וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהדיאה: "לחיות עם האויב" היא תוכנית ריאליטי פושרת ואפרורית

3.12.2015 / 0:48

"לחיות עם האויב" לא ממציאה את גלגל הריאליטי מחדש אבל עבור הישראלים היא די מיותרת כי על מנת לראות איך רובנו חיים עם אנשים שמתנגדים לדעותינו אנחנו פשוט פותחים עיניים

יח"צ - חד פעמי

היה יכול להיות מעניין לראות גיור מקומי עכשווי ל"לחיות עם האויב", פח הטראש מבית "Lifetime" שהגיע אתמול (רביעי) לישראל. כמה חודשים לאחר ששודר בארה"ב. מעניין לראות כי רגע לפני סוף 2015, ישראל כבר לגמרי מדשדשת במים העמוקים והמטונפים של ביצת הטראש. בהחלט יכול להיות שגרסה ישראלית ל"לחיות עם האויב", שהיתה משודרת בערוץ נישה ולא בערוץ מסחרי מרכזי, היתה חוצה את כל הקווים האדומים.

"לחיות עם האויב" מתעדת בכל פרק שני אנשים בעלי השקפות עולם קיצוניות שנאלצים לגור יחד ולחוות במשך שמונה ימים את חיי השגרה של אדם שהוא ההפך הגמור מהם. במהלך אותם ימים, המשתתפים ייאלצו לאמץ את אורח החיים של "האויב" ולעשות את כל מה שהוא עושה בשבוע ממוצע. מהן השקפות העולם הקיצוניות שמככבות בסדרה? אימהות שמאמינות בשיטות גידול שונות, כוכבת פורנו ואדם שמתנגד לפורנו, חובבת בשר וטבעונית, מונוגמיה מול פוליגמיה וכן הלאה. הפרק הראשון ששודר בישראל (אם כי כרונולוגית הוא לא הפרק הראשון) אירח אמא "ליברלית" ו"אמא" שמרנית. השמרנית התנגדה למוט חשפנות בחדר הכושר הביתי ועברה על הסמסים של ילדיה והליברלית שלחה את בנותיה לצפות ב"חמישים גוונים של אפור" ולא הבינה למה כל המשפחה השמרנית רצה ביחד ברחובות. וכל החוויות האלה הובילו לדיון שקט ורגוע. עכשיו דמיינו גרסה ישראלית שלא מסתיימת באלימות ובמשיכת שיערות וכיפות סרוגות. נניח, אדם שמתנגד למתווה הגז ואדם שתומך בו. למה בכלל ללכת רחוק ולאמץ את הראש, קחו מתנחל ושמאלני. בהצלחה עם זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיקניק רגוע. עם נשק/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לחיות עם האויב" מבויימת עד הפריים האחרון שלה אבל את האנשים שמופיעים בה אי אפשר לביים. זה לא שהם כל כך קיצוניים כמו שהם נראים בדיוק כמו האדם מהמשרד לידכם

כראוי לתוכנית שמשודרת ב"Lifetime", "לחיות את האויב" היא טראש טהור. לא טראש איכותי שחייבים לראות אבל אם הממיר נתקע על הערוץ במקרה, אפשר לצפות בה ולא להרגיש שהמוח נפגע. נראה שהאנשים שמופיעים בה באמת מאמינים במה שהם מתיימרים להאמין ואין דבר טוב יותר מקצת אותנטיות לא מבויימת. אל תטעו, "לחיות עם האויב" מבויימת עד הפריים האחרון שלה אבל את האנשים שמופיעים בה אי אפשר לביים. זה לא שהם כל כך קיצוניים כמו שהם נראים בדיוק כמו האדם מהמשרד לידכם.

ובחזרה לישראל. הסנריו הנפלא בו מתנחל ושמאלני יתקוטטו מול המצלמות לא יקרה. בין היתר כי אם מישהו יהיה מספיק נועז לגייר את "לחיות עם האויב" הוא ישיג חסות של "צו פיוס" וישנה לה את השם כי כל ישראל אחים. חוץ מזה, גרסת סלבס של "לחיות עם האויב" כבר שודרה בישראל לפני עשר שנים תחת השמות "החיים על פי Y" ו"פעם בחיים". כבר ראינו ישראלים שחיים במקומות שמנוגדים להשקפת עולמם. "לחיות עם האויב" לא ממציאה כאן את הגלגל. אבל אולי יותר מהכל, גרסה רגילה חדשה של "לחיות עם האויב" לא תזכה לראות אור יום בישראל מפני שאנו לא זקוקים לטלוויזיה כדי לראות כיצד רובנו חיים עם אנשים שלא מאמינים באותם הערכים בהם אנחנו מאמינים. אנחנו פשוט פותחים עיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully