וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת התרבות והספורט לא תפנה למשרד האוצר בסוגיית פסטיבל הנכבה

8.12.2015 / 12:54

הצוות שמינתה מירי רגב לבדיקת התכנים בפסטיבל הנכבה הגיע למסקנה כי התכנים שהוצגו באירוע "אינם מגיעים לכדי עברה" ועל כן רגב לא תפנה למשרד האוצר

שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ניב אהרונסון
מירי רגב/ניב אהרונסון

תקציבי התמיכה בסינמטק תל אביב לא יבוטלו בעקבות פסטיבל "48 מ"מ" העוסק בנכבה שנערך בסוף השבוע האחרון. הצוות ששרת התרבות והספורט מירי רגב הקימה לבדיקת התכנים המוקרנים בפסטיבל על מנת לבדוק האם הפסטיבל עובר על חוק יסודות התקציב הגיש את ממצאיו.

חוות הדעת שהוגשה למשרד התרבות והספורט על ידי צוות הבדיקה גרסה כי אמנם הוצגו "תכנים מלעיזים" אך הם אינם מגיעים לכדי עברה על חוק התקציב סעיף 3 ב' ולפיכך אין עילה לפנות למשרד האוצר בסוגיה. כך נמסר היום (שלישי) ממשרד התרבות והספורט.

בסוף השבוע שעבר קבע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי רגב אינה מוסמכת לבדוק את פסטיבל סרטי הנכבה. וינשטיין טען כי שר האוצר הוא האחראי היחידי לתקצוב הפסטיבל ולכן רק הוא מוסמך לפגוע בו. קביעתו של היועץ המשפטי הובאה במכתב ששלחה המשנה ליועץ, עורכת הדין דינה זילבר, לאגודה לזכויות האזרח. "מהוראות החוק עולה כי שר האוצר רשאי לקבל החלטה על הפחתת תמיכה לאחר קבלת חוות דעת משפטית ולאחר שהועברה אליו המלצת צוות מקצועי", כתבה זילבר במכתבה, המבוסס על דעתו של וינשטיין עצמו. "החוק קובע כי הצוות המקצועי יכלול נציגים של כמה משרדים ובהם גם ממשרד התרבות והספורט. זהו הצוות המקצועי היחיד המוסמך להמליץ לשר האוצר בנוגע להפחתת תמיכה", המשיכה זילבר.

רגב מסרה: "עם קבלת תלונות על חשד לפגיעה בחוק יסוד התקציב וחשש להסתה ופגיעה במדינת ישראל, פעלתי על פי המתחייב בחוק והוריתי על צוות בדיקה מקצועי לבחינת החשדות. אל לנו, כמדינה דמוקרטית, לעצום עין ולטמון ראשינו בחול, עת מובא לידיעתנו חשד מסוג זה. אני מקבלת את המלצותיה של המועצה לביקורת סרטים וגורמי המקצוע במשרד אשר פעלו במהירות וביסודיות כמתבקש מעובדי מדינה הנושאים באחריות לקופה הציבורית".

עו"ד דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, מסר לוואלה! תרבות: "רגב שוב השיגה את האפקט הרצוי לה, להלך אימים על יוצרים ועל מוסדות תרבות, כשבפועל אין בידיה שום סיבה ממשית לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully