וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: גרג דולי מגיע להופעה בישראל

29.10.2015 / 10:24

סולן להקת אפגן וויגז והטוויילייט סינגרס, שכבר הגיעו לא פעם להופעות בישראל, מגיע כעת למופע סולו אינטימי. בלוג חדשות תרבות מתעדכן

15:37 - הלן מירן ואהרון סורקין מפרגנים לישראל

פסטיבל הסרטים הישראלי (IFF LA) ה-29 נפתח אתמול (רביעי) בלוס אנג'לס. בערב הגאלה החגיגי של פתיחת הפסטיבל, הוענקו אות הוקרה התסריטאי, המחזאי והמפיק היהודי זוכה פרסי האמי והאוסקר - אהרון סורקין ופרס הוקרה על מפעל חיים לשחקנית זוכת פרסי האוסקר והאמי - הלן מירן.

מירן אמרה מעל הבמה: "אני אוהבת את ישראל וחושבת שזאת מדינה נהדרת. אני חושבת שלמרות כל הקשיים והכאב שישראל עברה ותעבור בעתיד, הדבר הנהדר בישראל אלו הישראלים והם אלו שידעו להתוות את הדרך". סורקין, מצידו, הוסיף: "אני חושב שתמיד היה חשוב לתמוך בישראל ועכשיו זה חשוב מתמיד".

הלן מירן. GettyImages
מפרגנת. הלן מירן/GettyImages

12:15 - "שבע השנים הטובות" של אתגר קרת ייצא באיראן

"שבע השנים הטובות", ספרו של אתגר קרת, שלא יצא בישראל, תורגם לפרסית ויהיה זמין לרכישה באיראן ב-1 בנובמבר, כך מדווח "הגרדיאן". עזיז חכימי, מתרגם הספר, אמר בשיחה עם "הגרדיאן" כי המגבלות שהשלטון האיראני מציב מונעות מספריו של קרת להתפרסם במדינה ועל מנת לפרסם את ספריו עליהם להתפרסם באנגליה ובאפגניסטן ולאחר מכן להיות מוברחים לאיראן, כפי שקורה עם ספרים שלא זוכים לאישור השלטונות.

"אני יכול להזדהות עם סיפוריו של קרת ברמה אישית בגלל שהם מאפשרים לי לראות כיצד זה מרגיש להיות ישראלי או יהודי", מספר חכימי. "בזמן שיש מנהיג איראני שטוען שישראל תפסיק להתקיים ב-25 השנים הקרובות, סיפורים חכמים ושנונים על חיי משפחה בישראל הם קו חיים חיוני בין שתי המדינות. אני בטוח שהסיפורים האלה ישנו את תפיסת עולמם של האיראנים (והאפגנים) לגבי ישראל", הוסיף.

קרת, מצידו, אמר ל"הגרדיאן" כי התרגום לשפה הפרסית הוא המרגש מכל התרגומים להם זכו ספריו. למרות השמחה על כך שהתרבות הישראלית תיחשף באיראן והתקווה כי האיראנים יראו בישראלים יותר מאויבים, אמר קרת כי הוא חי במזרח התיכון מספיק זמן כדי לדעת שאף ספר לא יכול לעצור כדור.

ביתו של הסופר אתגר קרת בוורשה. photo by Bartek Warzecha © Polish Modern Art Foundation, אסור להשתמש
קרת/אסור להשתמש, photo by Bartek Warzecha © Polish Modern Art Foundation

12:00 - הגיטריסט אדריאן בילו (קינג קרימזון) מגיע להופעה בישראל

אדריאן בילו - גיטריסט, זמר ורב-נגן הידוע לקהל הרחב מעבודותיו עם פרנק זאפה, דייוויד בואי, Talking Heads, לורי אנדרסון וכמובן קינג קרימזון, מגיע עם להופעה אחת בישראל עם פאוור טריו שכוללת גם את הבסיסטית ג'ולי סליק והמתופף טוביאס ראלף.

מחיר כרטיס: 189 ש"ח ל-200 כרטיסים הראשונים, לאחר מכן מחיר יעלה ל-209 ש"ח בהזמנה מוקדמת ו-240 ש"ח ביום המופע.

11:52 - בשבוע הבא: שבוע הקולנוע הקוריאני בסינמטק תל אביב

שבוע הקולנוע הקוריאני ייפתח ביום שני הקרוב, 2 בנובמבר, בסינמטק תל אביב. לתוכנית השנה נבחרו ארבעה סרטים: סרט הפעולה התקופתי "זרמים גועשים"(האדמירל) שהפך לסרט הקופתי ביותר בתולדות קוריאה,"שיר הלל לאבי" אפוס היסטורי על קוריאה משנות החמישים ועד לימינו, "היום שבו הוא מגיע", סרטו המתוחכם ומלנכולי של הבמאי הונג סאנג סו ו"הטנור" סיפורו של זמר האופרה ביי ג'ה צ'ול ומאבקו במחלת הסרטן. ביי גה צ'ול אף יתארח בישראל בזמן שבוע הקולנוע.

האירועים המיוחדים יסתיימו ב-7 בנובמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:30 - גרג דולי מגיע להופעת סולו בישראל

"ערב עם גרג דולי", מופע שבו יחשוף דולי, סולן להקות אפגן וויגז והטוויילייט סינגרס, שירים חדשים לצד הרפרטואר המוזיקלי העשיר שלו מכל התקופות וההרכבים, כשלצדו הרכב נגנים מינימליסטי. סיבוב ההופעות הייחודי כולל רק מספר הופעות מצומצם באירופה ובצפון אמריקה באולמות אינטימיים, ודולי בחר לסיים את הסיבוב בישראל אל מול קהל המעריצים הנאמן פה.

ההופעה תתקיים ב-27 בפברואר בתיאטרון בית מיומנה, רחוב לואי פסטר 15, יפו.

גרג דולי. Bob Berg, GettyImages
אוהבים אותך גם/GettyImages, Bob Berg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully