וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים גם בפריפריה: חג המחזמר - כבר לא נס חנוכה חד פעמי

8.12.2015 / 14:01

אירוע התיאטרון שמנסה להחיות את הז'אנר המחזמר יוצא לדרך בפעם השלישית. האם הפעם אחד ממחזותיו יצליח לחדור את לוח ההצגות של התיאטרון הרפרטוארי?

צילום: ניב אהרונסון עריכה: מאיה בן ניסן
בילי שוורץ. רפי דלויה
מתוך בילי שוורץ המציג בתיאטרון חיפה/רפי דלויה

חג המחזמר נפתח אמש (שני) בהיכל התרבות בת ים בפעם השלישית עם שלושה מחזות זמר מקוריים שיציגו בבכורה עולמית ויתחרו על בחירת השופטים.

בשנים קודמות היו אלה "בילי שוורץ" ו"גרטה והמירוץ לחלל" שזכו בתחרות, כאשר מבין השניים דווקא סיפורה של המזכירה האפרורית (בכיכובה של טלי אורן) במשרד רואי החשבון שמתאהבת בלקוח מפורסם התקבלה לזרועותיו של תיאטרון חיפה וקצרה שבחים. המחזמר הזוכה של השנה שעברה, "גרטה והמרוץ לחלל" נותר מחוץ לשערי התאטראות.

אולי זו הסיבה שהשנה חג המחזמר עבר מתיחת פנים וזימן כוכבים רבים מהמיינסטרים והרפטואר. כך המחזמר שכתב ירון כפכפי, "משיח", מציג קאדר של נציגי הממסד על הבמה ומאחורי הקלעים. את המחזמר העוסק בברמן תל אביבי שנשבה בקסמי התהילה, מובילים אקי אבני - שמופיע בימים אלה במחזמר אוויטה בתיאטרון הבימה - ועוז זהבי. המחזמר השני המשתתף בפסטיבל בבת ים, "הזמיר", מובל על ידי כוכב גדול לא פחות שנישא על גלי הרייטינג של "פאודה", צחי הלוי. כוכבת הילדים הוותיקה חני נחמיאס משחקת מוכרת הלבשה תחתונה בשכונה חרדית בשנות ה-50 במחזמר "גולדי חזיות".

אך נדמה שהשמחה עוד מוקדמת. מנכ"ל הקאמרי נעם סמל, שנתון בימים אלה בלחצים בגלל סכסוך העובדים המתעצם, אינו ממהר לפזר הבטחות בנוגע לקליטת אחת מן ההפקות, כולל "משיח", המשלבת כאמור שניים משחקניו.

לצד התחרות בין היצירות המוזיקליות תתקיים השנה מסגרת תחרותית נוספת. תחת הכותרת "תחרות דור המחר" הוזמנו פרחי התיאטרון, תלמידי בתי הספר למשחק, להתחרות על מלגות לימודים מלאות בתחרות שירים, מתוך שמונת מחזות הזמר המקוריים שהשתתפו עד כה בחג המחזמר.

כמו כן, במהלך הערב הוענק פרס גודיק, לזכרו של מפיק מחזות הזמר המנוח גיורא גודיק ("קזבלן", "איי לייק מייק", "לחיי הסוסים") לפזמונאי אבי קורן על פועלו בתחום מחזות הזמר ("עליסה", "חמש חמש", "כל נדרי").

  • עוד באותו נושא:
  • חג המחזמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully