וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל תהליך המינוי למנכ"לות סינמטק תל אביב

7.12.2015 / 12:38

עיריית תל אביב החליטה לצאת במכרז חדש ולהפקיד את מושכות ניהול הסינמטק בידי שני בעלי תפקידים: מנהל כללי ומנהל אמנותי

השקת אגף חדש בסינמטק תל אביב. שי אוקנין
סינמטק תל אביב/שי אוקנין

הבוקר (שני) הודיעה עיריית תל אביב על ביטול תהליך האיתור
למנכ"לות הסינמטק העירוני ויציאה למכרז חדש בחיפוש אחר "מנהל אומנותי לסינמטק במשרה מלאה, כפי שנהוג במרבית מוסדות התרבות העיר", לשון ההודעה.

מאז סיים המנכ"ל הקודם אלון גרבוז את תפקידו, התנהל תהליך איתור מנכ"ל חדש שהגיע לנקודת שבר עם חוות דעתו של עו"ד רפאל נבון, היועץ המשפטי של סינמטק תל אביב אשר קבע שהמועמדת שאותרה איסי וינטר אבקסיס, מנהלת מרכז ענב לשעבר, לא עומדת בדרישות הסף שהוגדרו במכרז המקורי.

"לנוכח העובדה שבתהליך האיתור שולבו תנאים הכוללים ניסיון אמנותי רב לצד הניסיון הניהולי ועל רקע הדיונים שהתנהלו בנושא לגבי המועמדים השונים התברר כי תנאים אלו אינם תואמים את המבנה הארגוני החדש לסינמטק", כותבים הבוקר בעיריית תל אביב.

"בנסיבות אלו יבוטל ההליך הנוכחי והסינמטק יפעל לאיתור בעלי התפקידים על פי המבנה הארגוני החדש – מנהל כללי ולאחריו מנהל אומנותי".

אלון גרבוז אופיר 2015. ניב אהרונסון
סיים את תפקידו כבר לפני חודשיים. אלון גרבוז/ניב אהרונסון

"אני שמח שהתעשתו במנגנון העירוני והבינו שגוף תרבות צריך להיות מנוהל על ידי מישהו שיש לו רקע בעשייה", מסר גורם בעיריית תל אביב. "חבל שאיסי לא הקדימה ומשכה את מועמדתה לתפקיד כדי לסיים את הפארסה הזאת".

לא כולם מרוצים ממסקנות המנגנון העירוני. "זה די מצער משום שהמכרז הקודם היה מכרז טוב מאוד. המכרז לא נכשל לא ברור למה יוצאים למכרז חדש", אומר מפיק הקולנוע שוקי פרידמן שהיה בין המועמדים בסבב האיתור הקודם. "הם (עיריית תל אביב ט.ק) נכשלו בבחירת המועמד או המועמדת. אני אבדוק אם יש לגיטימציה להוציא מכרז חדש כי יש פרקי זמן על מכרזים. כי על פניו זה נראה שכרגע הם ינסו להוציא מכרז שיתאים ותואם למידות המועמדת שבמכרז הקודם לא עמדה בתנאי הסף. זה מביש".

"זה מראה כמה שהם מפקירים את הסינמטק", ממשיך פרידמן שאין מניעה שהוא ושאר המועמדים הקודמים יוכלו לגשת שוב למכרז החדש. "יציאה למכרז חדש זה תהליך של חצי שנה. זאת אומרת שהסינמטק יהיה מופקר במשך לפחות חצי שנה החל מאוקטובר- האם אף אחד זה לא מעניין אותו כשיש נושאים שבוער לטפל בהם?"

בינתיים משמש ג'ורג' מנצור, סמנכ"ל הסינמטק, כממלא מקום לגרבוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גילה אלמגור. ניר פקין
מברכת על ההחלטה. גילה אלמגור/ניר פקין

"אני מברכת על ההחלטה וחושבת שעיריית תל אביב וכל הגורמים שמלווים את הסינמטק כל השנים גם הפעם הבינו את הצרכים המיוחדים של הסינמטק", אומרת לוואלה! תרבות גילה אלמגור יו"ר דירקטוריון סינמטק תל אביב. "במקרה הזה לא אדם אחד אלא שניים יובילו אותו. אני בטוחה שנאתר את האנשים הנכונים והסינמטק יוכל להמשיך ולהשתדרג ולהתפתח כי הוא באמת לארק אחת הפנינים בכתר התרבות של תל אביב ושל ישראל אלא הוא נחשב לאחד הסינמטקים הטובים בעולם ואנחנו מאוד גאים על זה".

את תגובתה של איסי וינטר אבקסיס לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully