וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הטרור: משרד התרבות יעביר כספים למוסדות תרבות בירושלים

3.11.2015 / 16:32

פרסום ראשון: משרד התרבות והספורט בראשות השרה רגב יעביר מיליון שקלים וחצי לחיזוק מוסדות התרבות בירושלים שנפגעו מגל הטרור. זאת בנוסף לגידול של מיליון שקלים וחצי בבסיס תקנת ירושלים

כתבת: טלי קיים צלם: עידו שחם עריכה: מאיה בן ניסן

(בסרטון: ביקור בתערוכה "2048" בירושלים)

שרת התרבות מירי רגב הודיעה היום (שלישי) כי בכוונתה להגדיל את תקציב התרבות המועבר למוסדות התרבות בבירה.
"כתוצאה מגל הטרור שעובר על העיר ירושלים ירד מספר המבקרים במוסדות התרבות וההכנסות צנחו בהתאם", אמרה השרה רגב. "המוסדות השונים פנו אלי בבקשה לעזרה ועל כן הנחתי את משרד התרבות והספורט להעמיד תקציב יעודי נוסף לטובת המוסדות בעיר". באופן חד-פעמי, משרד התרבות והספורט יעביר מיליון שקלים וחצי למוסדות ובנוסף, התקציב הקבוע שמועבר למוסדות בירושלים יוגדל במיליון שקלים וחצי באופן קבוע.

"שמירת השגירה היא לב המאבק בטרור, וחיי התרבות הם ליבה של שגרת חיים", הוסיפה רגב, "על כן, אני מוצאת חשיבות רבה בתמיכה במוסדות התרבות בימים אלו וזו זכות עבור כולנו במשרד התרבות והספורט לסייע בכך".

מירי רגב. ניב אהרונסון
"שמירת השגירה היא לב המאבק בטרור"/ניב אהרונסון

כאמור, למוסדות התרבות בירושלים תקנה יעודית תקציבית משלהם. תקנת ירושלים הקיימת מסוף המאה הקודמת נועדה לעודד את מוסדות התרבות בירושלים כחלק מחיזוק ירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל זאת על פי חוק יסוד ירושלים בירת ישראל (התש"ח 1980).

התקנה ידעה תהפוכות לאורך השנים. בשנת 2001 הודיע שר התרבות מתן וילנאי שבכוונתו לקצץ בתקציב של תקנת ירושלים בלבד מתוך כלל תקציב התרבות הכללי. הסכום אמנם לא קוצץ לבסוף באותה שנה אך הצטמק לאורך השנים. אם ב-2001 קיבלה ירושלים 25 מיליון שקלים התקציב שהועבר לבירה ב-2014 עמד על 23 מיליון בלבד. בנוסף, בשנת 2005 שונתה התקנה כך שהכספים לא הועברו דרך עיריית ירושלים אלא למוסדות התרבות במישרין. כתוצאה מהתוספת החדשה, יעמוד התקציב על 24 מיליון שקלים וחצי (וכאמור, בשל החיזוק החד-פעמי עקב גל הטרור, על 26 מיליון שקלים).

מספר כמות המוסדות הנתמכים לא השתנה בשנים האחרונות ועומד על כ-49 מוסדות. לדברי גורמים במשרד התרבות, תוספת הכספים תחולק באופן יחסי לאחוז התמיכה לו הם זוכים בשאר ימות השנה.

seperator

בין המוסדות הנתמכים לא ניתן למצוא ולו מוסד ערבי אחד. מהבחינה הזאת נדמה שיד ל.א. מאיר, מוזיאון לאמנות האיסלאם הוא המוסד היחיד לתרבות שאינה יהודית שנכלל ברשימת המוסדות הנתמכים.

לעומת זאת מוסדות כמו בית הספר לקולנוע סם שפיגל מתוקצבים פעמיים במסגרת התקנה: תקציב אחד המיועד ללימודי קולנוע ואחר ייעודי למגמת תסריטאות.

"מדובר בסיוע גורף לכלל הגופים המקצועיים הנתמכים על ידי המשרד בשגרה באמצעות תקנת ירושלים. כל מי שעונה לתקנה זו יזכה לתקצוב נוסף בגין גל הטרור", מוסר מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי ששימש בעבר ראש מנהל תרבות ופנאי בעיריית ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully