וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי דוכין: "לפני שמתקנים גל טרור, צריך לתקן את הקשר בינינו"

9.11.2015 / 0:00

"שני אנשים לא מתקשרים וזה מביא אסון לעולם", אומר ארקדי דוכין בריאיון לקראת אלבומו החדש. "לביבי ולאובמה לא בראש לדבר, נהיה מחסור של מיליארדים. פרס ורבין לא הצליחו להיות חברים, וזה פגע בעתיד השלום"

כתב: שגיא בן נון, צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

"אני חושב שאי אפשר לנתק היום חברתי מפוליטי", אומר ארקדי דוכין לוואלה! תרבות. "אני מאמין שהרבה דברים שלא מסתדרים פוליטית נובעים כתוצאה מקשר לא תקין בין פוליטיקאים בינם לבין עצמם. הם יותר עסוקים בתחרות, כל אחד פועל לטובת עצמו מאשר לטובתנו. זה הטבע של בני האדם. הרבה אנשים זה נראה להם לא קשור. מה הקשר? לדוגמה, ראיתי תוכנית היסטורית על שמעון פרס ויצחק רבין שלא הצליחו הרבה מאוד שנים להיות חברים טובים, והסבירו בצורה מאוד פשוטה כמה זה פגע בנו, בעתיד של השלום במקום הזה. אז תבין, הנה שני אנשים לא מתקשרים, תראה איזה אסון זה מביא לעולם. נגיד ביבי ואובמה, פתאום לא בראש שלהם לדבר, נהיה מחסור של כמה מיליארדים. אם כל ישראל היו באמת מאוחדים בכל הגזרות וכל המקומות אני לא חושב שהיה גל טרור. לפני שמתקנים גל טרור, צריך לתקן את הקשר בינינו".

קשרים רעועים בין בני אדם עומדים גם במרכזו של אלבום הקונספט החדש עליו עובד בימים אלה דוכין, "לאהוב או למות" שמו. "זה אלבום שמדבר על הקשר בינינו לעצמנו ובינינו לילדינו בתקופה הזאת, קשר שהולך ודועך על רקע כל הטכנולוגיה. אנחנו מדברים על סכנה של סוף עולם של תקשורת בינינו, שכל אחד יהיה מין זומבי". בעוד שבאלבום הוא שר על ניתוק מאנשים, בעשיית האלבום הוא דווקא התחבר לרבים וטובים. שותפו של דוכין ליצירתו הוא זמיר גולן, והוא מארח את נינט בשיר על מצב האשה, אביתר בנאי לכבודו נסע דוכין להקליט בירושלים, שם טוב לוי שגם מנגן בחליל, אהוד בנאי, בועז שרעבי, כנסיית השכל ומוניקה סקס. "התנאי היה שכולם באים ערומים", מתלוצץ ארקדיכדוכין.

דוכין מתכוון להפוך את האלבום החדש לאופרת רוק. מה שהזכיר לנו את ההחמצה שאלבום קונספט אחר בו היה שותף, "רדיו בלה בלה" של החברים של נטאשה, לא הפך לאופרת רוק כמתבקש. בריאיון לוואלה! תרבות, שהתקיים באולפן הביתי של דוכין בגבעתיים, בחדר משלו, הוא הסביר למה זה לא קרה, וגם למה לא יצאו עדיין שירים חדשים של נטאשה. בנוסף, דוכין נזכר בגעגוע באריק איינשטיין, "הנאיבי האחרון" (כפי שאריק מכונה בשיר שביצע דוכין וכתב גולן), במלאת 20 שנים לאלבום "יש בי אהבה" שנקרא על שם הלהיט שדוכין יצר לאיינשטיין, ובמלאת שנתיים למותו.

seperator

ארקדי דוכין מעלה החודש מופע חדש עם מיכה שטרית. הם יקיימו הופעות ב-19 בנובמבר בזאפה ירושלים, ב-19 וב-20 בדצמבר בזאפה הרצליה, וב-13 וב-14 בינואר בזאפה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully