וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מחאת המעריצים: נציגה של גרמניה לאירוויזיון 2016 נפסל

21.11.2015 / 17:10

תאגיד השידור הגרמני הודיע כי זבייר ניידו לא יהיה נציגה של גרמניה באירוויזיון הקרוב וזאת לאחר תגובות זועמות בעקבות בחירתו של הזמר שמוכר בזכות דעותיו הקיצוניות

צילום מסך

(בסרטון: נדב גדג' באירוויזיון 2015)

seperator

אופיה של תחרות האירוויזיון לא ישתנה גם במאי הקרוב. תאגיד השידור הגרמני הודיע היום (שבת) כי זבייר ניידו, שנבחר לייצג את גרמניה בתחרות, לא יתמודד בשטוקהולם בסופו של דבר בעקבות תגובות זועמות שעוררה בחירתו.

"תחרות האירוויזיון היא אירוע מהנה שמעמיד במוקד מוזיקה והבנה בין בני אדם באירופה. מאפיינים אלה חייבים להישמר בכל מחיר. הדיון בנוגע למועמדותו של ניידו עלול לפגוע בתדמית התחרות וזו הסיבה שבגללה הוא לא יהיה נציג גרמניה", כך לפי דברי נציג תאגיד השידור הגרמני שצוטטו באתר "esctoday". אתר החדשות האוסטרי "derStandard" מייחס לאותו נציג את הביטוי "טעינו בשיקול הדעת" ובאתרים נוספים מצוטטים משפטים נוספים: "היה ברור שבחירתו תהיה בעייתית אבל הופתענו מעוצמת התגובות". בשלב זה לא ברור כיצד ייבחר נציגה של גרמניה לתחרות.

בחירתה של גרמניה עוררה סערה שכן ניידו ידוע בשל דעותיו הקיצוניות. "אנחנו המומים מהבחירה. תאגיד השידור הגרמני הוא ציבורי וניידו הוא לא מישהו שצריך לייצג את החברה הפלורליסטית בגרמניה", מסרו לתקשורת הגרמנית נציגים מהקהילה הגאה. פעילים בקהילה דרשו לפתוח בחקירה נגד הזמר בשנת 2012 לאחר שאלבום בו השתתף השווה הומואים לפדופילים וטען כי הם מתעללים בילדים ועורכים טקסים שטניים. "איך אתם לא אוהבים את הואגינה? כל אדם יצא דרכה", נאמר באחד השירים.

בנוסף להומופוביה, ניידו מקושר לימין הקיצוני וסבור כי לגרמניה, כפי שהיא כיום, אין צידוק חוקי וכי גבולות המדינה צריכים להיות הגבולות לפני מלחמת העולם השנייה. ניידו גם פקפק באמיתות הדיווחים לגבי הפיגועים באסון התאומים ב-2001. "Raus Aus Dem Reichstag", שירו מ-2009 עסק בהשתלטות יהודים על מערכת הבנקאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully