וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרחק פעימה: ריאיון עם נוני הייזלהרסט, כוכבת "מקום בלב"

27.11.2015 / 6:54

נוני הייזלהרסט, שמגלמת את אליזבת' בליי ב"מקום בלב", לא הופתעה ממאבק המעריצים להחזרת הסדרה לאחר שבוטלה. "התוכנית נוצרה ע"י אנשים שנמצאים בשיא כוחם היצירתי והאנשים פשוט רצו לצפות בה". ריאיון

באדיבות yes

נוני הייזלהרסט נשמעת מאוד נחמדה בטלפון. מצד שני, גם אליזבת' בליי, דמותה ב"מקום בלב", נשמעת מאוד נחמדה בטלפון. אי אפשר לצפות למשהו אחר מהמטריארכית של משפחת בליי. כשהיא לא משוחחת בטלפון עם אנשים, אליזבת' בליי יכולה להיתפס כאדם מרושע. כאמור, מטריארכית. בליי, בגילומה של הייזלהרסט, היא אכן מטריארכית קלאסית: שמרנית אך יודעת שהזמנים משתנים, מגוננת על בני משפחתה אך מסכימה לשחרר את אחיזתה לעתים רחוקות וחזקה אך מרשה לעצמה להישבר ולפרוץ בבכי כשאין מסביבה אנשים. לכאורה, דמות שכבר ראינו בעבר. ב"אחוזת דאונטון" למשל. ואם זה לא מספיק, פרק הבכורה של "מקום בלב" (שעונתה השלישית תשודר בישראל החל מהשבוע הבא בימי רביעי 22:00 בערוץ yes Drama וב-yes VOD), שודר באוסטרליה במשבצת השידור שאכלסה את "אחוזת דאונטון". אני מתנצל מראש על השאלה הקלישאתית ושואל את הייזלהרסט האם לאחר שתי עונות היא הצליחה להרחיק את דמותה ממקבילתה הבריטית. הייזלהרסט מגיבה במהירות: "הדמות שאני מגלמת צעירה יותר מהדמות שמגי סמית' מגלמת ב'אחוזת דאונטון'. אנשים רוצים להשוות, להגיד שמשהו הוא דומה, אבל במציאות מדובר בתקופה אחרת והתוכנית שלנו עוסקת בחברה ובקהילה".

לפני שאנחנו מתחילים, אני חייב לשאול דבר אחד: האם נגלה מי זאת מילדרד?

"(צוחקת) מי?".

את כל הזמן מרימה את שפופרת הטלפון ומבקשת ממילדרד שתקשר אותך לבתים אחרים.

"אה, מילדרד הזאת. אנחנו באמת צריכים להתייחס לזה בסדרה. בדמיוני היא סוג של דוריס (דמות הרכלנית בסדרה. א"ק). אלמנה עם שיער אפור אסוף שיודעת הכל על כולם".

מקום בלב. באדיבות yes,
מאוד נחמדה בטלפון. כמו דמותה בסדרה. הייזלרהרסט/באדיבות yes
"נוצרה קהילה סביב התוכנית ובכל העולם יש מעריצים שמשוחחים אחד עם השני"

"מקום בלב" נאמנה לשמה. כגודל ההשלכות מפעולת הלב, האיבר הקטן שאחראי על הזרמת דם בגוף ומספק חיים, כך גם השפעת הסדרה הקטנה והמרגשת הזו. הדרמה האוסטרלית התקופתית עוקבת אחרי מערכת היחסים בין שרה אדמס (מרתה דסלדורף) וג'ורג' בליי (ברט קלימו). הבדלי המעמדות בין שרה וג'ורג' והמאבקים המשפחתיים שמתרחשים במקביל לשינויים בחברה האוסטרלית של אחרי מלחמת העולם השנייה עומדים במרכז העלילות השונות. באופן הולם, משק כנפי הפרפר של הדרמה הקטנה הזו הורגש גם מחוץ למסך הטלוויזיה. לאחר שערוץ 7 האוסטרלי החליט לבטל את הסדרה, יצאו מעריציה למאבק להחזרתה למסך. מאבק שהסתיים בהצלחה ובחידוש הסדרה לשתי עונות נוספות בבית חדש, ערוץ SoHo. הייזלהרסט נשמעת מלאת תשוקה כשהיא מתייחסת לנושא.

אני חושב שזה ממש יפה והולם שהמעריצים הצילו את הסדרה באופן שמתכתב עם המקום בה דמותך נמצאת בסוף העונה השנייה – אליזבת' מבינה שהכוח בידיה ושהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולא מה שהחברה מצפה ממנה ולכן עוזבת את האחוזה.

"אני חושבת שהמאבק חיזק הרבה אנשים וצופים. הרבה פעמים אנחנו רואים בטלוויזיה התנהלות שאנו לא מסכימים איתה מצד הממשלה ולא יודעים מה לעשות. המאבק הזה העצים את הצופים. נוצרה קהילה סביב התוכנית ובכל העולם יש מעריצים שמשוחחים אחד עם השני. ואני ידעתי שזה יקרה, התוכנית נוצרה ע"י אנשים בתעשייה שנמצאים בשיא כוחם היצירתי והאנשים פשוט רצו לצפות בה".

אם כבר אנחנו מדברים על הדמות שלך בסדרה, יש דמיון די מעניין בין התסריט ובינה: התסריט, כמוה, מתיימר להיות מנומס ושמרני אבל בפועל הוא די פוגעני. למשל ההערות האנטישמיות שנאמרות שוב ושוב ע"י רג'ינה (ג'ני ברד). מה את חושבת על זה?

"'מקום בלב' מעמתת אנשים עם הדעות הקדומות וחוסר הסובלנות. אני חושבת שזה אחד הדברים המעניינים בה. כל הדעות הקדומות מתגלות והרפש עולה מעל פני השטח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מקום בלב. באדיבות yes,
"ההתנהלות של הערוץ היתה חשודה"/באדיבות yes

למה בעצם הסדרה בוטלה לאחר שתי עונות? האם יש לך הסבר לנפילה המהירה?

"למרות שזכינו לרייטינג טוב, ערוץ 7 התנהל בצורה בעייתית. למשל, הוא החליט לקצץ בקידום התוכנית, לא היו קידומים לפרקים. היה גם מקרה שבו שידרו שני פרקים בבת אחת בלי התרעה. במבט לאחור, ההתנהלות של הערוץ היתה חשודה שכן אנשי הערוץ ביקשו מלכתחילה שני סיומים לעונה השנייה וזה נראה לי מוזר".

אגב סיומים, מה דעתך על ההחלטה לפתוח את העונה השנייה של הסדרה דווקא בסופה? כעת אנחנו יודעים איך סיפורה של שרה מסתיים, פחות או יותר.

"מה שבוון לי (יוצר הסדרה. א"ק) יצר היה לגמרי לא צפוי וזה יצר מארג שלם של שאלות. כמובן שכל זה קרה בתקווה שצופים ירצו לראות איך הסיפור מתפתח ומגיע לסופו מנקודת הזמן שהם מכירים. היה טוב שהסוף לא קרוב מדי ושהוא מתרחש בעתיד הרחוק".

מקום בלב. באדיבות yes,
הדעות הקדומות מתגלות/באדיבות yes
"אם תצליח לשכנע ילד בן שלוש בהופעתך, אתה גם תצליח לשרוד תסריט של 32 עמודים. להופיע מול ילדים זה אתגר גדול. הם השופטים הכי גדולים כי אין להם עדיין פילטרים והם אומרים לך את האמת, גם אם היא כואבת"

נוני הייזלהרסט היא אורחת קבועה בבתים רבים באוסטרליה, שלא לומר, בת בית. ניסיון למנות את תרומתה לתרבות האוסטרלית בכמה משפטים יהיה חטא גדול. הייזלהרסט בת ה-62 שיחקה בסדרות שונות אולם נדמה כי הפריצה הגדולה שלה הגיעה בשנת 1978 עם הצטרפותה לתוכנית הילדים "Play School". הייזלהרסט נמנתה על צוות המגישים עד שנת 2003 ובמקביל השתתפה בפרויקטי משחק נוספים בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון. הייזלהרסט, חברת מסדר אוסטרליה, גם נמנית על צוות המגישים בתחנת רדיו מקומית במלבורן. בשנת 2013 הצטרפה ל"מקום בלב" וסיפקה לישראלים תירוץ להכיר אותה סופית למרות שבמרוצת השנים הופצו בארץ סרטים בהם השתתפה ("קנדי" עם הית לדג'ר ו"דג קטן" עם קייט בלנשט ובשנה הקרובה תופיע ב"אמת" לצד בלנשט ורוברט רדפורד).

את בעצם גידלת את כל מי שצופה בסדרה.

"ההופעה ב'Play School' לימדה אותי כיצד לתקשר עם אנשים והיתה הבסיס לעבודתי כשחקנית. אם תצליח לשכנע ילד בן שלוש בהופעתך, אתה גם תצליח לשרוד תסריט של 32 עמודים. להופיע מול ילדים זה אתגר גדול. הם השופטים הכי גדולים כי אין להם עדיין פילטרים והם אומרים לך את האמת, גם אם היא כואבת".

דרמות סבוניות בדרך כלל מושכות קהל צופים מבוגר. איך גורמים לצופים הצעירים לצפות בהן?

"אני לא יודעת איך זה בישראל אבל כאן באוסטרליה, השיח סביב האופנה של שנות החמישים צבר תאוצה ביחד עם הסיפור ההירואי של המעריצים שגרם להרבה אנשים להתעניין וסחף כל מיני דורות. דבר אחד טוב שקרה בעקבות הסדרה זה שהרבה משפחות צופות בה ביחד ונוצרו דיונים בין נכדים וסבים. איך זה באמת היה בשנות החמישים? זה באמת קרה ככה? זה נורא איך שהדמויות מתייחסות לשרה וכו'".

מקום בלב. באדיבות yes,
"בעקבות הסדרה נוצרו דיונים בין נכדים וסבים"/באדיבות yes

בואי נדבר רגע על מערכת היחסים של אליזבת' וג'ק (קרייג הול). זו מערכת יחסים מיוחדת ולדעתי זהו הפאזל הכי ארוך בסדרה. היו רגעים בהם חשבתי שיש כאן הרבה מעבר למה שנראה, אולי אפילו שהיא אמו הביולוגית.

"באמת? זו פרשנות מעניינת. אף פעם לא חשבתי על זה כך".

לפני סיום, לדעתך, האם השינוי של אליזבת' משמרנית לליברלית הוא בלתי נמנע?

"בחיים של כולם כל שינוי הוא בלתי נמנע. אליזבת' בת מזל. אנשים לא מזהים שהם תקועים והיא כן. היא מגדירה את עצמה מחדש ומתייחסת לסטטוס קוו ולסודות השונים. היא נמצאת בצומת מאוד מעניין, כאמא בעצמי, אני יכולה להבין אותה. אתה צריך להגדיר את עצמך מחדש כשאתה כבר לא עסוק בגידול הילדים".

מתי אליזבת' תיפרד מהעולם? את חושבת שהיא תחיה לראות את שנות השמונים?

"היא לגמרי יכולה לעשות את זה. היא תהיה בת תשעים. הכל יכול לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully