וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: האישה שהחליפה את רייצ'ל מבלי שידעתם

13.11.2015 / 18:15

מעריץ של הסדרה שצפה שוב בפרק מהעונה התשיעית נדהם לגלות שבאחת הסצנות הוחלפה ג'ניפר אניסטון בשחקנית אחרת. וגם: פסק הדין ששיקשק את התביעה נגד טיילור סוויפט. לייב בלוגינג תרבותי

שבת, 21:36 - "גב האומה" בשקופית מעוררת מחלוקת

"התכנית צולמה לפני מתקפת הטרור בפריז, ולכן אין בה שמחה לאיד. אבל גם לו צולמה אחרי, לא היינו חוגגים. אנחנו מתנצלים בפני צופים שחיכו לשמחה כזאת, ומציעים להם להצטרף לממשלת ישראל, שמרכינה ראש כדי להסתיר את החיוך". טקסט זה הופיע בשקופית לפני שידור "גב האומה" הערב (מוצ"ש).

ניתן להניח כי מטרת השקופית היתה לשקף תחושות לפיהן ישנם גורמים בציבור הישראלי ששמחים לאיד לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז. תחושות שמתבססות, בין היתר, על תגובות ברשתות החברתיות השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבת, 20:23 - לזכר הקורבנות קולדפליי עם קאבר לג'ון לנון

מתקפת הטרור הרצחנית בפריז היממה את העולם כולו. גם הרחק מעבר לים אמנים מרגישים שהם אינם יכולים פשוט לעלות לבמה כאילו דבר לא אירע. להקת קולדפליי היתה אמורה להופיע בלוס אנג'לס, בקונצרט מיוחד של Tidal, אך ביטלה את בואה.

עם זאת הלהקה ביקשה לשלוח בכל זאת מחווה קטנה למעריציה בפריז עם קאבר ל"Imagine" של ג'ון לנון.

שבת, 17:35 - הפו פייטרס ביטלו גם הם את מסע ההופעות בפריז

שעות ספורות אחרי ביטול ההופעה המתוכננת של U2 הערב בפריז, הודיעו חברי להקת הפו פייטרס על ביטול שארית ההופעות שנותרו להם בפריז במסגרת סיבוב ההופעות הבינלאומי של הלהקה.

"בצער גדול ומתוך דאגה כנה לכל אזרחי פריז, אנו נאלצים להודיע על ביטול שארית סיבוב ההופעות שלנו בעיר. לאור המתקפה חסרת ההיגיון והאלימה, סגירת הגבולות והאבל הבינלאומי, איננו יכולים להמשיך כרגיל. אין דרך אחרת לומר זאת. זה מטורף וזה נורא. המחשבות והתפילות שלנו מוקדשות לכל מי שנפגע או איבד אדם אהוב".

פו פייטרס. GettyImages
אי אפשר להמשיך כרגיל. דייב גרוהל/GettyImages

שבת, 08:23 - U2 מבטלת את המופע המיוחד בפריז

חברי להקת U2, שהיו אמורים להופיע הערב (שבת) בפריז במסגרת סיבוב ההופעות "Innocence + Experience", הודיעו על ביטולה לאור מתקפת הטרור הרצחנית בפריז אמש. המופע אמור היה להיות מועבר בשידור ישיר ברשת HBO.

"כתוצאה ממצב החירום שהוכרז ברחבי צרפת, ההופעה של U2 שתוכננה ל-14 בנובמבר לא תתקיים", נכתב בהודעה באתר הרשמי של הלהקה. "כולנו, חברי הלהקה ורשת השידור, מחוייבים לקיים את ההופעה כאשר תתאפשר".

"צפינו בהלם באירועים שהתרחשו בפריז וליבנו יוצא אל הקורבנות ובני משפחותיהם ברחבי העיר הלילה", כתבו חברי הלהקה, "אנו שבורים לנוכח החיים שאבדו בהופעת איגלז אוף דת' מטאל ותפילותנו ומחשבותינו נמצאות עם הלהקה ומעריציה. אנו מקווים שכל מעריצנו בפריז בטוחים".

U2 בהופעה. Ian Gavan, GettyImages
שבורים וכואבים. להקת U2/GettyImages, Ian Gavan

18:20 - הלם: הפרק שבו רייצ'ל הוחלפה ואף אחד לא שם לב

משתלם להיות מעריצים אובססיביים של "חברים", המתנה שלא מפסיקה להעניק גם יותר מעשור אחרי סיומה. הפעם מדובר בתגלית לא פחות ממרעישה, כזאת שלא ממש ברור איך אף אחד לא הבחין בה קודם לכן. ג'ורדן ד'אמיקו, העורך של הבלוג RecentlyHeard, צפה בפעם המי יודע כמה בפרק 15 מהעונה התשיעית של הסדרה, זה שבו רייצ'ל מבשרת לחברים שג'ואי עומד לקבל אודישן לצדו של ג'ף גולדבלום. החברים כולם נכנסים לטירוף של התרגשות, אלא שאז המצלמה נעה שמאלה ומגלה שבמקום שבו עמדה רייצ'ל לפני רגע עומדת בחורה אחרת לחלוטין.

סדרות טלוויזיה רבות באמריקה עושות שימוש ב"ממלאי מקום" (Stand-ins) כדי "לרמות" את הצופה לחשוב ששתי דמויות מדברות זו עם זו על אף שהן אינן יחד על אותו סט. כדי לשמר את המיקום, מוצבים ממלאי מקום מההפקה במקום שבו הדמות אמורה לעמוד ומאפשרים לייצר המשכיות בעריכה. אלא שכל התהליך הזה אמור להתרחש מאחורי הקלעים, בלי ידיעתנו. וברגע שרייצ'ל גרין מוחלפת באלמונית יפה בחולצה משובצת, זה הזמן של כולנו להתחרפן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע אחד היא כאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ורגע שני... מי זאת?!/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:15 - השופט שעשה "Shake It Off" לתביעה נגד טיילור סוויפט

לפני כשבועיים פורסם לראשונה כי מוזיקאי בשם ג'סי ברהאם תובע לא פחות מ-42 מיליון דולר מטיילור סוויפט, כל זאת בגין מה שכינה "גניבת זכויות יוצרים" בסינגל הראשון מתוך אלבומה "Shake It Off". ברהאם טען ש-92 אחוזים מהמילים בשיר לקוחו למעשה משיר שלו שיצא ב-2013 ונקרא "Haters Gonna Hate". ברהאם אגב לא הסתפק בסכום האסטרונומי ודרש ששמו יופיע מעתה על כל פרסום רשמי של השיר.

גולשים רבים העלו תמיהה בימים שחלפו מאז היוודע דבר התביעה, בנוגע לדמיון בין שני השירים, והאשימו את ברהאם בניסיון לקדם את עצמו על חשבונה של סוויפט. השופט בתיק, גייל ג. סטנדיש, לקח את העניין מגניב ורחוק הרבה יותר. סטנדיש קבע בפסק דינו כי זיהה רק שני מקרים של חפיפה בין שני השירים וקבע כי מדובר בלחנים וסגנונות מוזיקליים שונים. בנוסף הבהיר השופט כי המונח "Haters Gonna Hate" הוא סלנג פופולרי שאין לברהאם כל זכות יוצרים עליו.

כאן הדברים התחילו להיות מעניינים. סטנדיש החל לשלב ציטטות מלהיטיה הגדולים של סוויפט בתוך פסק הדין. "בית המשפט לא קובע שברהאם לעולם, לעולם, לעולם, לא יוכל להציג טיעוניו שוב (רפרנס ל"We Are Never Ever Ever Getting Back Toghether"), אבל בשלב זה יש לנו בעיות עם התביעה ואנחנו לא בטוחים שאנחנו יכולים לפתור אותם (רפרנס ל"Bad Blood"). התביעה הנוכחית נראית כמו חלל ריק, כזה שלא מספיק שברהאם יחתום עליו את שמו (רפרנס ל"Blank Space"). ולסיכום אנו קובעים שההגנה הצליחה לשקשק את התביעה (רפרנס ל"Shake It Off"). לא יכולנו לכתוב את זה טוב יותר בעצמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully