אלי".

קרן פלס ורמי קלינשטיין. מתוך עמוד הפייסבוק של קרן פלס, צילום מסך
"מצאתי את הלב התאום שלי לעולם היצירה". פלס עם רמי קלינשטיין/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של קרן פלס

במקביל לצילומים ל"בית ספר למוסיקה" ול"הכוכב הבא" ולסיבוב ההופעות שלה, בימים אלה פלס עובדת על אלבום חדש עם רמי קלינשטיין ועל מופע משותף עמו. "מצאתי את הלב התאום שלי לעולם היצירה", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה לצד תמונה שלה עם קלינשטיין. "אני חיה את החלום, אני חיה את החלום", היא אומרת לנו. "אני מסתכלת עליו עובד ואני לא מאמינה שזכיתי לעבור את החוויה המטורפת הזאת. לפני 20 שנה, כשהייתי תיכוניסטית חולמנית שרק רוצה שמישהו יקשיב לה וייתן לה במה, אפילו לא בטקסים של המושבה, הייתי מקשיבה לרמי ולמוזיקה שלו. גם אני פסנתרנית והחיבור הוא די טבעי. כשפגשתי את מירי מסיקה ב'רימון' היא רצתה שאכתוב לה שירים, ואמרתי שאני אקנה ספר שירים של רמי ואלמד איך לכתוב. השירים שכתבתי למירי היו בהשראת השירים שרמי כתב לריטה. עכשיו אנחנו עובדים כזוג, בשיתוף פעולה חצי חצי, גם הכתיבה משותפת, כמעט הכל דואטים, בהפקה ובעיבודים אנחנו ביחד. זה פשוט סגירת מעגל פסיכית וכבוד היסטרי בשבילי. היתה לנו תשוקה לכתוב יחד".

השנה ילדת בפעם השנייה, וכמה חודשים לאחר מכן גם הקרנפית מהספארי, שנקראה על שמך, המליטה. האם בעקבות האמהות יש סיכוי שתקליטי מתישהו אלבום לילדים (שיכול להיקרא "הקרנפית ה-16")?

"הם קראו לקרנפית על שמי בגלל שהם קיוו שתלד. את המזל הבאתי. למרות שהייתי מעדיפה שיקראו על שמי איזה פלמינגו. אלבום ילדים תמיד נמצא שם. גם יש לי היסטוריה טובה עם שירים לילדים, בפסטיבל שירי הילדים ב-2008 היו מיטב כוכבי הילדים - מרינת גבאי ועד גידי גוב - והשיר שלי על למה קראו לי קרן זכה. אז אמרתי יום אחד אני אכתוב אלבום. בבוא הזמן זה יקרה".

מאיה בוסקילה. אביב חופי
"הזעקה של מאיה בוסקילה מבטאת תחושה של הרבה אמנים". בוסקילה/אביב חופי

את פעילה בשני גופי תקשורת שנקטו בשנים האחרונות בחרמות אחד כנגד השני - ידיעות אחרונות וקשת. האם קיבלת מאחד הגופים האלה איזושהי התניה או הנחיה שנובעת מהמתיחות הזאת?

"נראה לי שזה כבר לא ככה. אבל גם כשזה היה אני לא הרגשתי בזה, כי הטור שלי הוא מאוד אישי, הוא לא טור מסחרי. במובן הזה אין שום מניעה שאני אדבר על החיים שלי גם פה וגם שם. החיים שלי הם שלי. והכל בסדר".

האם את מקנאת בשלמה ארצי לאור העובדה שטוריו מ-"7 ימים" זוכים לאיורים של רחלי רוטנר בוואלה! ברנז'ה, לעומת טורייך מאותו מוסף שלא זוכים בכך?

"רחלי תשלם על זה. זו תגובתי. אני עוקבת אחריה בפייסבוק ואני חושבת שזה לא הדדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully