וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד כהנא לוואלה! תרבות: "ההצעות של מירי רגב לשינוי בגלגלצ – פופוליסטיות ופוליטיות"

2.11.2015 / 17:38

"לשנות את גלגלצ רק בגלל שמאיה בוסקילה פרצה בבכי?", אומר כהנא. אסף אטדגי לעומתו תומך ברגב בהתלהבות. זמרים ואנשי תעשיית המוזיקה מגיבים להצעות רגב לשינוי בגלגלצ

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון למעלה: מאיה בוסקילה מתבטאת בנוגע לגלגלצ במהלך הופעה שלה לפני מספר חודשים).

"ההצעות של מירי רגב בעניין גלגלצ הן מאוד פופוליסטיות. היא מתחנפת למי שהיא רוצה להתחנף אליו. זה לא אקט תרבותי, אלא אקט פוליטי", כך מגיב הזמר, היוצר והמוזיקאי גלעד כהנא לוואלה! תרבות. ביקורתו החריפה של כהנא על שרת התרבות מירי רגב נאמרה בעקבות הפרסומים היום (שני), לפיהם השרה רגב נפגשה עם מפקד גלי צה"ל ירון דקל, כדי לדון על שורה של אפשרויות לשינויי אופי התחנה הצבאית המוזיקלית. בין ההצעות שנבחנות: פיצול והקמת תחנה נוספת – גלגלצ עברית, העדפה משמעותית של מוזיקה עברית על פני מוזיקה לועזית ושינוי הרכב ועדת הפלייליסט על מנת שתייצג את כל החברה הישראלית. היה מי שמתח ביקורת על עצם המהלך בטענה כי גלגלצ היא תחנה מצליחה והמואזנת ביותר כבר שנים, וכי אין כל סיבה לערוך שינויים בפרט על רקע פוליטי. בסקר TGI האחרון נחשף כי שיעור ההאזנה לתחנה עלה בכ-15%. "לא ברור למה צריך לגעת בגלגלצ, תחנה מואזנת ומצליחה רק בגלל גחמות פולטיות", אמר גורם בכיר לשעבר בתחנה.

"אני צריך להעמיק בהצעות, אבל אני יכול להגיד לך שזה מאוד מעניין שבא בנאדם שאין לו שום מושג במוזיקה ישראלית ובא ומנסה לשנות תחנה", אומר לנו כהנא. "אתה יכול לתת ביקורת על כל תחנה ועל כל עניין. אבל העניין הזה של מירי רגב בא, לתחושתי, מאיזשהו מקום מאוד פופוליסטי. יש לך את רשת ג', שהפסיקה לשדר מוזיקה לועזית, כדי לקדש את עצמם למוזיקה עברית. אני לא רואה צורך בעוד תחנה שתהפוך לאותו דבר. עכשיו, הגברה של מוזיקה מזרחית, זה נשמע לי גם כמו איזשהי אג'נדה שהיא לא נכונה. בתכלס גלגלצ משמיעים מוזיקה מזרחית, אבל במינון שהצוות של האנשים המקצועיים מוצאים לנכון. לשנות את ההרכב הזה בגלל זה שמאיה בוסקילה פרצה בבכי? יש פה הרגשה מאוד פופוליסטית בכל המהלך. היא מתחנפת למי שהיא רוצה להתחנף אליו. אני חושב שזה לא אקט תרבותי, אלא אקט פוליטי. גם זה אקט פוליטי".

"גלגלצ היום", מוסיף כהנא, "היא תחנה שבעצם לקחה את מה שהיה לה, שזה נוסחה מאוד מצליחה של רייטינג, והוסיפה לה משהו מדהים. היא הוסיפה פנימה המון אמנים שקודם לכן לא קיבלו אפילו דקת אוויר, ופתאום הם אמנים שמככבים בפלייליסט ומצליחים. הם מביאים קהל. בעצם מה שקורה זה שנדב רביד הוכיח שאפשר לקחת פלייליסט ולשלב בו גוונים רבים. מהבחינה הזאת הוא עשה מהפכה מרתקת, כי הרייטינג לא ירד. הוא לקח תחנה מאוד מצליחה והכניס לתוכה תכנים שהודרו כי הם כביכול לא פונים לקהל הרחב. נדב רביד זה בנאדם שבא מתוך מוזיקה, מתוך בדיקה, הוא מקשיב לקטע והוא בוחן אותו אם זה קטע טוב או לא קטע טוב. זה דורש ידע, זה דורש רגישות וזה דורש הקשבה, משהו שלא נראה לי שיש למירי רגב".

יוסי שריד קורא מתוך ספרו החדש של גלעד כהנא "פיסוק של נעלמים".
"גם זה אקט פוליטי". גלעד כהנא

לעומת המוזיקאי כהנא, שופט "הכוכב הבא" אסף אטדגי תמך בהצעותיה של השרה רגב, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "גם השרה רגב מבינה ש'העם דורש קצב מזרחי', אחרי שנים של אפליה על רקע עדתי וניסיון של מחיקת תרבות של יותר מחצי העם הזה, תחנה שממומנת ע"י הציבור שנים מפלה את המוזיקה המזרחית רק כי הצלילים, הסאונד והסלסולים גורמים לקומיסרי התרבות לחלחלה. בקיצור, וכמו שאמרתי כבר, נגמרה החגיגה!"

מאור כהן אמר לוואלה! תרבות: "דעתי בעניין, שצריך במקום להתעסק בגלגלצ לעזור לתחנות כמו 88 רשת ג' וקול הקמפוס, תחנות שמשמיעות המון מוזיקה ישראלית, להגיע לעוד מאזינים, לחפש איך הופכים את שוק הרדיו בישראל לעשיר וחופשי, ולהתחיל בזה שתהיה קליטה של התחנות הנ"ל גם כשאתה יוצא מגוש דן".

"אין לי בעיה עם ההצעות לפצל את גלגלצ לשתי תחנות או להגדיל את מינון המוזיקה העברית", אמר אפרים שמיר, ואילו המגיש והמוזיקאי בועז כהן צייץ בטוויטר: "בקיצור, צריך גלגלצ לאשכנזים, גלגלצ למזרחים וגלגלצ למזרחים שהתאשכנזו (מיכה שטרית, ברי סחרוף, אהוד בנאי)".

ואילו המגיש והזמר דורי בן זאב אמר לוואלה! תרבות: "תנו להצעות להיות ולמציאות להיות, ולחיפוש הדרך המאחדת. מתוך שינויים יבואו דברים טובים. ולפעמים ההפך, כבדו את השרה. גם אם זו שררה. השראה והנהגה יכולים לחיות יחד, אם קיימת אהבה. מתוך היחד, גם השררה תשרה פיוס. זה לא זמן דעות, ולא פילוג, אני בחרתי בפיוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully