וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי וילנאי הוחרמה מהנחיית אירוע ביום המאבק באלימות נגד נשים

12.11.2015 / 12:22

מגישת הטלוויזיה מוחרמת ע"י עמותה פמיניסטית בטענה כי "כשזה מגיע לתקיפות מיניות, וילנאי לא ביקורתית כלפי החברה". וילנאי סירבה להגיב

אורלי וילנאי. יחצנים, רפי דלויה
הבמאית יעל שרר: "חלק מהארגונים הפמיניסטיים לא מתראיינים יותר אצל וילנאי, כי בכל פעם שהם עולים לשידור הם מקבלים יחס מזלזל ומשפיל". וילנאי/רפי דלויה, יחצנים

העיתונאית ומנחת הטלוויזיה אורלי וילנאי לא נבחרה להנחות אירוע שיתקיים ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים ב-25 בנובמבר ברעננה, כך נודע לוואלה! תרבות. מאחורי החלטה זו עומדת יעל שרר, עיתונאית ובמאית שסרטה התיעודי "כביסה מלוכלכת" יוקרן באירוע. החלטה זו מגיעה על רקע חרם פמיניסטי שנתמך ומגובה מצד עמותת "אחת מתוך אחת", הפועלת להעלאת המודעות לפגיעה מינית בישראל, בה משמשת שרר כחברת ועד. הסיבה לחרם היא תחושתה של הבמאית שרר כי "וילנאי נוקטת קו מאוד אקטיבי ואגרסיבי כנגד נשים בכלל וכנגד קורבנות של עבירות מין בפרט". עוד נודע לוואלה! תרבות כי חברות עמותת "אחת מתוך אחת" מחרימות את וילנאי גם בזירה התקשורתית, ומסרבות להתראיין או להגיב בתוכניותיה. "כשזה מגיע לתקיפות מיניות, וילנאי לא ביקורתית כלפי החברה", טוענת יו"ר העמותה גל שרגיל. את האירוע ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים תנחה העיתונאית גל גבאי.

"ב-25 בנובמבר, ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, סיכמתי להקרין את סרטי 'כביסה מלוכלכת' ברעננה", אומרת שרר לוואלה! תרבות. "כמנחה לאירוע דיברו איתי על קובי מידן. חזרתי מחו"ל והתברר לי שנקבע שמנחה את האירוע אורלי וילנאי. אמרתי לעיריית רעננה שיש לי בעיה עם זה. אני נמנית ועובדת עם ארגונים שלא משתפים פעולה עם וילנאי. הבעיה היא שבשנה האחרונה לפחות נראה שאורלי וילנאי נוקטת קו מאוד אקטיבי ואגרסיבי כנגד נשים בכלל וכנגד קורבנות של עבירות מין בפרט. בתוכנית שלה היא הציגה כתבות וראיונות ברוח מאוד מגמתית. היו לה התבטאויות מחרידות בפרשת קצב, והיא אמרה על עצמה אז 'אני קול אנטי נשי'. היא התבטאה בצורה חריפה ומעליבה כנגד הקהילה הטרנסית".

"חלק מהארגונים הפמיניסטיים לא מתראיינים יותר אצל אורלי וילנאי, לא מוכנים לתת תגובה לשידור, כי בכל פעם שהם עולים לשידור הם מקבלים יחס מזלזל ומשפיל, אז למה ללכת", מוסיפה שרר, "בנוסף, פניתי לעמותת 'אחת מתוך אחת', שאני נמנית עם הוועד שלה, פניתי גם למרכז הסיוע לנפגעות ברעננה כדי לוודא האם ההחלטה לא להתראיין אצל וילנאי עודנה בתוקף. אמרו לי שהיא בתוקף. בעיריית רעננה הבינו שאני לא אוכל בנסיבות האלו לעלות עם וילנאי על במה אחת בערב שכותרתו מלחמה באלימות נגד נשים. לשמחתי הן הבינו את ההחלטה שלי וקיבלו אותה בצורה מכבדת ומכובדת, ואני מאד מעריכה את עיריית רעננה על ההבנה".

אורלי וגיא. רונן פדידה,
גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת": "דעותיה של וילנאי מושפעות ממיתוסים על מספר תלונות השווא שמוגשות על אלימות מינית, וממיתוסים אחרים בחברה". אורלי וילנאי וגיא מרוז/רונן פדידה

"אנחנו כעמותה לא משתפות פעולה עם אורלי וילנאי, מאחר שאורלי מצטיירת כעיתונאית חברתית ובעלת אג'נדה לשנות את פני החברה עד שזה מגיע לתקיפות מיניות, ואז היא בד"כ מהמקרים שראינו, היא על תקן פרקליטת השטן", מבטאת את תחושתה גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת". "זכור לנו בעיקר, ה'תחקיר' שנעשה על ידה ועל ידי גיא מרוז, על הנשיא לשעבר, משה קצב, אשר בסופו לא היה לגמרי ברור האם הוא אשם או לא. וזה למרות שהוא הורשע פה אחד בבית המשפט המחוזי, ערעורו לא התקבל וכן בקשתו למשפט חוזר. אם הוא לא אשם, אז מי כן?".

"וילנאי", מוסיפה שרגיל, "ראיינה את שותפתי לעמותה, שלומית הברון. בהתחלה שמחנו להגיע לריאיון עם אורלי וילנאי, שהרי חשבנו שוילנאי פמיניסטית, חברתית ונלחמת נגד עוולות חברתיות. בפועל התברר, כי דעותיה האישיות מושפעות ממיתוסים על מספר תלונות השווא שמוגשות על אלימות מינית, וממיתוסים אחרים בחברה, והריאיון סבב סביב תלונות השווא, למרות שזה מספר זניח (כ-2%). חשבנו שהיא תהיה ביקורתית לא כלפינו, אלא כלפי החברה וטעינו. לצערנו, למרות שאנחנו מעריכות את עבודתה של וילנאי במקומות אחרים, כשזה מגיע לתקיפות מיניות, היא לא ביקורתית לטעמנו, בזמן שהיא עושה את הרושם שהיא ביקורתית לעוולות חברתיות, ולכן אנחנו כעמותה לא מוכנות לשתף איתה פעולה. אני אישית סירבתי להתראיין אצלה 3 פעמים. אנחנו תומכות ומגבות את יעל".

קריאת חרם דומה, כנגד התראיינות של פמיניסטיות לאורלי וילנאי, נשמעה גם מצד רוויטל מדר, פעילה פמיניסטית ובעלת הטור "דגל שחור" ב"הארץ". מדר פתחה בינואר השנה אירוע בפייסבוק המכונה "פמיניסטיות לא מתראיינות אצל אורלי וגיא" ובו נכתב: "קמפיינים פמיניסטיים לא פעם מושכים אלינו את התקשורת, ורבות מאיתנו כבר התראיינו בתוכנית של אורלי וגיא כדי לקדם מטרות כאלה ואחרות. התחושה היא שלאור התבטאויות של אורלי וילנאי וגיא מרוז ב'מחוברים' ולאחר ה'תחקיר' שלהם על משה קצב, אין סיבה שנשתף פעולה עם מי שמכפישים נפגעות ונשים בכלל, והכל בתואנת הצדק והאמת, שמשתנים לפי מה שהם מרגישים. מן הראוי שכל מי שעושה קמפיין פמניסטי כזה או אחר תסרב לאייטם בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא. יש מספיק תוכניות בוקר, ועד שלא תצא מצדם התנצלות פומבית על התחקיר המגמתי, והודעה בשידור חי כי טעו בהנחותיהם בקשר לנפגעות תקיפה מינית לאור הנתונים הקיימים על אחוז המתלוננות, אחוז התלונות שנסגרות ואחוז התיקים שנסגרים, אנחנו לא נספק להם אייטמים". רוויטל מדר מוסיפה לוואלה! תרבות: "אורלי וגיא התבטאו בצורות שמבחינתי לא יעברו. כשבא לאורלי וגיא אז הם בעדנו, כשלא בא להם אז הם לא בעדנו".

אורלי וילנאי סירבה להגיב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
יעל שרר. לובה פיין, מערכת וואלה! NEWS
"וילנאי נוקטת קו מאוד אקטיבי ואגרסיבי כנגד נשים בכלל וכנגד קורבנות של עבירות מין בפרט", טוענת הבמאית יעל שרר/מערכת וואלה! NEWS, לובה פיין

מתי בורושק, חברת מועצת עיריית רעננה ויו"ר מועצת הנשים, אומרת בתגובה: "זה ממש לא מדויק הסיפור הזה. מי שהיה צריך להנחות זה קובי מידן. החלטתי שבסיטואציה הזאת, בגלל שאני יושבת ראש מועצת נשים, אני רוצה שהמראיין לא יהיה גבר אלא אשה ואז היינו צריכים להחליף בדקה ה-90. אורלי וילנאי היתה אחת מיני הצעות רבות. הצענו רשימה של שמות, ויעל אמרה שחלק מהרשימה מתאים לה וחלק לא מתאים לה, מהסיבות שלה, אין לי מושג מה הסיבות שלה. ובזה נגמר הסיפור. לא נקבע עם וילנאי. זה היה בגדר של שיחות, לא החלטה. בסוף החלטנו לבחור מנחה רעננית. אין לעיריית רעננה צד בסיפור הזה".

בעוד שבורושק ממועצת עיריית רעננה טוענת כי וילנאי היתה "אחת ההצעות" למנחת האירוע, אומרת לוואלה! תרבות אישה העובדת במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית כי בשיחתה עם בורושק נאמר לה כי וילנאי נקבעה כמנחת היארוע, בטרם הוחלפה לבקשת שרר. בכך היא מאשרת את גרסתה של שרר. "כשדיברתי עם מתי בורושק, הבנתי ממנה שוילנאי נקבעה כמנחת האירוע. לא יודעת אם זה היה סגור בחוזה או לא. כשהם הבינו שיעל לא הסכימה שאורלי תנחה, הם שינו את המנחה".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מסר: "עמדתנו היא ביחס לבחירתה של יעל שרר הלוקחת חלק באירוע. התפיסה שעומדת בייסוד הפעילות של מרכזי הסיוע הפועלים ברחבי הארץ היא חד משמעית: יש להחזיר לכל נפגעת ונפגע את השליטה בחייהם ואת הבחירה באיך הם רוצים שדברים ייעשו ואנו מכבדות כל בחירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully