וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן האמריקני רוברט לוג'יה מת בגיל 85

5.12.2015 / 9:32

השחקן רוברט לוג'יה, שהיה מועמד לאוסקר על משחקו במותחן "להב משונן" וזכור בין השאר כמי שרקד עם טום הנקס בסרט "ביג", מת אמש בגיל 85, חמש שנים לאחר שאובחן במחלת אלצהיימר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוג'יה שיחק דמויות אפלות רבות, כמו גנגסטרים, אבל נודע יותר מכל בריקוד עם טום הנקס בסרט "ביג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקן האמריקני רוברט לוג'יה, שהיה מועמד לאוסקר על משחקו במותחן "להב משונן" וזכור בין השאר כמי שרקד עם טום הנקס בסרט "ביג", מת אמש (שישי). אשתו מסרה לתקשורת כי מת בביתו בלוס אנג'לס, חמש שנים לאחר שאובחן במחלת אלצהיימר. הוא מת חודש לפני יום הולדתו ה-86.

הוא נולד בשם סלבטורה לוג'יה למשפחה איטלקית-אמריקאית. סיים תואר בעיתונאות ושירת בצבא האמריקאי. בשנת 1956 החל להתפרסם כשחקן בדרמת האגרוף הביוגרפית "מישהו שם למעלה אוהב אותי", לצד פול ניומן. לוג'יה בעל המראה והקול המחוספסים שיחק לא פעם דמויות אפלות כמו גנגסטרים, למשל דמות איל הסמים של מיאמי פרנז לופז בסרט "פני צלקת", דמותו של אדוארדו פריצי בסרט "הכבוד של פריצי" והגנגסטר בסרט האימה "כביש אבוד" של דיוויד לינץ'. ועם זאת, התפקיד אולי הכי זכור שלו היה מק'מילן, הבעלים של מפעל לייצור הצעצועים, בקומדיה "ביג". בסצנה המפורסמת, הוא וטום הנקס ששיחק ילד בגוף מבוגר, רקדנו על אורגן צעצוע ענק בשמחה.

רוברט לוג'יה. Creative Commons
שיחק גם את יגאל אלון ואת אנואר סאדאת. רוברט לוג'יה/Creative Commons

לוג'יה שיחק את דמות אביו השתיין של ריצ'ארד גיר בסרט "קצין וג'נטלמן", את דמות יושב ראש המטות המשולבים בסרט "היום השלישי" ואת דמות בלש פרטי במותחן "להב משונן", שעליו היה מועמד לאוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר בשנת 1985. הוא גם שיחק בסדרות טלוויזיה לא מעטות, בהן "פרייז'ר", "סטארסקי והאץ'","המלאכיות של צ'רלי", "בית קטן בערבה", "הסופרנוס", "הוואי חמש-אפס" ו"מלקולם באמצע".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רוברט לוג'יה. GettyImages
אובחן לפני חמש שנים כחולה באלצהיימר. רוברט לוג'יה/GettyImages

בנוסף, ללוג'יה היו כמה תפקידים הנוגעים למציאות המזרח תיכונית: הוא שיחק את יגאל אלון בהפקת טלוויזיה המבוססת על "מבצע אנטבה"; גילם את נשיא מצרים אנואר סאדאת בסרט "אישה ושמה גולדה", דרמה המבוססת על חייה של ראשת ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר; והשתתף גם בסרט "מעבר לשיא" של הבמאי הישראלי המנוח מנחם גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully