וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מטאליסטים, חובבי ישראל: הלהקה שעמדה במוקד הפיגוע בפריז

14.11.2015 / 8:02

בניגוד לשמה המאיים, להקת איגלז אוף דת' מטאל היא להקת רוק-גראנג' נוסטלגית ומלאת הומור. חבריה שיצאו ללא פגע מהפיגוע, ביקרו בישראל ביולי האחרון והעבירו לרוג'ר ווטרס מסר תקיף במיוחד

צילום באדיבות הבלוג של יובל אראל

להקת איגלז אוף דת' מטאל האמריקאית הופיעה אמש (שישי) במועדון הבטקלאן בפריז, בשעה שהותקף על ידי מחבלים חמושים. המחבלים פרצו אל האולם מתוך הכניסה הראשית למועדון כחצי שעה לאחר תחילת המופע, השליכו רימונים וירו בנשק חם אל תוך הקהל. לאחר שלוש שעות ארוכות של מצור על המקום, פרצו הכוחות המיוחדים של משטרת צרפת אל המועדון. שלושה מהמחבלים פוצצו עצמם באמצעות חגורות נפץ, מחבל נוסף נורה ונהרג. על פי ההערכות המוקדמות המתקפה גבתה את חייהם של כ-120 בני אדם.

בשעות הראשונות שלאחר פיגוע הטרור הרצחני נפוצו שמועות כי לפחות אחד מחברי הלהקה נמצא אף הוא בין הקורבנות. עם זאת בשעות הבוקר המוקדמות (שעון ישראל) הוציאה הלהקה הודעה רשמית ולפיה כל חברי הלהקה יצאו בשלום מן האולם ולא נפגעו כלל בהתקפה. במהלך המצור על האולם צייצו רבים מן המעריצים הנצורים בתוכו ברשתות החברתיות בתחינה לכוחות הביטחון הצרפתים לפרוץ אל האולם ולהציל את חייהם.

"הייתי בקדמת האולם כששמעתי שורה של פיצוצים, כמו זיקוקים", סיפרה תיירת טורקיה למגזין הצרפתי Liberation. "בתחילה חשבנו שמדובר בחלק מהמופע, אבל כשסובבתי את המבט ראיתי אישה שנורתה בעינה. היא עמדה לרגע ואז התמוטטה לידי". ניקולס, תומאס וגרגור, שלושה חברים מפרי, סיפרו למגזין על מה שאירע בחלק אחר של האולם. "הם רצחו את כל מה שישב ליד הבר, ואז המשיכו לעבר קדמת האולם. זה היה נראה כמו שדה חיטה שעוברת עליו רוח חזקה, כולם פשוט נפלו לרצפה". בשלב זה אף ארגון טרור לא לקח אחריות על האירוע, אך ניצולים מן האירוע מדווחים כי אחד מהחוטפים הכריז: "זוהי אשמתו של הולנד (נשיא צרפת), זוהי אשמתו של הנשיא שלכם. הוא לא היה צריך להתערב בסוריה"

פוסט בעמוד הפייסבוק של הלהקה בשלב שבו עדיין לא נודע מה עלה בגורל חבריה

בניגוד למשתמע משמה ולחלק מהדיווחים הראשונים בכלי התקשורת, להקת איגלז אוף דת' מטאל היא אינה להקת מטאל. סגנונה המוזיקלי של הלהקה מוגדר כשילוב בין רוק קלאסי, גראנג' והרבה הומור ומודעות עצמית. הלהקה הוקמה ה-1998 בפאלם דזרט שבקליפורינה, על ידי ג'סי היוז וסולן להקת קוויז אוף דה סטון אייג', ג'וש הומי. בימים אלה נמצאת הלהקה בסיבוב הופעות ברחבי אירופה לרגל יציאת אלבומם הראשון מזה שבע שנים "Zipper Down". ב-17 שנות פעילותה הוציאה הלהקה ארבעה אלבומים שמכרו כרבע מיליון עותקים בארה"ב.

חברי הלהקה עלו לכותרות גם בהקשר הישראלי, כשעמדו במוקד הקמפיין של ארגון החרם BDS שהפציר בהם שלא להגיע להופעה בישראל במהלך חודש יולי האחרון. רוג'ר ווטרס, סולן פינק פלויד ומהמבקרים החריפים של ישראל בעולם, פנה ישירות אל חברי הלהקה במכתב וניסה לשכנע אות לבטל את הגעתם. "אתם יודעים מה אמרתי לו?", שאל היוז את המעריצים הנלהבים בזמן ההופעה בישראל, "אמרתי לו שתי מילים: לך תזדיין". בהמשך דבריו חשף היוז כי התאהב בישראל והבטיח "בחיים לא אחרים אתכם, אל תקשיבו למה שחארות חושבים עליכם".

איגלז אוב דת' מטאל. נמרוד סונדרס
ג'סי היוז מאיגלז אוף דת' מטאל במהלך ההופעה בישראל/נמרוד סונדרס
איגלז אוב דת' מטאל. נמרוד סונדרס
התאהבו בישראל/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully