וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל גל נושא מזכרת: התוכנית המיוחדת של "ארץ נהדרת" לא הצדיקה את עצמה

20.10.2015 / 1:21

"ארץ נהדרת" לא יכולה לבוא ולהתנהג כאילו היא בוואקום, ונדמה שזה אכן מה שעשתה. הספיישל לא חידש הרבה, נסמך על כמה רגעים חביבים וחלק ניכר מהזמן היה חסר שיניים

יח"צ - חד פעמי

אפשר בהחלט להבין מדוע אנשי "ארץ נהדרת" חשו צורך להגיח מן הפגרה הארוכה שלהם כדי לומר משהו על מצב העניינים, אבל האמת היא שאנחנו לא באמת צריכים שתגיע לרגע ותספק לנו סאטירה. "גב האומה" עושה את זה היטב מדי שבוע, ומספיק לעקוב אחרי האנשים הנכונים בטוויטר ופייסבוק כדי להיחשף מדי יום להומור אקטואלי נשכני ומצוין, שחלקו אף נכח בווריאציות כאלה ואחרות גם בתוכנית הספיישל של "ארץ נהדרת" אתמול (שני). אבל "ארץ נהדרת" היא מוסד. היא מתהדרת בקומיקאים אדירים ובכותבים גדולים, והספיישל הזה מגיע אחרי העונה הטובה ביותר שלה מזה שנים ובמהלך תקופה לא בדיוק מדהימה בחיינו, כך שאי אפשר באמת לא לשמוח קצת על העובדה שהבליחה.

האם זה היה שווה את זה? כן ולא. מצד אחד התוכנית היתה חביבה, היו בה כמה בדיחות טובות ו-45 הדקות-ברוטו שלה חלפו ביעף. מצד שני, אלא אם כן היא הגיעה רק כדי לעשות לנו נעימי, ניתן היה לצפות לטיפה יותר חדות. אמנם היו ביקורות מוצדקות על הממשלה שמפגינה נגד עצמה, על האצלת אחריות על האזרחים עצמם שיגנו על עצמם. היו השר נפתלי בנט וחבר הכנסת זחאלקה כשני סמנים קיצוניים ומקבילים שמבעירים את האש, והיה יובל סמו בסוף. אבל זה לא באמת מספיק. "ארץ נהדרת" לא יכולה לבוא ולהתנהג כאילו היא בוואקום, ונדמה שזה אכן מה שעשתה. הספיישל לא חידש הרבה, ובעיקר נסמך על כמה רגעים טובים ועל היכולת האדירה של סמו ושל אודי כגן להיטמע ולהגיב לסיטואציות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה? פאולה וליאון מתוך "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי מוזר, התוכנית הקדישה כמה רגעים ממעט דקותיה למושאים שרירותיים, שהיוו אולי דאחקות חמודות אבל גם תפסו זמן מסך יקר. כלומר, במקום היהודי שחתך ואז ניטרל את עצמו, הבורגנית הפוצית שהפועלים הערביים לא הגיעו להמשיך את השיפוצים בביתה, ובעיקר במקום פאולה וליאון רוזנברג - קטע מהסוג שנראה כי כותבי "ארץ נהדרת" יכולים לכתוב מתוך שינה - ראוי היה להיטפל גם לפנים אחרים בגל הטרור הזה. הלינץ' בבאר שבע קיבל רק אזכור זעיר מפאת אילוצים לוגיסטיים, אבל היו סמי-לינצ'ים שנמנעו עוד לפני שלשום - זה הלך רוח מפחיד שהיה שווה התייחסות רצינית יותר מהמערכון בכיכוב מירי רגב של יובל סמו. בנוסף, אם כבר מציגים את ההתמודדות של אזרחי ישראל, כדאי לזכור שגם הערבים הם חלק מזה, וגם עליהם ועל השתקנות שלהם רצוי למתוח ביקורת. פאנץ' קטן על לוסי אהריש והצגתה הסתמית של סלמה בבית מרקחת ריק לא באמת נחשבים. כמו כן, אולי לא היה זמן וכסף כמו בימים שבשגרה כדי לתפור את הסגמנט המושקע המזפזפ בין ערוצי הטלוויזיה הזרים, ובוחן את הסיקור החד-צדדי הבוטה-מאי-פעם שלהם, אבל ללא ספק אפשר היה לעשות לפחות משהו אחד בכיוון.

רגעים כאלה ואחרים כמותם היו מספקים לתוכנית ערך מוסף שחסר לה אתמול. כי אם כבר מגיעים במיוחד בגלל המצב, מוטב לכסות את כל הפינות. זה לא שמתוכנן ספיישל נוסף בשבוע הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • ארץ נהדרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully