וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באנו חושך לגרש" מזמין אתכם לשתף תמונות של נקודות אור בחייכם

3.12.2015 / 10:10

הפרויקט האמנותי ייפתח במוצ"ש בתערוכה ב"גלריית רחוב" בכפר ויתקין, ומזמין אתכם להעלות תמונות של רגעי אור בחייכם בדף הפייסבוק "בשביל אופיר", לזכר אופיר חן שנהרגה בגיל 22 בתאונת ג'יפ בבוליביה

חממת אופיר לעידוד היצירה. באדיבות המשפחה
"כשאופיר הגיעה לעולם שלי, בת אחרי שלושה בנים, היא הכניסה אור גדול לחיים של המשפחה". אופיר חן ז"ל/באדיבות המשפחה

פרויקט אמנותי חדש, "באנו חושך לגרש", ייפתח במוצאי שבת (5 בדצמבר) בתערוכה ב"גלריית רחוב" בכפר ויתקין. במסגרתו, יוצרים ואמנים מתעדים רגעי אור בחיים שלהם. בנוסף, במסגרת הפרויקט מוזמן גם הקהל הרחב להעלות תמונות של רגעי אור בחייו ולהעלות אותו בדף הפייסבוק "בשביל אופיר", שכמו הפרויקט נוצר לזכרה של אופיר חן ע"י אמה נעמי גורדון-חן. זאת מתוך מטרה "להראות שגם בתוך החושך, אפשר למלא את חיינו באור גדול", אומרת נעמי. "כשאור היחיד מפורסם ואור הרבים נחשף, אפשר לחבר אותם לאור אחד גדול ולהדליקו לאבוקה גדולה כמו שאומר השיר 'כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן'".

באפריל 2011 אופיר חן ממושב בית חרות נהרגה בתאונת ג'יפ במדבריות המלח בבוליביה במהלך מסע לדרום אמריקה. בת 22 בלבד היתה במותה. אופיר היא בת לנעמי ויפתח, אחות לכרמל, אלמוג וסיון. בצל הטרגדיה, אמה, נעמי גורדון-חן, הפכה את מפעל חייה לקרן ומיזם לטיפוח יוצרים ויצירה בקהילה, על פי כישרונותיה ותחביביה של אופיר והנתינה שלה לחברה בחייה.

יומן מצמרר של אופיר שהתגלה לאחר מותה הוביל להקמת הקרן "בשביל אופיר - הקרן לעידוד היצירה", להקמת המיזם "חממת אופיר - אנשים יוצרים אמנות" ולפעילויות יצירה נוספות. כעת, עם בוא חג החנוכה, נוסד הפרויקט "באנו חושך לגרש". "יזמתי את הפרויקט 'באנו חושך לגרש', שנפתח בתערוכה ב'גלריית רחוב' בכפר ויתקין, כדי לתת השראה ואפשרות לראות את האור גם באפילה, להאיר את החושך ואת הלב בשמחה", אומרת נעמי. "קראנו ל-25 יוצרים ואמנים, וכל אחד בדרכו האמנותית – פיסול, ציור, צילום או כתיבה – תיעד רגעי אור בחיים שלו, שעזרו לו לגרש את החושך. הכל לזכרה של אופירי שלנו".

אופיר חן ז"ל. באדיבות המשפחה
"הילדה שאני הכי אוהבת בעולם, שנקטפה בגיל כל כך צעיר, היא זאת שמאירה לי היום את הדרך ומוציאה אותי מהחושך". אופיר חן ז"ל/באדיבות המשפחה

"ההמשך של הפרויקט הזה הוא ברשת", אומרת נעמי. "עכשיו אנחנו קוראים לקהל הרחב להעלות לדף הפייסבוק "בשביל אופיר", צילומים על נקודות אור של כל אחד מהחיים שלו. נקודות אור הם רגעים שיש בהם טוב, יופי, אהבה, אושר, טוהר, רוחניות, נאורות וחיוביות. לתת לכל אחד אפשרות להראות איך בתוך כל החושך שעוטף אותנו בימים אלה אפשר למלא את החיים שלנו באור, ואפילו באור גדול".

"כשאופיר הגיעה לעולם שלי, בת אחרי שלושה בנים, היא הכניסה אור גדול לחיים שלנו", מוסיפה נעמי, "היו לנו ביחד 22 שנים מופלאות של יצירה, נתינה וחיים מלאי אור. ואז היא נלקחה. וכשאובדת לך ילדה אז החושך משתלט לך על החיים. עולמי חשך עלי. הילדה שהכניסה כל כך הרבה אור לחיים שלי, בהסתלקות שלה מהעולם הביאה עליי חושך. חייתי עם החשכה הזאתי תקופה מאוד ארוכה. לא ידעתי איך להאיר את החיים שלי אפילו עם קרן אור קטנה אחת. עד שקרה לי הנס. הילדה שאני הכי אוהבת בעולם, שנקטפה בגיל כל כך צעיר, היא זאת שמאירה לי היום את הדרך ומוציאה אותי מהחושך. רק בדרך אחרת. דווקא ממקום כל כך חשוך, שנראה היה שאין תקווה, התחלתי לצמוח. מתוך החושך גיליתי את האור. בהשראתה של אופיר אני מובילה בשנים האחרונות פרויקטים, באמצעות אמנות, מתוך רצון להביא את ריקוד החיים של אופיר והאור שלה לעולם, עם כל האהבה, היופי, השמחה והנתינה שהיו בה. הפכתי את היגון שלי לניגון ואת החושך לאור. ועכשיו הפרויקט 'באנו חושך לגרש', שבו אנחנו מבקשים מאנשים לתעד בצילום רגעי אור ולשלוח. באופיר היתה יצירתיות מופלאה, וכל חייה היא עסקה באמנויות שונות. היתה בה אישיות כובשת ומלאה בשמחת חיים, והיא הפיצה אור בכל מקום בו כף רגלה דרכה".

"גם ברמה הלאומית כולנו נמצאים כך או אחרת בימים קשים, פוליטית, חברתית, ביטחונית ובינלאומית, ומחפשים דרך להאיר את החיים שלנו ואת העולם שלנו, ולא לשקוע בחשכה הזאת", אומרת נעמי, ומבקשת להקריא את הטקסט של הרב קוק, שלדבריה מעביר את המסר שהיא רוצה להעביר: "שכל אחד ידע וכל איש יבין, שבתוך תוכו דולק נר. ואין נרו שלו כנר חברו ואין איש שאין לו נר. שכל איש ידע וכל איש יבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, להאיר את העולם כולו".


היכנסו לדף הפייסבוק "בשביל אופיר" ושילחו תמונות של רגעי אור בחייכם. אנחנו נחבר את האורות הרבים שיחשפו בדף הפייסבוק "בשביל אופיר" לאור אחד גדול. 10 התמונות המרגשות ביותר עם כמות הלייקים הגבוהה ביותר יועלו לוואלה! תרבות.

  • עוד באותו נושא:
  • אופיר חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully