וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקום מקביל: איך היה נראה עולם התרבות אלמלא רצח רבין?

23.10.2015 / 0:00

הרפרטואר התרבותי של ישראל, הצגות, סרטים ותוכניות טלוויזיה, השתנו דרמטית לאחר הרצח ב-4 בנובמבר. חזרנו ללוח השידורים והאירועים וניסינו לדמיין כיצד היו נראים במציאות אחרת

ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין. Charles Tasnadi, AP
הרצח שהשפיע על תרבות שלמה/AP, Charles Tasnadi

רצח רבין הכה בתדהמה את עולם התרבות והבידור, שנדרש לזמן רב עד ששב למסלולו. חזרנו ליום הרצח ולשבוע שאחריו כדי לבדוק איך היו נראים החיים התרבותיים שלנו אם ההפגנה בכיכר מלכי ישראל היתה מתפזרת ללא אירועים מיוחדים.

טלוויזיה

ביום הרצח, אחר הצהריים, שודר בערוץ 1 הסרט "עד שהרצח יפריד בינינו". העלילה הפכה את צירוף המקרים הזה למצמרר עוד יותר. במרכזה עומד רצח המתרחש באמצע הלילה בשכונה קטנה בקליפורניה, כאשר הרוצח יורה בקורבן שלוש פעמים בחזה ופעמיים בראש לפני שנמלט. חקירת המשטרה מובילה אותה לחשיפה מעוררת אימה.

בשעת הרצח שודר הסרט "קרוקודייל דנדי 2", המתאר את המשך הרפתקאותיו של מייקל דנדי, שנחלץ לעזרתה של אהובתו מניו יורק, אחריה דולקת חבורה של פושעים. הסרט נקטע כעבור כחצי שעה לצורך הדיווח הדרמטי על הירי בכיכר מלכי ישראל. באותה שעה שודר בערוץ 4 (ערוץ הסרטים בכבלים) הסרט "רצח מן העבר", בבימויו ובכיכובו של קנת בראנה. במרכזו של הסרט נמצא סיפורו בלש פרטי שמתאהב באישה שאיבדה את זיכרונה. באמצעות טיפול של מהפנט היא מצליחה באופן מסתורי להיכנס לנעליה של אישה שנרצחה על ידי בעלה לפני כ-40 שנה, ולשנות לחלוטין את האמת. בראנה וליאה תומפסון מגלמים את שני הזוגות בשתי התקופות.

בערוץ 3 שודר פרק בקומדיה הבריטית המצליחה "כן, אדוני ראש הממשלה", שהסתיים דקות ספורות לפני שהיריות הקטלניות נורו. בערוץ 2 הסתיים חצי שעה לפני הרצח סיכום המחזור בליגת העל בכדורגל. בשעת הרצח שודר הסרט "יוצאים קבוע" מסדרת "אסקימו לימון".

מה אמור היה לקרות?

ב-6 בנובמבר עלתה תוכנית הטוק שואו החדשה "סנדרסון" של דני סנדרסון בערוץ 1. "סנדרסון" המציאה מחדש את הלייט נייט הישראלי עם תוכנית חסרת מעצורים ובה המנחה ערך ראיונות עם בעלי חיים אותם השווה לחברי הכנסת, ירד על הרדידות של ערוץ 2 וקינח בריקוד סוער עם להקת מעודדות בביקיני. המבקרים היללו את התכנים המחתרתיים, אבל העובדה שאיש לא זכר שהיא משודרת הובילה לירידתה כעבור שבועות ספורים.

ב-7 בנובמבר חזרה "לילה גוב" לעונה חדשה בערוץ 2 ושברה שיאי רייטינג למשבצת. באחת התוכניות ריפרר גוב לתוכנית של חברו הטוב, אבל איש לא הבין את הבדיחה.

בהמשך השבוע עלו בערוץ 2 פרקים חדשים של "הקומדי סטור", "רמת אביב ג'" ו"תיקים באפלה". בערוץ 1 עלתה הדרמה "סיטון" בכיכובו של ששון גבאי, שנרכשה מיד לשידור על ידי רשת NBC אך נגנזה בעקבות פיילוט גזעני.

קולנוע

מי שהחליטו לצאת מהבית בכל זאת ולהגיע לקולנוע, מצאו נחמה בחזהו החשוף של ליאונדרו דיקפריו ובאספקיזם של הנפילה לסמים ב"יומן נעורים". צופים שבחרו לשלם על כרטיס ל"אוכל שתיה גבר אישה" של אנג לי, לא הורשו להכניס מזון או שתייה לקולנוע, הבינו שמדובר בסרט זר ויצאו בבהלה מהאולם. "אפולו 13" סיפק דרמה עם הפי אנדינג שהשכיח מעט את המציאות ו"ספרות זולה" הוכיח שאלימות זה מגניב רק במוח המטורף של קוונטין טרנטינו.

מוזיקה

המופע הענק "פולחן המיתרים" של מפיק העל שוקי וייס התקיים כסדרו. מאות נגני מיתריםפרטו על עצבי השכנים של פארק הירקון, עד כדי תחילתו של מרי אזרחי והגדרת המקום כשטח צבאי סגור.

מעריציו של שלמה ארצי נהנו מהמופע בבנייני האומה בירושלים, מבלי לדעת שלא רחוק משם מוחלפות מעטפות המזומנים שיובילו להקמת פרויקט "הולילנד". תושבי נתניה פיזזו לצלילי שיריה של ריטה. אביהו מדינה הרים את הגגות ברמת גן, דני רובס הגיע לטבריה, הסתובב מיד וחזר על עקבותיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי דאגות על שחיתות. שלמה ארצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיאטרון

המופע "סוויסה ויצפאן תחילה" בבית "יד לבנים" באשדוד הציע הומור עדות בינוני וסביר, המחזמר "גריז", שהציג את הופעת הבכורה בבנייני האומה בירושלים, הוליד גל של יציאות מהארון.

נביל והישאם, צמד בדרנים ירדנים, פצחו במסע הופעות ראשון בישראל תחת השם "שלום שלום". הצופים התבלבלו בינם לבין שלום אסייג. ההצגה "החייל האמיץ שווייק" של הבימה עלתה בתיאטרון ירושלים ב-6 בנובמבר, ומיד לאחר מכן הוזמנה להופעה מיוחדת בקרייה בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כזה חיקוי של מרוקאים עוד לא שמעתם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחול

שוחרי המחול הישראלי נהנו מהופעות של להקת הבלט הישראלי, להקת המחול הקיבוצית ובת דור. עידו תדמור חשף עבודה נוספת בשם "עבודה לא אחרונה". אוהד נהרין הגיב עם "עבודה לא אחרונה באמת". הפנינג "אירועי מחול 95' חשיפה בינלאומית" התקיים ללא כל צורך בדקת דומייה.

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully