וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש קבע: ביטול הקרנת "רעד בעזה" בבאר שבע לא תקין

28.10.2015 / 16:11

בתגובתו לפניית האגודה לזכויות האזרח קבע היועץ המשפטי לממשלה כי "יש לפרש בזהירות ובצמצום את המונח פעילות פוליטית" על מנת לשמר את חופש הביטוי. בפורום דו קיום בנגב שוקלים להקרין את הסרט

יח"צ - חד פעמי

"הסרט "רעד בעזה" אינו נופל בגדר פעילות פוליטית אסורה לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים" כך קבעו מוקדם יותר היום המשנות ליועץ המשפטי לממשלה אורית קורן ודינה זילבר.

דבריהן של השתיים מגיעות בתגובה למכתבו של עו"ד דן יקיר היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח אשר ביקש לחקור האם ביטול הקרנת הסרט "רעד בעזה" בפורום דו קיום בנגב בקיץ האחרון הינו ביטול תקין.

כזכור בקיץ האחרון, לאחר שהוקרן בסינמטק תל אביב, בוטלו רצף של הקרנות מתוכננות של הסרט "רעד בעזה". הסרט שעוקב אחר הפסיכולוג ההולנדי יאן אנדראה המטפל בנפגעי טראומה בעזה מתמקד בחוויות מתקופת "צוק איתן" בקיץ שעבר. הביטולים הגיעו בעקבות לחץ מצד פעילי ימין שכלל פניות המוניות בסמס וברשתות החברתיות לראשי עיריית שדרות, באר שבע וירוחם.

עו"ד דן יקיר. אסף פינצוק,
עו"ד דן יקיר/אסף פינצוק

עו"ד יקיר פנה בשם פורום דו קיום בנגב לעו"ד חיים טורקל היועץ המשפטי של עיריית באר שבע. "גב' נח (חיה נח מנכ"לית פורום הדו קיום ט.ק) הציעה לך לצפות בסרט", מתאר עו"ד יקיר את השתלשלות האירועים עד ההחלטה על ביטול ההקרנה. "ולאחר שצפית בו או בחלקו התקשרת אליה בשנית. בשיחה זו טענת שהסרט הוא פוליטי, כיוון שאחד מתושבי עזה המשתתפים בסדנה שמתועדת בסרט אומר, כי הוא רואה לנגד עיניו כל הזמן את שכנתו הילדה ואביה נשרפים ע"י טיל. על אף שהוא לא מציין בסרט מה מקור הטיל ומי שלח אותו, לדבריך הדבר ברור מאליו ובכך הפך הסרט לפוליטי".

בהמשך מוסיף עו"ד יקיר, טען טורקל כי יש בהקרנת הסרט משום סיכון להרעת היחסים עם השכנים הערביים של העיר ב"ש. תגובה זהה לזו שהעביר לראשי ארגוני היוצרים שאף הם הוטרדו מפגיעה בחופש הביטוי בעקבות ביטול ההקרנות ופנו לעיריית באר שבע לבירור הנושא.

משלא נענה החליט עו"ד יקיר לכתוב ישירות למשרדו של היועמ"ש לממשלה יהודה וינשטיין ונענה היום. כעת קובעים במשרדו כי הביטול אינו תקין.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "רעד בעזה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשולי הדברים נוסיף כי הובהר ליועץ המשפטי לעיריית ב"ש כי גם הנימוקים האחרים שצויינו במכתבו לאיגוד הבימאים לא היה בהם כדי להצדיק את דרישתו לבטל את הקרנת הסרט". כותבות קורן וזילבר בתגובתן.

"הנימוקים של היועץ המשפטי לעיריית באר שבע הם לא חוקיים ולא היתה בהם הצדקה למניעת ההקרנה", אומר עו"ד יקר לוואלה! תרבות. "אני מקווה שהמכתב הזה יתרום לעצמאות ולחופש האמנותי של גופי התרבות בישראל. שמאויימים על ידי הרשויות". אומר עו"ד יקיר לוואלה תרבות.

חיה נוח. צילום: באדיבות פורום דו קיום בנגב, באדיבות המצולמים
חיה נח/באדיבות המצולמים, צילום: באדיבות פורום דו קיום בנגב

מנכ"לית פורום דו קיום בנגב חיה נח מרגישה הקלה ומקווה גם ובעיקר כיוון שפורום דו קיום בנגב נמצא בימים אלה בעיצומו של חידוש ההקצעה מול עיריית באר שבע והיה חשש בפורום שהחידוש לא יעבור בשלום. "זה מאוד משמח אותנו" אומרת נוח לוואלה! תרבות "אני מאוד מקווה שנוכל לחזור לפעילות ללא מורא וחשש. אנחנו עובדים שם 9 שנים ואני מקווה שנמשיך לפעול שם כי אני חושבת שאפשר לספור על יד אחת את המקומות שפועלים כמונו".

"אנחנו לא מנהלים פעילות מפלגתית בפורום. כשאנחנו מנהלים דיון פוליטי פרופר אנחנו מביאים קשת של דעות. למרות שאם את תסתכלי באינטרנט את תראי שבעיריית באר שבע היו התכנסויות של הבית היהודי. מה שלהם לא מפריע גם לי לא מפריע אבל אנחנו בוודאי מעולם לא עשינו פעילות חד מפלגתית שם (בפורום)".

נוח גם מסרה שיתכן שכעת תפנה לאמנסטי ישראל ותנסה לתאם הקרנה מחודשת.

את תגובת עיריית באר שבע לא ניתן היה להשיג במועד פרסום הכתבה.

  • עוד באותו נושא:
  • רעד בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully