וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזמר על שאול המלך מנסה לרכך את התדמית הלוזרית שלו

7.12.2015 / 11:40

סיפורו של המלך המקראי הצית את הדמיון של הכותב הצעיר אמיר זלוטר, סדרן בתיאטרון הבימה, שהפך אותו למחזה חדש. "שאול הוא בנאדם מסכן שכלוא בתוך סיפור שמנסה להציג אותו באור רע"

המלך שאול1. מאי ברנע,
הומלך במטרה להיכשל. מתוך "העלתו והפלתו של שאול המלך"./מאי ברנע

מתי לאחרונה הגיתם בסיפור המלכתו של שאול מהתנ"ך? המחזאי אמיר זלוטר עוסק בסיפור הזה כבר שבע שנים ומעלה. בימים אלה הוא מעלה מחזמר שכתב ומבוסס על הנער שהלך לחפש אתונות והפך למלך הראשון על ממלכת ישראל המאוחדת.

"שאול היה המלך הראשון והוא הומלך במטרה להיכשל", אומר זלוטר שמסביר כי סיפורו של שאול הצית את דמיונו מאז ומתמיד. "שמואל הנביא מאוד לא אהב את רעיון המלוכה. היה לו אינטרס מאוד גדול שהסיפור הזה יכשל והעם ילמד את הלקח שלו. מרגישים מהפסוקים כמה שהאדם הוצב בסיטואציה בלתי אפשרית, וכמה שכל הדמויות בו מוצגות באור חיובי למרות ששמואל וגם דוד המלך הם לא אנשים כל כך סימפטים. שמואל מוצג לפחות בעיניי כנחשי ומתנכל לשאול ובכוונה שם לו מקלות בגלגלים, אבך גפ דוד בעיניי הוא נער זחוח ומלא בעצמו שכובש ראת כולם ככה וזו הכריזמה שלו אבל אין הרבה תוכן מאחורי זה".

זלוטר (22) שעובד כסדרן בתיאטרון הבימה מאז גילה 15, החל לפתח מחזמר שמביא את "הצד" של המלך המקראי בסוף התיכון. את אושר זיזמסקי שהלחין איתו את עשרת השירים שמהם מורכב המחזמר "העלתו והפלתו של המלך שאול", הוא הכיר במיונים למודיעין, ואת הבימאי תום ווליניץ איתר דרך קול קורא בקבוצת הפייסבוק של סמינר הקיבוצים. "רק רציתי אתון" היה השיר הראשון שכתבתי למחזמר ואני התחברתי לפן הזה בשאול", אומר זלוטר. "אני זוכר שברגע שסבתא שלי נפטרה היה לי נורא קשה במעבר הזה מהעולם של ילדות שכולו יופי ורוד ושמח לעולם שהוא אמיתי בוגר וקשוח, והמעבר הקיצוני הוא לא נעים ומצלק. אני חושב ששאול מוצג כמישהו שהיתה לו ילדות מאוד פסטורלית, נעימה, קלה ופשוטה ופתאום מפילים עליו את תפקיד המלוכה ושמים אותו בסיטוציה בלתי אפשרית שבה כולם מתנכלים לו. המעבר הזה נורא הזכיר לי את ההתבגרות הבעייתית והמצלקת הזאת".

פרט לנער שאול (זוהר בדש) שילדותו נשדדה ממנו מככבים במחזמר גם בתו מיכל (אייר שטיינמן), שמואל (בן פריד) בגרסה יותר נחשית ומניפולטיבית, דוד המלך (גל בן ארצי) המאיים על שאול ויונתן (אסף פרי) , בנו של המלך, שבו חושק דוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"העלתו והפלתו של המלך שאול" עולה שוב בתאריכים 17/12 (20:00), 18/12 (21:00), 23/12 (20:00) במרכז סוזן דלאל.
לחצו כאן לפרטים נוספים וכרטיסים:.

  • עוד באותו נושא:
  • שאול המלך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully