וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 09: תשאירו את הצ'ק בבית - עונת החתונות המזויפות נפתחה

הילה דוידי

22.10.2015 / 0:00

אם חיפשתם את כל היתרונות של חתונה בלי החור בכיס והמתיחות עם האנשים שאתם לא מכירים בשולחן, אתם מוזמנים לחתונות המבוימות בארגנטינה. ובנוסף: מה קרה לאיש שהצהיר על אהבתו לקירה נייטלי באמצע האולם? חדשות התיאטרון

ההצגה "הארי פוטר והילד המקולל" תחולק לשניים

זה התחיל כמותג ספרים שובר שיאים, המשיך בסדרת ספרים שגרפה מיליארדים ועכשיו הקרקס הנודד של "הארי פוטר" עושה את דרכו גם אל במות התיאטרון. כבר לפני שנתיים חשפה ג'יי קיי רולינג, מחברת סדרת רבי המכר, שהפקת ההצגה "הארי פוטר והילד המקולל" יוצאת לדרך. החודש היא כבר הכריזה על אימוץ גימיק מהקולנוע: חלוקת ההצגה לשניים.

"ההצגה תספר סיפור חדש לחלוטין, שהוא תוצר של שיתוף הפעולה בין המחזאי והתסריטאי ג'ק תורן, הבמאי ג'ון טיפאני וביני", כתבה רולינג. עוד הוסיפה הסופרת כי ההצגה תתאר מסע קסום חדש בו יככב הקוסם הצעיר והמפורסם, ותחשוף פרטים שלא היו ידועים עד כה אודות שנותיו המוקדמות כילד יתום ומנודה.

בתגובה לשאלת המעריצים לגבי מדוע בחרה בהצגת תיאטרון ולא בספר נוסף בסדרה, השיבה רולינג: "אני בטוחה שכאשר הקהל יצפה בהצגה, הוא יסכים שזאת הפלטפורמה הראויה ביותר לסיפור זה".

מפיקת ההצגה, סוניה פרידמן, סיפרה בראיון ל"דיילי מייל", שהסיפור החדש "ארוך מכדי להיות מסופר באופן המסורתי". באותה נשימה היא בחרה להרגיע את הצופים הנלהבים ולומר שבשונה מהפרש הזמנים הניכר שעבר בין יציאתם לאקרנים של שני חלקי הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות", שני חלקי ההצגה יהיו זמינים לצפייה ברציפות. "יהיה ניתן לצפות בהם בימים עוקבים, באותו שבוע והחל משלב מסוים, אף באותו היום".

ג'יי קיי רולינג. GettyImages
הסוד הוא תמיד לחלק לשניים. ג'יי קיי רולינג/GettyImages

טרנד חדש: חתונות מזויפות בארגנטינה

חברה ארגנטינאית בשם "פולסה בודה", העוסקת בהפקת "חתונות", לא תיתן לשום דבר למנוע מהאורחים הצעירים לחגוג ולבלות - בייחוד לא לחוסר הקונקרטי בחתונות. בעוד שמספר הנישאים בארגנטינה הולך ומצטמצם במידה ניכרת, על פי נתונים שפורסמו לאחרונה תופס תאוצה טרנד חדש של מסיבות: חתונות מזויפות בהן החתן, הכלה ועורך הטקס הם שחקנים.

המשתתפים בטקסי הבדיה הללו הם בדרך כלל רווקים צעירים שמגיעים בלבוש פורמלי וזוכים להנות מכל היתרונות שחתונה מציעה: בר פתוח, מוסיקה מעולה, אוכל ברמה גבוהה ואפילו סיפור אהבה טוב. הכל פרט לאווירה המתוחה שעלולה לנבוע מסוג זה של אירועים. עלות התענוג כ-50 דולר - סכום שפוי יחסית כשנזכרים שבכל זאת, מדובר בחתונה.

טרם הגעתם לאירוע נשלח למשתתפים סרטון וידיאו בו מובא לפניהם תקציר קורותיו של הזוג המאושר. החתונה עצמה היא הצגה לכל דבר, המבוצעת על ידי השחקנים באירוע. החתונה יכולה להפוך לחתונה גאה בעקבות התוודות החתן במהלך הטקס על התאהבותו באחד מהאורחים בקהל, או לריב בין החתן לכלה המשאיר את החתן להטביע את יגונו בבר הפתוח.
"הכל החל לפני כשנתיים, כשישבנו יחד, קבוצה של חברים. חשבנו על העובדה, שבמשך תקופה ארוכה לא הזדמן לנו להשתתף בחתונה, משום שלאחרונה כמעט ולא נערכות חתונות." סיפר מרטין אסרבי, ממייסדי החברה, לגרדיאן הבריטי. כך החליטו הוא ועוד ארבעה מחבריו, סטודנטים מאוניברסיטה הממוקמת בסמוך לעיר בונוס איירס, לארגן חתונה מזויפת. היוזמה, שהחלה בנובמבר 2013, התגלתה להפתעתם כהצלחה מסחררת.

ההצגה "הדרך לבוליווד" מגיעה לסיבוב הופעות בישראל

מרכז סוזן דלל יארח בקרוב את ההצגה "הדרך לבוליווד" שמגיעה היישר ממומבאיי, עיר תעשיית הסרטים הגדולה בעולם, בבכורה עולמית שתעלה ב-22 באוקטובר.

את ההצגה מביא לישראל אשלי לובו, כוריאוגרף ובמאי ממובילי סגנון מופעי הבוליווד כיום. לובו הגיע לישראל כאורח המרכזי של מרכז סוזן דלל לרגל אירועי החשיפה הבינלאומית שהתקיימו במרכז לפני כשנה. שם הציע לו מנכ"ל מרכז סוזן דלל, יאיר ורדי, את הרעיון לעלות מופע בוליווד מיוחד בסוזן דלל, שיפנה גם לקהלים חדשים נוספים.

המופע, שנרקם בעקבות שיתוף הפעולה בין השניים, הוא מופע צבעוני, מוסיקלי ומרהיב, הכולל 22 רקדנים, 80 תלבושות, וידאו ארט ושירים ידועים ופופולאריים וכל זאת על במה אחת. במרכז המופע סיפור על אהבה, משפחה וכאב, הבוחן כמה רחוק אדם מוכן ללכת כדי לממש את חלום חייו.
"הדרך לבוליווד" יעלה בישראל לסדרה בת 12 הופעות בלבד ולאחר מכן ימשיך לסבב הופעות במקומות נוספים בעולם.

מחזאי אמריקאי דורש: החרימו את המחזה שכתבתי

במהלך שסותר את חוקי הפרסום וההפצה של הצגות תיאטרון באשר הן, מחזאי אמריקאי דחק בקהל ובתקשורת להחרים מחזה חדש שכתב, אשר הופק על ידי חברת הפקות קטנה בשכונת אטווטר וילג' בלוס אנג'לס. המחזאי, טומי סמית, ביקש מהציבור להתרחק מההפקה של חברת "אקו" להצגת התיאטרון הקצרה שכתב, "אור רוחות", סדרת מונולוגים המבוצעת במסגרת תיאטרון יחיד במשך כחצי שעה.

ההסבר לכך לפי סמית הוא כי בינו לבין חברת ההפקה מעולם לא גובש חוזה וכי אין בבעלותה של חברה זו זכויות להפקת המחזה. "מעולם לא נתתי לוח זמנים לחזרות. היצירה הועלתה מבלי שהראה אותה ועדיין לא הזדמן לי לצפות בה." סיפר סמית. על פי טענתו, הוא אכן היה בקשר עם חברת ההפקה המדוברת, אך מעולם לא נחתם בין הצדדים חוזה סופי.
חברת ההפקה טוענת כי יש ברשותה חוזה חתום עם סמית להעלאת 12 מופעים. בנוסף, ביטלה חברת ההפקה הופעות עתידיות של המחזה בעקבות הטענות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המחזה "Ghost Light"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדאם, בוא לצהריים

בימים אלה מוצג על במת אוף ווסט-אנד בלונדון בתיאטרון סיפור קומי, המבוסס על ביקורים שנהג לקיים סדאם חוסיין בבתיהם של נתיניו בעת המלחמה בין עיראק לארה"ב, בין השנים 2003-2011. האם מעשיו של רודן מתועב יכולים להתפרש כקומיים? לצ'רלי צ'פלין זה אמנם הצליח בסרטו על היטלר "הדיקטטור הגדול", אך על פי דעות המבקרים, למחזאי אנטוני הורוביץ היה זה ניסיון פחות מוצלח.

במחזה התבסס הורוביץ על מידע ממנו עולה כי חוסיין אכן היה משתמש בבתיהם של נתיניו כמקום מסתור, הן כדי לחמוק מהתנקשויות והן על מנת לגלות סולידריות. המבקרים טענו כי ההצגה אינה רגישה למצבה של עירק כיום, בנוסף נטען כי גם ניסיונותיו של הורוביץ להעביר באמצעות המחזה מסר מאשים כלפי מעצמות מערב על חלקן בהתחזקות רודנים וארגונים קיצוניים, היו רפים מדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבל הוא אפילו לא צלצל קודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכריז על אהבתו לקירה נייטלי - וסיים את הערב באזיקים

במהלך ההצגה המוקדמת הראשונה של המחזה "תרז רקין", המוצג בימים אלה בברודוויי בכיכובה של השחקנית קירה נייטלי, הורחק צופה מהאולם על ידי האבטחה כשהוא אזוק באזיקים. על פי הדיווחים, האיש ממושבו במהלך סצנה בה השתתפו השחקים קירה נייטלי וגבריאל הברט, צעד עד למדרגות קומת הביניים של האולם והחל לצעוק: "ישו הובא לעולם על ידי הבתולה! קירה, הינשאי לי!".

אחד הסדרנים ליווה את הצופה הסורר בחזרה למקום מושבו והמתין להגעת אנשי האבטחה. אולם התעלמותם של נייטלי והברט מהקריאות, התסיסה את הצופה עוד יותר. כאשר הגיעו אנשי האבטחה, הצופה זרק ממושבו זר פרחים לעבר הבמה. נייטלי והברט הרחיקו את הזר מהבמה בעוד הצופה נלקח מאולם התיאטרון "סטודיו 54" באזיקים.

חברת התיאטרון "ראונדאבאוט" שחררה הצהרה בעקבות האירוע: "ראונדאבאוט לוקחת במלוא הרצינות את בטחונם של הקהל ושל שחקניה, על כן, אבטחה מוגברת תתווסף לאולמות התיאטרון החל מהלילה (ליל האירוע)."

קירה נייטלי. GettyImages
תיזהרו עם האהבה שלכם. קירה נייטלי/GettyImages

הסיפור של וואן דיירקשן עם חקיינים של וואן דיירקשן

סיפורה של להקת הבנים הפופולרית שהתגלתה על ידי סיימון קאוול בתוכנית אקס פקטור הבריטית בשנת 2010, מגיע לבמת ווסט אנד שבלונדון ב-26 באוקטובר הקרוב. כזכור, חברי הלהקה הגיעו כבודדים לשלב האודישנים של התוכנית, אותו לא עברו. ברגע האחרון הוחלט להשאירם במתכונת של להקה, והיתר כבר היסטוריה.

ההצגה, שמתוארת כ"עסקת חבילה מושלמת של קונצרט פופ ובילוי לכל המשפחה", תגולם על ידי חברי להקת המחווה "אונלי וון דיירקשן", אותם הגדיר חבר הלהקה המקורית, הארי אדוארד, כבעלת "הרמוניות מלאכיות". במופע, שיחשוף את קורות חמשת השנים שחלפו מאז חברו יחדיו חברי הלהקה, יבוצעו להיטים נבחרים מארבעת אלבומי האולפן שהוציאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלנדה ג'קסון יוצאת להתקפה

לאחר עשרים ושלוש שנים בפוליטיקה, השחקנית גלנדה ג'קסון, זוכת שני פרסי אוסקר (ומועמדת לשניים נוספים) ומהדמויות הבולטות בקולנוע הבריטי, חוזרת למשחק. בריאיון לגרדיאן לקראת שובה לעולם המשחק, היא לא חוסכת בביקורת כלפי התאטרון, באומרה כי קיימת בו אפליה מגדרית חמורה.

"אני חוזרת לתחום ומגלה ששחקניות עדיין מתלוננות", טוענת ג'קסון. "התלונות נותרו בדיוק באותה לשון בה התלוננו לפני 23 שנים ויותר. היכן ההצגות החדשות והבלתי רגילות בהן הנשים הן הכוח המניע? מקומן של הנשים בתפקידי משנה לצד הגברים לא השתנה והדבר מתסכל עמוקות. זה היה בדיוק כך בימים בהם הרווחתי את לחמי כשחקנית תיאטרון וכיום, כעבור שנים, עדיין איני מגלה שיפור בעניין זה. מדוע במאים, כותבים ומפיקים לא רואים נשים כדמויות מעניינות?"

נקווה ונאחל כי עם שובה לעולם המשחק תביא ג'קסון לרוח של שינוי מאחורי הקלעים.

גלנדה ג'קסון. GettyImages
לוחמת את מלחמתנו/GettyImages

פסטיבל חנוך לוין הבינלאומי ה-2 בקאמרי

החל מיום שני, ה-2 בנובמבר ועד ליום שישי, ה-20 בנובמבר, יתקיים בתיאטרון הקאמרי פסטיבל חנוך לוין הבינלאומי השני במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי השמיני של תל אביב. בפסטיבל יועלו 11 מהצגותיו של לוין בשבע שפות שונות ויתארחו בו להקות תיאטרון ממדינות שונות בהן: גרמניה, צרפת, בולגריה, פולין, סין וישראל.

תהיה זאת הפעם השנייה בה מתקיים הפסטיבל הבינלאומי כמחווה למחזאי חנוך לוין והזדמנות שנייה לצפות בפרשנויות וקונספציות שונות של במאים זרים למחזותיו של לוין, שעסק רבות בכתיבת מחזות סטיריים פוליטיים. בנוסף, יכלול הפסטיבל מבחר מגוון של הצגות מחו"ל, סגנונות ושפות תיאטרון שונות: סיפורים מעובדים למחזה, מחזה מעובד לאופרה, פרוזה מעובדת לתיאטרון תנועה ומחזה שקספירי על בית המלכות האנגלי כתיאטרון סיני מסורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully