וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לצלילה נעימה: חמשת השירים היפים של Rhye

טל נוימן

26.10.2015 / 12:23

בסנכרון יפה עם מזג האוויר החורפי, שבתקווה ימשיך גם בשבוע הבא, מגיע צמד האינדי-פופ Rhye להופעה בישראל. לכבודם בוחרת טל נוימן את חמשת השירים היפים ביותר שלהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Rhye/מערכת וואלה!, צילום מסך

החורף מגיע ואיתו אחת ההופעות היותר מסקרנות שצפויות לנו. לא מדובר באמן גדול משנות התשעים או בלהקת ענק שממלאת איצטדיונים. להפך, מדובר בהופעה של אחד מהצמדים המצליחים בעולם האינדי כרגע, שפרץ לחיינו לפני שנתיים וחצי ומגיע להופעה אחת בבארבי בתל אביב ב-2 בנובמבר – Rhye.

למקרה שלא הייתם כאן בשנתיים וחצי האחרונות, או שאלבום הבכורה הקסום של הצמד הקנדי-דני, "Woman", חמק מאוזניכם – הנה חמשת השירים היפים מתוכו.

"Open"

איך אפשר לדבר על Rhye מבלי להזכיר את השיר הפותח של האלבום, שהיה הסינגל הראשון של הצמד ושמו מתאים לו כל כך. קשה להניח את האצבע על דבר אחד בלבד שהופך את הצמד הזה לכל כך מיוחד, אבל אם יש משהו שבולט כבר מהשיר שפותח את האלבום, הוא הקול של הסולן. כן, מדובר בגבר בשם מייק מיילוש. בהאזנה לשיר בפעם הראשונה עברה בנו צמרמורת מהסוג הנעים, של רוח קרירה בעורף. "Open" הוא שיר אהבה שמצליח להיות מיני ובו זמנית רך, עדין ולא בוטה וגס, וקורא לנו בפשטות, למרות הפגיעו?ת – להישאר פתוחים.

"The Fall"

השיר השני באלבום ממשיך בקו הנעים של שיר הפתיחה, וזהו השיר האהוב עלינו מתוכו. לא רק משום שהסתיו הוא העונה היפה ביותר בעינינו, גם משום שהוא מזמין להתעטף בסוודר וצעיף וללכת ברחובות מלאים בשלוליות ועלי שלכת עם האוזניות. הכמיהה שמביע השיר שהאדם האהוב עליך יישאר איתך ולא ילך, והאופן שבו מיילוש שר על כך שאמורות להיות מילים שיסבירו את זה אבל הוא פשוט לא מצליח למצוא אותן, שובים את הלב. כמה פעמים רציתם שמי שאתם אוהבים יישאר אתכם אבל לא העזתם להגיד? בדומה, גם לנו קשה למצוא עוד מילים כדי לתאר כמה טוב השיר הזה גורם לנו להרגיש.

"Last Dance" Remix

עוד ברצף הכרונולוגי של האלבום, השיר השלישי יפה במיוחד גם בגרסת הרמיקס הזו. מסוג השירים שבאופן טבעי גורמים לך לרקוד לבדך בחדר כשהמוזיקה חזקה ולא אכפת לך מהעולם בחוץ. מיילוש הסולן חבר לרובין חניבעל, המפיק הדני וביחד הם עבדו על המוזיקה לאלבום. בשיר הזה ניתן להרגיש את העיבוד הפאנקי יותר ביחס לשאר האלבום, וכן את האוירה השמימית והמרחפת שמאפיינת את ההפקה של חניבעל.

"Three Days"

מהרגע שהשיר מתחיל בצלילי הנבל, קשה להתעלם ממנו. הוא ממוקם במקום טוב באמצע האלבום ותופס הרבה מתשומת הלב. אבל יותר מהלחן האפרורי והרפטטיבי יחסית בשיר הזה, המילים בו הן הדבר האמיתי. מלנכוליות כמו רוב האלבום, מעציבות מאוד, אבל גם כאלה שקל נורא להתחבר אליהן ולהזדהות עם התחושות המתוארות. מיילוש שר על היצר ההרסני שלנו לרצות גם את מה שעושה לנו רע. "It's just my nature, I ruin love". ועוד הוא מוסיף: " Love is terminal not built to last". יש לנו שלושה ימים להרגיש לפני שזה נשבר. וכן, באנגלית זה נשמע טוב יותר.

"Hunger"

השיר הזה פופי ומתוחכם וכל כך מרקיד, שקשה להאמין עד כמה הוא פסימי. זה ניגוד יפה כל כך שחל גם בשאר השירים באלבום, העוסקים במערכות יחסית ואהבה על יופייה וכיעורה, היפה אל מול המכאיב והפוצע.

"Woman" הוא אלבום כל כך חשוף, נעים, נקי ונטול יומרות – ולכן קל כל כך לצלול ולהיסחף עמוק אל תוך השירים היפהפיים. כיום עובדים השניים על אלבום חדש, שבכלל לא בטוח שייצא תחת השם Rhye, ושיר אחד חדש כבר התפרסם בפיצ'פורק. אולי אפילו נזכה לשמוע כמה מהחומרים החדשים בהופעתם בארץ.

ההופעה תיערך בבארבי תל אביב ב-2 בנובמבר 2015. על הבאתם לארץ אחראית חברת ההפקות "נרנג'ה", שאמונה בין היתר על הגעת Alt J לשתי הופעות הקיץ.

  • עוד באותו נושא:
  • Rhye

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully