וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המאבק התקציבי: תיאטרון אלמידאן החליף את חברי הוועד המנהל

21.11.2015 / 21:20

שבעה מתוך תשעת חברי הוועד המנהל של תיאטרון אלמידאן הוחלפו. "אני תולה תקוות גדולות בחברים החדשים", מסר מנכ"ל התיאטרון. עדיין לא נבחר יו"ר לוועד המנהל

תאטרון אלמידאן 2. ניב אהרונסון
תיאטרון אלמידאן/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום (שבת) הוחלפו 7 מתוך 9 חברי הוועד המנהל של תיאטרון אלמידאן ומונה יו"ר חדש לאסיפה הכללית. הוועד המנהל עתיד למנות בהמשך מנכ"ל, מנהל אמנותי ומנהל אדמינסטרטיבי חדש וכן לא נבחר עדיין יו"ר לוועד המנהל עצמו כאשר היו"ר הנוכחי ואליד אל פאהום סיים זה מכבר את תפקידו.

ג'וזף אטרש שהינו אחד המועמדים ומסתמן שימונה לתפקיד יו"ר מסר לוואלה! תרבות בתגובה: "עוד מוקדם מדי לדון בנושא. הדיו על פתקי ההצבעה עוד לא התייבש".

seperator

חילופי הכוחות בהנהלת התיאטרון מגיעים על רקע אי הסכמות בין חברי עמותת אלמידאן שהחלו עוד לפני משבר התקציבים הנוכחי. "אני חושב שהשינוי הזה מבשר על חזרתו של תיאטרון אלמידאן להיות ביתם של האמנים בציבור הערבי", אמר גורם בתיאטרון. "עד היום הבעיה היתה שהתיאטרון פעל באופן סיסטמטי להרחקת האמנים והיוצרים ממנו וההרחקה הזאת עלתה לו ביוקר כי כשהוא היה במשבר הוא מצא את עצמו לבד עם הכיסאות ופיסת עץ. זה לא תיאטרון שיש בו לב פועם שיכול להמשיך לפעום בהיעדר תקציבים וכסף ולמרות הסערה שפקדה אותו".

המנכ"ל הנוכחי של תיאטרון אלמידאן, גסאן אבו ורדה, מסר בעקבות המינויים החדשים: "הדרך של התיאטרון מתקיימת כבר 20 שנים. אני תולה תקוות גדולות בחברים החדשים מאחר והם כוללים בתוכם גם חברים צעירים שהכריזו על עצמם באסיפה כאוהבי התיאטרון ובשביל זה הגישו את מועמדותם. כולם רוצים להירתם על מנת שהתיאטרון יחזור לפעילות מלאה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
seperator

תיאטרון אלמידאן מצוי בימים אלה בעיצומם של מאבקים משפטיים בענייני התקציב ולמעשה במצב של קיפאון מבחינת פעילותו. לאחר שבשבועות האחרונים פסק בית המשפט המחוזי חיפה על העירייה להחזיר לתיאטרון את התקציבים חזר מעט אורך נשימה לתיאטרון אך גורם בתיאטרון אומר לוואלה! תרבות: "גם אם הניתוח הצליח, החולה גוסס. זה לא שאומרים לנו בואו נפתח דף חדש. סגרנו את הגירעון אך עלינו לדעת מה יעלה בגורל התיאטרון בשנה הבאה ובשנה שלאחריה".

"אמנם קיבלנו זריקת חמצן מעיריית חיפה", אומר עו"ד אבו ורדה, "אבל התקציב הזה בקושי סגר חלק מהחובות שהצטברו בתיאטרון וכיום אין לנו כסף לשלם למנכ"ל אין לנו יכולת לממן אותו ולממן שחקנים".

משרד התרבות, שגם נגד הקפאת התקציב מטעמו פנה התיאטרון לבג"צ, ביקש ארכה נוספת על מנת לתת את תשובתו לטענות שהועלו בעתירת התיאטרון. בתיאטרון אלמידאן סרבו לבקשת המשרד בטענה שכל המסמכים שנתבקשו לשלוח לרואה החשבון שבמשרד התרבות הוגשו לו כבר ב-3 בנובמבר ומאז לא נתקבלו מן המשרד דרישות נוספות.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "סוגיית אי הגשת כלל המסמכים והמידע על ידי תיאטרון אלמידאן הוצגה באופן ברור בבקשת הארכה לבית המשפט. מעבר לכך אנו מנועים מלהתייחס, מאחר והנושא עדיין נדון בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully