וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה יהיה על גיא פינס?

14.11.2000 / 12:56

אסף ציפור בתחקיר השוואתי מקיף שמסקנתו אחת: הלוויין שווה פי אלף מהכבלים

סיבות בעד להתחבר ללוויין: כי זה צעצוע חדש ומלא הפתעות. כי יש מה לראות. כי רואים מצוין. כי הכבלים מבטיחים עכשיו את השידור הדיגיטלי. ואיפה הייתם לפני שנתיים? עכשיו, כשיש תחרות, פתאום הם התעוררו.

סיבות נגד להתחבר ללווין: YES היא החברה עם שירות הלקוחות הכי גרוע בעולם. שלושה ימים ניסיתי להשיג את שירות הלקוחות שלהם בטלפון. בסוף ויתרתי. אני חרד לחשוב מה היה קורה אם היתה לי תקלה רצינית. הייתי בטח נשאר שבועות בלי טלוויזיה. חוץ מזה, לוחות המשדרים ש"יס" מספקת הם עלובים. על רוב הסרטים ורוב הסדרות אי אפשר למצוא שום מידע בשום מקום.

ולמרות זאת: הלווין שווה פי אלף מהכבלים.

רק כשאתה מתחבר ללוויין אתה מבין מה המשמעות האמיתית של עשר שנים של מונופול של הכבלים. ברמה היומיומית - פתאום יש מה לראות. אם פעם היה לך ערוץ סרטים אחד גרוע שהקרין רק זבל אמריקאי שקנו בחבילות של מאה, עכשיו יש שלושה ערוצים שמקרינים עשרות סרטים שהכבלים אף פעם לא טרחו לרכוש כי הם לא הגיעו עטופים בחבילות מהדוד באמריקה. אם פעם היתה רצועת שידור "איכותית" של הצגה שנייה, שמחזרה סרטים בלי הכרה - עכשיו יש ערוץ שלם, כל היום, של סרטי איכות. ובמקום 200 ערוצים שאף אחד לא ביקש ולא ראה, יש את ערוץ TCM המצוין, של סרטים קלאסיים אמריקאיים. אם פעם היה רק ערוץ 3 הנוראי - עכשיו יש את "יס פלוס", שמביא טלוויזיה לא רעה בכלל. מישהו אמר כבר ש"יס פלוס" מזכיר את ערוץ 2 הנסיוני. כל מיני סדרות בריטיות דהויות שמשודרות במחזוריות, ביניהן אפילו פנינים אמיתיות, וכל מיני סדרות חצי חדשות שאף אחד לא יודע בכלל שהן משודרות, חלקן אפילו מצוינות. וזה פי אלף יותר טוב ממה שאי פעם הציעו לנו בכבלים.

זה לא שהלוויין כל כך נפלא, זה שרק כשיש לך לוויין אתה מבין איך הכבלים שמו עלינו זין כל השנים האלה. רק עכשיו אפשר להבין כמה בעצם קיבלנו את המינימום שבמינימום מהכבלים. כל עוד לא הייתה תחרות, הם לא היו צריכים להתאמץ. הם גם נכשלו כישלון מוחלט בכל מה שקשור להתארגנות לקראת כניסת הלוויין. מאז שהלוויין נכנס הם היו עסוקים במלחמות משפטיות במקום להתרכז בלהפוך את המוצר שלהם לכזה שאנשים פשוט לא ירצו לעבור ללוויין, ואני נורא מקווה שהם ישלמו על זחיחות הדעת הזאת ביוקר.

אז אני ממליץ בהחלט לעבור ללוויין, אבל לזכור לבקש להתנתק מהכבלים רק ניתוק זמני, כי אפשר לעשות את זה, ואם בלוויין לא ישמרו על רמה - להוריד להם את השלטר. אני צופה עתיד ורוד לערוץ "יס פלוס", ערוץ הדגל של "יס". הוא יכול להביא בפעם הראשונה רצף איכותי של טלוויזיה שמציעה אלטרנטיבה לתפיסה האמריקאית של מה מותר ומה אפשר לעשות בטלוויזיה. בינתיים יש בו מספיק בשביל להבין איזה מטומטמים היינו שהאמנו לכבלים שהם מביאים את הסדרות הטובות בעולם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully