וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליכו את יהבם: על הטרדה מינית ומסע צלב נגד מתמודד ב"הישרדות"

2.11.2015 / 11:22

בפרק הראשון של "הישרדות" זכו הצופים להכיר את בן יהב כפי שהוא לא היה רוצה שאף אחד יכיר אותו לעולם והכל בגלל שהוא נמצא במאבק משפטי מול הפקת התוכנית. כך, חברים, לא עובדים. דעה

יח"צ - חד פעמי

חזרת "הישרדות" למסכים סיפקה לאנשי רשת עבודה רבה. לא פשוט להחיות מותג שנמצא במוות קליני כבר שלוש שנים. העבודה הפכה לקשה עוד יותר כשהתברר שחוץ מלהחזיר את המותג לתודעה, על עורכי התוכנית לצאת למסע לסיכול ממוקד ולקעקע את תדמיתו הציבורית של בן יהב, המתמודד שנמצא מול הפקת התוכנית בהליכים משפטיים. יהב, כך חשף העיתונאי רז שכניק, טען כי "התעללו בי במהלך הצילומים של 'הישרדות', השפילו אותי, הוטרדתי, איימו עליי. אני אדם שבור נפשית ופיזית". בהפקת התוכנית הכחישו את טענותיו של יהב ורועי סטריקובסקי, עורך התוכנית, הגיש נגד יהב תלונה במשטרה בשל איומים על חייו לכאורה. לפי שכניק, גורמים בהפקת התוכנית אף מייחסים ליהב הטרדה מינית של פסיכולוג שעבד בהפקה. וכאן קבור הכלב. או לפחות, עצמותיו.

בפרק הראשון ששודר אמש (ראשון) זכו הצופים להכיר את יהב כפי שהוא לא היה רוצה שאף אחד יכיר אותו לעולם. יהב התלהב מנוכחות המפורסמים ולא הפסיק לצחקק. זה עוד היה הצד הטוב של יהב. ככלות הכל, מדובר במעריץ של הפורמט שהגשים חלום והפך למתמודד. אחרי הפסקת הפרסומות, יהב התגלה כנימפומן. אתם מבינים, לצדו של יהב הסתובבו גברים חטובים בתחתונים ויהב, כהומו גאה מחוץ לארון, פשוט אמר מה דעתו עליהם. אחד הוא רצה ללקק ואחר לקחת הביתה. לגיטימי. הרי מה ההבדל בין הומו שמתלהב מגבר בתחתוני ספידו וסטרייט שמתלהב מבחורה שמסתובבת לידו בביקיני?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה ההבדל?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין הבדל כמובן. לפחות עבור הצופה התל-אביבי. להוא שיושב בפריפריה זה כבר סיפור אחר. מבחינתו, דמותו המקריפה של בן יהב, כפי שהופיעה בפרק הראשון, היא לא פחות ממפלצת שמסתתרת מתחת למיטה בלילה. ומדובר גם במפלצת שאף אחד לא ראה מגיע שכן יהב לא מופיע בשלטי החוצות בהם מככבים מתמודדי העונה. הוא גם לא חלק מהלוגו שמופיע באתר התוכנית הרשמי. ברשת אמרו שהסיבה לכך היא שיהב לא הגיע לצילומים לאחר שהמתמודדים חזרו לארץ. כנראה שאי אפשר היה להשתמש בתוכנת הפוטושופ כדי להוסיפו לפרסומים. קורה.

הבעיה הגדולה עם הנרטיב המעט הומופובי שעורכי "הישרדות" מציירים היא שבמקביל לדרך בה יהב נערך, המסך מלא בישבנים מפוקסלים של בחורות ובפרומואים שכוללים צילומי תקריב על בגדי ים קטנטנים. רוצה לומר, אי אפשר להתמקד באברים אינטימיים של מתמודדות ואז להאשים לכאורה מתמודד – שרק מדבר על זה – בהטרדה מינית של גברים. ומה היה חטאו של בן יהב בעצם? ממתי תוכנית הריאליטי ששמה בפרונט את הפרונט של המין הנשי הפכה להיות יצירת מקור של הוותיקן? האם אין גבול להתחסדות ולצביעות?

עוד באותו נושא

"בהישרדות כמו בהישרדות, כולכם שווים": בלוג הישרדות - פרק 1

לכתבה המלאה

ביקיני בסיבוב הקודם של "הישרדות":

יכול להיות שיהב אכן איים על עורך התוכנית. זה לא נעים ואפילו מפחיד. אבל העריכה הלא מחמיאה שסטריקובסקי סיפק לדמותו של יהב היא לא פחות ממעילה במקצועו. מטרת "הישרדות" היא לבדר את הצופים, לא לשמש חומר גלם לתביעה שתתברר בהמשך בבתי המשפט. כששוכחים את זה, מסתכנים באובדן אמון נוסף של הצופים ובדעיכה נוספת של המותג. יש גבול לכמה פעמים אפשר לחזור מאי המתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully