וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית הלא ממש מקורית: אתם לא צריכים את "כלכלי בלילה" כדי לדעת מה הכסף שלכם עשה היום

23.11.2015 / 0:29

הפופוליזם הזול והאלים ששרון גל ייבא לכנסת חזר איתו לטלוויזיה ל"כלכלי בלילה" שעלתה בערוץ 20. אבל זה בסדר כי בזמן שגל היה מחוץ למשחק, הציבור התקדם בלעדיו

צילום מסך

יש משהו הולם בהתמכרות של הישראלים לשרון גל. לפחות בכל מה שקשור לנושאים הכלכליים. ככלות הכל, האיש פיצח את הנוסחה, שבר את השיטה. היה עיתונאי, חתך לכנסת ונאבק בפוליטיקאים שחתרו, לדבריו, תחת קיומה של מדינת ישראל וחזר להגיש תוכנית טלוויזיה לאחר כמה חודשים בתפקיד. כאילו ששליחי ציבור שנוטשים את תפקידם כעבור חודשים ספורים בלבד לא פוגעים בדמוקרטיה המקומית. לו רק גל היה משלים שנה בתפקיד, הוא גם היה זוכה לפנסיה נאה ואז מעריציו היו משדרגים אותו לרמת אליל, לא פחות. מי לא ירצה לקבל עצות כלכליות מהאיש שכל דבר שנגע בו הפך לזהב מזויף?

אין מתאים מגל להנחיית תוכנית כלכלית קלילה. האיש שנישא על גלי פופוליזם זול הוא הפרזנטור המוצלח ביותר להנגשת תכנים כלכליים להמונים. פה דופקים לכם את שוק הנדל"ן, שם החסכונות שלכם נפגעים ואל תשאלו מה קורה בסופרמרקט. פתרונות ארוכי טווח תחפשו אצל מישהו אחר. לא בטוח שגל יישאר כאן מספיק זמן כדי לראות מה קורה. בכל זאת, יש לו דברים אחרים לעשות.

כלכל בלילה. באדיבות ערוץ 20, צילום מסך
בן אדם עסוק. שרון גל/צילום מסך, באדיבות ערוץ 20

לכאורה, השאלה שצריכה להישאל בנוגע ל"כלכלי בלילה", תוכניתו החדשה של שרון גל בערוץ 20, היא האם הפופוליזם הזול והאלים שגל ייבא לכנסת חזר איתו לטלוויזיה. החיוך הזחוח כאן, על זה אין שאלה. אבל מה בנוגע למה שיוצא מהפה הזחוח של גל? מצד שני, כשנזכרים באיזו אכסניה "כלכלי בלילה" נמצאת, השאלה הזו יורדת מהפרק. ערוץ 20, שמארח את גל ואת "כלכלי בלילה", ידוע כבר כגוף שידור שמשתדל לדרוס ולפעול בניגוד לכללי המשחק. בקשה לשידור משחקי כדורסל בטענה שמדובר בקידום מסורת היא רק דוגמה אחת. שרון גל, על כל נדבכיו ורבדיו, הוא ערוץ 20. כשגל לועג למתנגדים למתווה הגז, אסור לשכוח שמאחוריו עומד ערוץ 20 ומאחורי הערוץ עומדים אנשים שמקפידים להקטין את המאבק נגד מתווה הגז בכל דרך אפשרית.

"התוכנית המקורית", הכריז גל בפתח "כלכלי בלילה". ראוי לזכור כי לפני "כלכלי בלילה", היתה "לילה כלכלי" וגל הועזב ממנה בטריקת דלת. כך שלקרוא לתוכנית חדשה "התוכנית המקורית" זה קצת, אעפס, אחיזת עיניים. וכל זה קרה ממש רגע לפני שהציג את כתבי התוכנית שנמצאים בניו יורק (שם לילה), בלונדון (שם צהריים) ובסין (שם גשם). "כלכלי בלילה", כזכור, מתיימרת להיות שידור חי ומעודכן. כשבישראל אחת עשרה בלילה, בניו יורק לא לילה. אבל זה באמת בסדר כי אחרי הצגת כתבי התוכנית שודר ריאיון עם שר האוצר כשהוא לא כולל סנכרון בין התמונה לקול. אכן, מסתמן משבר בשוק היהלומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כלכל בלילה. באדיבות ערוץ 20, צילום מסך
עוד מומחה, פחות מומחה. הכל אותו הדבר/צילום מסך, באדיבות ערוץ 20

למה בעצם צריך את "כלכלי בלילה"? זאת אומרת, אין לטעות, ככל שיהיו יותר תוכניות טלוויזיה שינגישו את הנושא הכלכלי לציבור מצבנו יהיה טוב יותר. אבל "כלכלי בלילה" לא מנגישה את הנושא. היא בעיקר מצהיבה אותו ומצמידה מגפון לפה בזמן שהיא צועקת וקופצת מנושא לנושא כשהיא נראית, איך נאמר, כמו הפרעת קשב מצולמת. בדיוק כמו ש"הפטריוטים" עשתה לדיון האקטואלי. ועם כל הכבוד, לכל אדם צריך להיות מספיק כבוד עצמי כדי לא לצפות בדבר הזה באחת עשרה בלילה. שרון גל אולי המציא את הגלגל הכלכלי, אבל הצופים כבר מזמן עברו למכוניות מרחפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully