וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיבו מושיק עפיה וקובי פרץ כשגילינו להם כי לא הצליחו להיכנס לפלייליסט?

25.11.2015 / 13:56

ב-10 החודשים הראשונים של 2015 זכו עפיה ופרץ באפס השמעות לשירי סולו בגלגלצ. וואלה! תרבות עם נתונים חדשים על מצב המוזיקה המזרחית בגלגלצ ומביא את תגובתם הכואבת של הכוכבים שגילו את מעמדם בפרמיירת התוכנית "מהכרם עד קיסריה"

צילום: אבי כהן, עריכה: מאיה בן ניסן
מושיק עפיה: "אנחנו לא יהודים, אנחנו לא גרים במדינה, מה אתה לא יודע? צריך לבדוק את התעודת זהות שלי. כחולה, אני חושב. מבאס"

אפס. אפס עגול. לא ייאמן, אבל אפס. זהו מספר ההשמעות בגלגלצ בו זכו שירי הסולו של לא מעט מכוכביה הגדולים ביותר של המוזיקה הים-תיכונית - מושיק עפיה, ליאור נרקיס, קובי פרץ ועופר לוי, במהלך עשרת החודשים הראשונים של שנת 2015 (מינואר עד אוקטובר). אביהו מדינה, מהאבות המייסדים של הז'אנר, זכה ב-2 השמעות בלבד בזמן זה. תמונה עגומה מעלים הנתונים, להלן רשימות ההשמעה משנת 2014, שהגיעו לידי וואלה! תרבות, ורשימות ההשמעה של עשרת החודשים הראשונים של שנת 2015 אותן פרסם מנהל גלגלצ נדב רביד בשבוע שעבר. אכזבה, צער וכעס ביטאו בפנינו כוכבי הז'אנר המסתלסל עפיה, נרקיס, פרץ ואחרים, לאחר שציינו בפניהם את נתוני ההשמעה העגומים בתחנה. את הכוכבים פגשנו אמש בסינמטק תל אביב, בהקרנת הבכורה של הסדרה "מהכרם עד קיסריה" שתעלה בערוץ 24 ביום שישי הקרוב.

מושיק עפיה, שהוציא 15 אלבומי סולו, זכה לאפס השמעות לשירי הסולו שלו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2015, ולהשמעה אחת בלבד של הדואט של "החלום המתוק" עם שלומי סרנגה. מנתוני ההשמעות של 2014 שהגיעו לידינו, עולה תמונה כמעט זהה בשנת 2014 - השמעה אחת בלבד לשיר סולו, והשמעה אחת בלבד לדואט עם סרנגה. עפיה לא הסתיר את העצב שלו. "אנחנו לא יהודים, אנחנו לא גרים במדינה, מה אתה לא יודע? צריך לבדוק את התעודת זהות שלי. כחולה, אני חושב. מבאס", אמר לנו. אני מציין בפני עפיה שההתעלמות בגלגלצ עומדת בסתירה בוטה לאהבה הגדולה של העם אליו, שהתבטאה בין השאר בזכייתו ב"האח הגדול" השנה. "אני מקבל חיבוק גדול מהעם, וזה משהו שלא חוויתי, סוג של אהבה כזאת, וחבל לי שזה לא תופס גם שם בגלגלצ", אמר עפיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרת התרבות מירי רגב, מושיק עפיה, ליאור נרקיס ואייל גולן, אמש בהקרנת "מהכרם ועד קיסריה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקבוצת האמנים שקיבלו אפס מגלגלצ מצטרף הכוכב הים-תיכוני קובי פרץ, עם אפס השמעות הן לשירי הסולו והן לדואטים שלו ב2015 עד סוף אוקטובר. לאורך כל שנת 2014 זכה באפס השמעות לשירי סולו, ובשתי השמעות בלבד לדואט שלו עם אישתאר. לאחר שנחשף לנתונים, הגיב פרץ: "האמת שאני כבר לא שולח להם סינגלים. אני יכול להגיד לך שאם הייתי סומך על התחנה הזאת שנקראת גלגלצ מתחילת הקריירה שלי, שזה 22 שנה, הייתי הומלס בשירים, הייתי הומלס בהשמעות. אני לא נבנה על ידיהם, לא נבניתי ואני לא נבנה על ידי גלגלצ. יש ברוך השם תחנות איזוריות. ומי שהכי חשוב זה השטח והקהל. את מסי ואת רונלדו ואת ברצלונה ואת ריאל מי עושה? השדר של אותו ערוץ טלוויזיה כזה או אחר? או הקהל? הקהל".

קובי פרץ – feel the magic.
קובי פרץ
יוסי גיספן: "אם זה תרבות של שני רחובות בתל אביב, אז נבנה להם רדיו בשני הרחובות האלה"

נתונים עגומים נוספים המתפרסמים כאן לראשונה: אביהו מדינה, מאבני היסוד של המוזיקה הים-תיכונית, קיבל מתחילת ינואר עד סוף אוקטובר 2015 שתי השמעות בלבד לשירי הסולו שלו, ו-3 השמעות בלבד לדואט שלו עם שימי תבורי, "אל תשליכני". לאורך כל שנת 2014 הנתונים כמעט זהים: השמעה אחת בלבד לשירי הסולו שלו, ו-3 השמעות לדואט עם תבורי "אל תשליכני". עופר לוי קיבל אפס השמעות לשירי הסולו שלו גם ב-2014 וגם ב-2015. ובנוסף, הדואט שלו "הכל פתוח" קיבל השמעה אחת ב-2015 ו-2 השמעות ב-2014. עוד ברשימת האפס: הזמר הוותיק חופני וגם נסרין קדרי, מהקולות הצעירים המשובחים במוזיקה הים-תיכונית וזוכת "אייל גולן קורא לך", שקוטפים אפס השמעות לאורך 2014 ו-2015.

"אם זה תרבות של שני רחובות בתל אביב, אז נבנה להם רדיו בשני הרחובות האלה", אמר אמש יוסי גיספן, בתגובה לנתוני ההשמעות הנחשפים כאן. ואילו אסף אטדגי הגיב כך: "הם לא אוהבים מוזיקה מזרחית, קשה להם עם מוזיקה מזרחית. אמרה לי פעם דלית עופר חברתי, שהכניסה את השיר השני של עומר אדם והשמיעה אותו רק פעמיים. אמרתי לה, "דלית, מה קרה? למה הפסקת להשמיע?". היא שמה את זה בפלייליסט לילה. היא אמרה שקיבלה טלפונים מאנשים שאמרו שזה צורם להם באוזן. זה לא לרוח התחנה. לא לרוח התחנה? סבבה. לא כועס. לא רוצים, לא צריך. אממה, הרבה יותר גרוע להבין שאפילו שלא השמעתם זה הפך להיות הדבר הכי חזק בארץ".

שרת התרבות מירי רגב ומנהל גלגלצ נדב רביד. צילום: ראובן קסטרו, יח"צ,
שרת התרבות מירי רגב ומנהל גלגלצ נדב רביד/צילום: ראובן קסטרו, יח"צ

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב, שכזכור פתחה חזית של מאבק בפלייליסט של גלגלצ, הגיבה אמש לנתונים שהגיעו לידי וואלה! תרבות: "אתה בעצם מחדד את מה שהסקרים אומרים. שבעצם באופן שיטתי בפלייליסט בגלגלצ מודרו נשים שהן זמרות, מודרה המוזיקה המזרחית, וז'אנרים נוספים שאנחנו לא מדברים עליהם כאן אבל גם הם הודרו. אני חושבת שיש מקום לכך וחובה שוודאי כלי תקשורת שממומן על ידי הציבור יביא לידי ביטוי את הרב תרבותיות של הזמר. לא יכול להיות שיושבת ועדה, שהיא לא שקופה, שאנחנו לא יודעים מי חבריה, שאנחנו לא מבינים מה הסיבות שהיא דוחה או מקבלת שיר כזה או אחר. הגיע הזמן לעשות צדק תרבותי אמיתי, ולהביא לידי ביטוי את כלל הז'אנרים של החברה הישראלית גם בפלייליסט של גלצ".

אנו מציינים בפני השרה רגב כי ארבעת המקומות הראשונים במצעד ההשמעות של גלגלצ הם של הרכבים שכוללים זמרות, ולכן זה לא מדויק להגיד שאין זמרות בגלגלצ.
"יש בהם זמרות, אבל גברים ונשים יחד. זמרות, ויש זמרות טובות בזמר המזרחי והים-תיכוני, לא מושמעות בגלגלצ. וזה דבר שהוא בלתי אפשרי", אומרת לנו השרה רגב.

בתגובה לטענות ההדרה של המוזיקה הים תיכונית ושל זמרות מגלגלצ, אמר מנהל גלגלצ נדב רביד בשבוע שעבר לוואלה! תרבות: "מי שמקשיב לגלגלצ יודע שלהגיד שאין מזרחי ואין זמרות זה פשוט לא נכון. וזו הסיבה ששחררנו את הנתונים האלה. כי התמונה המלאה היא הרבה יותר מורכבת והרבה יותר עשירה ומשקפת".

עוד באותו נושא

קרב גרסאות: גלגלצ מציגה את פילוח ההשמעות בפלייליסט

לכתבה המלאה
seperator

הסדרה החדשה "מהכרם עד קיסריה" תעלה ביום שישי הקרוב בערוץ 24,. הסדרה עוסקת במקומות מרכזיים שבהם התפתחה המוזיקה המזרחית. - כרם התימנים, מועדון הפלקה וקיסריה של היום. יוצר ועורך הסדרה הוא שי להב, והיא מלווה בקריינות של ירון אילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully