וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרים רבותיי? האם מבצעי 4 במאה החזירו את הרוכשים לחנויות הספרים?

10.12.2015 / 7:00

קונים לפי המלצות, מעדיפים יד שנייה, פשוט קונים המון ספרים - צפו בצרכנים מסבירים מדוע מבצעי ה-4 במאה לא יתניעו מחדש את המכירות בתחום

צילום: מאצ'י הוף, כתבת: טלי קיים, עריכה: רון וקנין

האם חג החנוכה הנוכחי יביא איתו דמי חג מיוחדים לסופרים וסופרות ישראלים צעירים? לא בטוח. מוקדם יותר השבוע יצאו רשתות חנויות הספרים במבצעי ענק שהיו אסורים במשך 3 שנים לפי החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל, מתוך ניסיון להתניע מחדש את המכירות בתחום שרשמו ירידות חדות בתקופה האחרונה.

חנויות סטימצקי הציעו למבקרים שלושה ספרים ב-75 שקלים כאשר כל ספר נוסף ימכר ב-25 שקלים בלבד, וברשת צומת ספרים התנוססו שלטי ה-4 במאה המוכרים לכל. יחד עם זאת, משאל רחוב קצר מעלה את התחושה שההמונים לא צובאים על החנויות ושבכל מקרה מדפי הספרים עמוסים בעיקר בספרות מתורגמת.

כזכור, במקביל למבצעי הכסאח ברשתות השתחררו מהקפאה 120 ספרים שיצאו בעת כניסת חוק הסופרים לתוקפו בפברואר 2014. על פניו היינו אמורים למצוא הרבה ספרי ביכורים או ספרות מקור על מדפי ההנחות, אך בחנויות הספרים אומרים לנו שהקהל מעדיף את הספרות המתורגמת ועל כן היא תופסת יותר מקום על המדפים הבולטים.

בין הצרכנים המחפשים מתנות לחג מצאנו גם כמה כאלה שהמבצעים לא משפיעים על החלטתם לרכוש או שלא לרכוש ספרים. מה שבטוח הוא שלכולם יש מה להגיד עליהם. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully