וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שתכננו ללכת להופעה בפריז בה התרחש הפיגוע, התחרטו וחייהם ניצלו

15.11.2015 / 12:13

"כשגילינו שהיה פיגוע בהופעה שכמעט הלכנו אליה, היינו ממש המומים. חיינו ניצלו", אומרת עירית תלמי בשיחה מפריז. "כל מה שנותר לנו הוא להגיד הגומל, למרות שאנחנו חילוניים"

עריכה: ניר חן

לרגל יום נישואיהם ה-12, בני הזוג עירית ורותם תלמי (בני 39 ו-41, בהתאמה) המריאו ברביעי לחופשה רומנטית בפריז, והשאירו את הבנות בתל אביב. החופשה אמורה היתה להתקיים במשך שבוע שלם, ובמרכזה הופעות מוזיקליות. בערב רביעי, בני הזוג נהנו בהופעה של U2, באחת משתי ההופעות של הלהקה שהספיקו להתקיים בפריז, בטרם מתקפת הטרור גרמה לביטול שתי הופעות נוספות של בונו וחבריו בעיר. "מכיוון שההופעה של U2 היתה מדהימה יצאנו בהרגשה כזאת טובה והיינו ממש בהיי, חיפשנו עוד הופעות", אומרת עירית, "בעלי הסתכל באינטרנט ואמר: מצאתי הופעה מה זה מדהימה, איגלז אוף דת' מטאל, שווה לנו ללכת לראות אותה. הם היו לא מזמן בישראל. נראה לי שממש נהנה. וכך בעלי ניסה לשכנע אותי ללכת להופעה. עשינו דיון בנושא, חככתי בדעתי מה לעשות. אנחנו זוג של הופעות, ולכן אני ממש לא יודעת מה גרם לי הפעם להגיד לא. בעלי המליץ לי לראות את ההופעה כי הם נחשבים טובים, ואמרתי לו: לא צריך להיות גרידיים, ראינו את U2 ויש לנו עוד את פו פייטרס, זה מספיק. לאחר ששקלנו זאת, אמרנו טוב, יאללה, נוותר. זו היתה החלטה משמיים".

בשישי בערב ישבו בני הזוג במסעדה הקרובה לאיזור הפיגוע. "היינו במסעדה, אכלנו וצחקנו", אומרת עירית, "במהלך הערב, מישהו כיבה את האורות ואמר: אני מצטער, היה פיגוע. אמרנו: 'אה, אתה צוחק עלינו בגלל שאנחנו מישראל?'. הורידו את כל הסועדים למרתף. התברר שזה לא היה בצחוק. אנחנו וזוג חברים טובים היינו הישראלים היחידים, והרבה סועדים אחרים אמרו לנו במרתף: 'וואו, בטח אצלכם זה תמיד ככה'. זו היתה הזדמנות טובה לעשות קצת הסברה אפקטיבית ולא מתלהמת למדינה שלנו. להגיד שטרור זה באמת דבר שמשתף את החיים, שזורע פחד בכולנו, ואנחנו בישראל נאלצים להתמודד תמיד עם ההרגשה הקשה והלא נעימה הזאת.

רק כדי שלא ידאגו לנו בבית העלנו פוסט באינסטגרם שאנחנו בסדר. בפוסט באינסטגרם שמנו את המיקום שלנו. איזה חבר ראה את זה, ואמר לנו - זה ליד תיאטרון בטקלאן, שם היה פיגוע. בהתחלה רק הבנו שאנחנו קרובים לשם מבחינה פיזית, ועוד לא הבנו שהתקיימה שם ההופעה שהיינו אמורים להיות בה".

עירית ורותם תלמי. באדיבות המצולמים
"אנחנו חילוניים, אבל יש הרגשה שמשהו גדול מאיתנו שמר עלינו". עירית ורותם תלמי בככר פלאס דה ווז', פריז, יום לפני פיגועי הטרור בעיר/באדיבות המצולמים

"בהמשך הערב, הלכנו ברחוב הקר, עם כל הניידות. העצבים שלנו היו מרוטים, והיינו מאוד מאוד מבוהלים. ואנחנו לא אנשים שנוטים להיבהל בקלות. רק כשהגענו למקום שבו התאכסנו, גילינו שאחד הפיגועים התרחש בהופעה שכמעט הלכנו אליה, והיינו ממש המומים. הרגשנו שהחיים שלנו ניצלו. אתה לא מעכל את זה בהתחלה. זה מסוג הדברים שאתה לאט לאט מתחיל להפנים, כל אחד בקצב שלו. כל מה שנותר לנו הוא להגיד "הגומל", למרות שאנחנו לא אנשים דתיים. לא ידענו מה לעשות עם עצמנו. היינו קרובים לזה פעמיים, גם פיזית וגם בזמן. וזה כמעט וקרה. אנחנו חילוניים, אבל יש הרגשה שמשהו גדול מאיתנו שמר עלינו. אנחנו עדיין לא מפנימים את גודל המזל שהיה לנו. תפסנו את הראש, ואמרנו, אנחנו לא מאמינים שזה קרה לנו".

וכך, בני הזוג תלמי הרוויחו את חייהם. אבל, להבדיל, הפסידו הופעה של פו פייטרס, שהיתה אמורה להתקיים בבירת צרפת מחר (שני), ועבורה קנו כרטיסים מראש. "הביטול של הפו פייטרס מאוד ביאס אותנו", אומרת עירית. "כבר בערב הפיגועים אמרנו: יו, מה נעשה עם ההופעה של הפו פייטרס? כבר אז היה ברור לנו שזה יבוטל. לא כי אנחנו חושבים שיקרה עוד פיגוע, אלא כי אנחנו מבינים שצרפת עדיין לא מורגלת באירועים כל כך גדולים והיא לא תאפשר לארוע כזה להתקיים. ואכן, אחרי יום הפו פייטרס ביטלו".

בני הזוג תלמי היו אמורים להשאר בפריז עד יום שלישי, אולם לאור אירועי הטרור קיצרו את חופשתם וישובו היום (ראשון) לארץ. "ברחובות עכשיו הכל מאוד שקט כמו ביום כיפור. מאוד מוזר לראות כזה מטרופולין שקט פתאום", מוסיפה עירית. "אומרים לנו לא להסתובב ברחובות. ההרגשה לא נעימה פה. סגרו את כל מוקדי התיירות, ואפילו את היורודיסני סגרו. נהג מונית סיפר לנו עכשיו שמאתמול בערב הוא עסוק בלהביא ישראלים לשדה התעופה. אנחנו מאוד מחכים לחזור היום לבנות שלנו בארץ. יש מין הרגשה כזאת, מין רצון כזה להיות ליד אנשים שאתה אוהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully