וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפרסומים: תיאטרון אלמידאן לא מודיע על סגירה

15.10.2015 / 14:55

לאחר שפורסם בתקשורת כי תיאטרון אלמידאן עומד בפני סגירה, הודיעו בתיאטרון כי לא כך הדבר. מסתמן שהעתירה לבג"צ כנגד עיריית חיפה ומשרד התרבות תוגש בשבוע הבא

מתוך ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אל-מידאן, אפריל 2015. ערן גילווארג
מתוך "הזמן המקביל"/ערן גילווארג

"תיאטרון אלמידאן לא ייסגר לעולם" כך מוסר עו"ד גסאן אבו ורדה המנהל הזמני של תיאטרון אלמידאן לוואלה! תרבות בתגובה על השמועות שהתיאטרון יסגור את שעריו בשל הקפאת התקציב.

הוועד המנהל התכנס אתמול (רביעי) כדי לדון בנושאים שעומדים על הפרק. "אנחנו הודענו אתמול שבמהלך השבוע הבא תוגש העתירה לבג"צ כנגד עיריית חיפה ומשרד התרבות בגלל הקפאת התקציבים", אמר אבו ורדה והוסיף כי התיאטרון מתעתד להגיש את העתירה כבר ביום השני הקרוב.

בפרסומים בתקשורת היום (חמישי) נטען שבמהלך האסיפה אתמול הוחלט לפזר את הוועד המנהל וכי היו"ר של הוועד, ואליד אל פאהום, הגיש את התפטרותו על רקע היחסים העכורים השוררים בין השחקנים והועד המנהל הזמני.

"היחסים בין הועד המנהל והשחקנים מצויינים", טוען אבו ורדה. "לא יודע מאיפה מגיעים הדברים האלה שמתפרסמים. אני עובד בהתנדבות ואנחנו עובדים יחד. לכולנו יש אינטרס אחד: להשאיר את התיאטרון בחיים. שלא יעלו טענות לסכסוכים פנימיים בתיאטרון בכדי להדביק לנו תדמית של מסוכסכים. התיאטרון התנהל במשך 20 שנה בדמוקרטיה והוא ימשיך להתנהל כדמוקרטיה".

הזמן המקביל בתיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
התיאטרון מתנהל 20 שנה כדמוקרטיה. אל מידאן/ניב אהרונסון

כזכור תקציבו של תיאטרון אלמידאן הוקפא מוקדם יותר השנה, ראשית על ידי עיריית חיפה ובהמשך על ידי משרד התרבות. פעילות התיאטרון נבדקה לעומק בשל העלאת ההצגה "הזמן המקביל" שהתבססה בחלקה על מכתבים שכתב האסיר הבטחוני והמחבל המורשע ואליד דקה לצד טענות כי אולמות התיאטרון הושכרו למפלגות ועמותות פוליטיות שלא כחוק.

מאז הקפאת התקציבים, התיאטרון נקלע לקשיים כלכליים חריפים ועבר לפעול בצורה מצומצמת כאשר חלק מחברי הצוות המנהל יצאו לחופשה עד אשר ישולמו המשכורות.
"אני התפטרתי מהנהלת אל מידאן בגלל שהיו קולות מתוך הוועד הכללי שהעבודה שלי לא מוצאת חן בעיניהם. אני רציתי כבר לפני זה להתפטר, אז באמצע המשבר של אלמידאן ואמרתי ביני לבין עצמי שאי אפשר להתפטר בזמן כזה". אומר ואליד אלפהום, יו"ר הועד המנהל שהחליט לעת עתה להישאר בתפקידו עד שימצא לו מחליף.

"אתמול הודיעו חברי הוועד שהם רוצים לשנות ההנהלה" ממשיך אל פאהום. "עשינו התכנסות לוועדה הכללית הסברנו להם את המצב. במניעת התקציב של עיריית חיפה ושל משרד התרבות, אנחנו נמצאים בדפיציט של מיליון שקל וביקשנו לבחור הנהלה חדשה. כששמעו את המצב הזה, את האמת, אף אחד לא הציע את עצמו כראש הוועד המנהל. ראינו במצב כזה שאי אפשר להשאיר את התיאטרון מבלי ההנהלה ולכן חזרתי לנהל את המאבק והמשבר. מכורח המציאות שלא נבחרה הנהלה".

מנכ"ל הערוץ הערבי "הלא טי.וי" בדימוס ג'וזף אטרש החבר בוועד הכללי של התיאטרון מסר לוואלה! תרבות: "אנחנו לא ניתן יד לסגירת התיאטרון. הוועד הכללי לא התפזר. זה לא אמיתי ולא אמת. ישנו תהליך של שינוי שהתיאטרון עובר וזה לא קשור למשבר".

"בסופו של יום הוועד הכללי התפתח וגדל והצטרפו אליו בערך 40 חברים חדשים ביניהם מפיקים, בימאים ואוהבי תיאטרון מכל מיני סוגים שכולם הצטרפו על רקע אי שביעות רצוננו מהמקום שבו התיאטרון נמצא וזה לא מתוך טענות כלפי איש כזה או אחר. אנחנו שמחים מכירים ומוקירים את האנרגיה שהאנשים האלה השקיעו ונתנו לתיאטרון לאורך השנים ועכשיו אנחנו מבקשים ליטול את הפיקוד וההגה ולקחת את אלמידאן אל המקום שבו התיאטרון הזה אמור להיות".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה:
"תיאטרון אלמידאן התבקש להעביר לרואה החשבון שמונה על ידי וועדת השימוע שהינה וועדת התמיכות מסמכים כספים ותשובות על סדרה של שאלות שנשאל. השיח עם התאטרון מתנהל מזה שבועות ארוכים והוא עדיין לא העמיד בפני הוועדה את כל המסמכים המבוקשים. הוועדה ביקשה לסיים את עבודתה עוד השבוע ועל כן ביקשה מהתיאטרון לפני כחודש ימים להעמיד את החומר המבוקש לא יאוחר ממחצית חודש אוקטובר. במכתב רשמי שנשלח לרואה החשבון שמונה לצורך הבדיקה הודיע התיאטרון שהוא מבקש ארכה עד 30 באוקטובר. ללא התייחסות התיאטרון לכל השאלות והסוגיות שנמצאות בברור הוועדה לא תוכל לסיים את עבודתה ולגבש את עמדתה הסופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully