וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחילו בקטן: שחקני הפרינג' שפרצו אל המיינסטרים הישראלי

10.11.2015 / 0:00

היום אתם מכירים אותם בתפקידים ראשיים בהצגות, סדרות וסרטים, אבל חלק מהשחקנים הבכירים בארץ צמחו דווקא מהשוליים. לקראת טקס פרסי "קיפוד הזהב" בתחום הפרינג' הכנו לכם את רשימת הפורצים המוצלחים ביותר

"ספר הפנים שלי", ההצגה הטובה ביותר, פסטיבל עכו 2013. יוהן שגב,
מתוך ההצגה הטובה יותר בפסטיבל עכו לשנת 2013 "ספר הפנים שלי"/יוהן שגב

ביום שישי הקרוב ייערך טקס "קיפוד הזהב" בתיאטרון נוצר בבת ים, שיחגוג עשור להיווסדו. הרעיון לחלוקת הפרס נבע מהגבלות על תיאטרוני הפרינג' בטקס פרסי התיאטרון הישראלי, בו הוענק מדי שנה פרס אחד בלבד להצגות הפרינג'. מתוך הצורך להכרה ביצירות העצמאיות בתיאטראות הקטנים, בקבוצות עצמאיות ובמרכזי הפרינג', הוחלט על יצירת אירוע בעל אופי המתאים לתחום העשייה העצמאית.

לאורך השנים ניתן למנות בין שחקני תיאטרוני הפרינג' לא מעט שחקנים שפרצו את גבולות התיאטרון הנישתי והאיכותי והגיעו אל התיאטרון הרפרטוארי וכן אל הטלוויזיה והקולנוע.

seperator

ליטל שוורץ

היום היא מוכרת כיוצרת הסדרה הקומית "חברות" אבל שוורץ שלמדה משחק שלוש שנים בסמינר הקיבוצים, שיחקה בתחילת דרכה בעיקר בהצגות. ב-2004, לפני שפרצה לתודעה בתוכניתו של יאיר לפיד, העלתה ליטל שוורץ מופע סטנד-אפ בתיאטרון הסמטה ביפו, שנקרא "הכי טוב לבד", בבימויו של לא אחר מאשר האסיר לשעבר חנן גולדבלט, ארבע שנים לפני שהורשע. המופע עסק בבחורה שמגיעה לגיל 27 ועדיין רווקה, מה ש"בכל קנה מידה כמעט זה משהו שבין מחלה לסטייה". ליטל דיברה על ההתמודדות, ההרפתקאות, הטיפים, המסקנות ומוסר ההשכל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תערוכה תעתועים. שוקה כהן
ליטל שוורץ/שוקה כהן

מולי שולמן

היום שחקן בתיאטרון באר שבע, מנחה את תוכנית הבידור של רשת "הכל הולך" ומככב לצד עדי אשכנזי בקומדיית המצבים "בלתי הפיך". מאחורי הקלעים שולמן, שפרח בסטודיו למשחק "ניסן נתיב", פרץ לקדמת הבמה עם אחת מההפקות של בית הספר "כלב צמר" מאת רוני סיני, שעלתה בבית ציוני אמריקה. בזמן שעבד על ההצגה הכיר שולמן את אשתו אפרת ארנון, שנכנסה כמחליפה.

יגאל שילון ומולי שולמן על סט תכניתם "תראו מי שואל". נעה גרייבסקי,
מהתיאטרון העצמאי אל הפריים טיים. מולי שולמן על סט "תראו מי שואל"/נעה גרייבסקי
seperator

דביר בנדק

מנחה הטלוויזיה ושחקן הקולנוע דביר בנדק, שמונה לאחרונה לעמוד בראש מדור פרינג' במועצת התרבות, החל לעבוד לאחר סיום לימודיו באוניברסיטת תל אביב במועדון 'צוותא' כשחקן, פועל במה, תאורן ולבסוף גם כמנהל טכני.‏

בנדק הכיר בתיאטרון את עירית אשתו, שהחלה אף היא את דרכה במשחק על במות התיאטרון העצמאי. השניים כיככבו יחד בהצגות "השליח" ו"גבר אשה מילים" (עליה זכתה בפרס המשחק בפסטיבל עכו בשנת 1999).

דביר ואירית בנדק. שלומי צ'יקונה, מערכת וואלה! NEWS
הכירו בפרינג' עירית ודביר בנדק/מערכת וואלה! NEWS, שלומי צ'יקונה

אריה מוסקונה

הוא מוכר לילדי שנות ה-70 מהסרט קזבלן ולילדי שנות ה-90 מ"המחסן של כאילו", אבל את דרכו התיאטרונית התחיל אריה מוסקונה על בימת צוותא עם אופרת הרוק המחאתית "מאמי". יחד איתו על אותה במה הופיעו שני המוזיקאים המתחילים מזי כהן ואהוד בנאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני כאילו הוא שר שירי מחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארינה מקסימיליאן

הזמרת והפרזנטורית השתלבה בעולם התיאטרון שנה לפני כניסתה לנבחרת "כוכב נולד", בשתי הצגות בפסטיבל עכו. בשנת 2005 השתתפה במופע "שמטרלינג", שזכה בפרס הראשון. "שמטרלינג" היה הצגה נטולת מחזה שבה מיתר אחד חיבר בין שני נגנים, כאשר מקסימיליאן הצטרפה מפעם לפעם כקריינית זמרת. שנה לאחר מכן השתתפה בפסטיבל עם ההצגה "ראבאק" וכתבה לו את המוסיקה, עליה זכתה בציון לשבח.

עונות אביב-קיץ 2013. צילום: דודי חסון,
עונות אביב-קיץ 2013/צילום: דודי חסון

הלנה ירלובה

היא מוכרת לכם כדיאנה גורדין מדרמת הריגול "תא גורדין", אבל הלנה ירלובה התחילה את דרכה בתיאטרון היידישפיל בימים שבהם היה בבית ציוני אמריקה כשעלתה לארץ מקייב. בהמשך, למרות שכבר השתלבה בתיאטרון הקאמרי, הקימה את התיאטרון הרוסי "מלינקי" (קטן ברוסית) יחד עם השחקנים מיכאל טפליצקי, איגור ברזין ובוריס ינטין.

לצד העשייה בפרינג' כיכבה ירלובה בהצגות שונות בתיאטרון הקאמרי כמו "ריצ'ארד השני" ו"ריצ'ארד השלישי" של שייקספיר, "איש קטן מה עכשיו" של הנס פאלאדה וב"איבאנוב" של צ'כוב. בשנת 2014 הוענק לה פרס אברהם בן יוסף מטעם עיריית תל אביב ותיאטרון הקאמרי על תפקידה כקליטמנסטרה בהצגה "אלקטרה".

הלנה ירלובה. צילום: פיני סילוק,
הלנה ירלובה/צילום: פיני סילוק

מורן רוזנבלט

השחקנית שאליה נשואות עיניים רבות בימים אלה בעקבות שני תפקידים ראשיים בסרטים שיצאו השנה לקולנוע "תפוחים מן המדבר" ו"חתונה מנייר", עליו קיבלה את פרס השחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי אופיר. גם מורן רוזנבלט התחילה את דרכה בתיאטרון העצמאי עם תפקיד הראשי בהצגה "קרנבל" - עיבוד למחזה "בקרנבל כמו בקרנבל" של יון לוקה קאראג'אלה, שעלה בתיאטרון קרוב הממוקם בתחנה המרכזית. לפני כן שיחקה ב"קרוב", בהצגה "הזבובים" של סרטר ובהצגה "בית ברנרדה אלבה" של לורקה בבימויו של נועם בן עזר, שהוצגה בצוותא ובפסטיבל אביב.

מורן רוזנבלט. אריקה לינור קוצ'וק, מערכת וואלה! NEWS
מהתחנה המרכזית אל המסך הגדול - מורן רוזנבלט מתוך ההצגה "קרנבל"/מערכת וואלה! NEWS, אריקה לינור קוצ'וק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully